2 359 921 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
mikethebik skrev:
Snyggt! Så är det ju, det går runt.
En otrolig bedrift BTW
Ja, verkligen, speciellt detta att resultaten av fas 3 studier kan finnas så tidigt som i augusti-okt.-tusenett skrev:
Du får titta på svt play, har tyvärr inga länkar.
Om någon vet hur man anmäler sig till fas 3 studier räck upp en hand.
Men betalar man tillräckligt så är nog inte tillgängligheten ett problem gissar jag.
Siffrorna på dödlighet I Covid var felaktiga:
- https://omni.se/a/zGvpnw
Kraftigt underskattade, den verkliga siffran är fem gånger så hög.
- https://omni.se/a/zGvpnw
Kraftigt underskattade, den verkliga siffran är fem gånger så hög.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Nu är du elak...BirgitS skrev:
Vi har ju bättre kurva än Storbritannien så vad tillhör dom för grupp?
Perus kurva tycker jag ser mycket sämre ut än Sveriges just nu för deras är då bra mycket brantare.
Haiti har väl inte misslyckats helt eftersom de har mycket färre avlidna är Norge.
[länk]
Du ska nog inte bry dig om den där Tallinger eftersom han verkar bara verkar gissa och inte har någon som helst faktakoll. Att påstå att Haiti har misslyckats helt när de har totalt 123 avlidna och 11 avlidna/miljon innev. är ju heltokigt. Du måste bli mycket mer källkritisk!
Så vad tycker du Sverige ska göra precis varenda gång det rapporteras om någon epidemisk spridning av något, i länder på andra sidan jordklotet?MultiMan skrev:
Du får gärna precisera svaret ganska mycket.
Danmark ändrar rekommendationerna om munskydd:
- https://omni.se/a/4qyp2o
- https://omni.se/a/4qyp2o
Samma här så jag fyller i med mitt tänk.Mikael_L skrev:
Använde munskydd i butiker för att inte oavsiktligt vidröra mun och näsa. Också ifall någon skulle råka nysa eller hosta dirket i min närhet. Om jag skulle vara asymtomatisk sjuk och råka hosta så begränsar det risken för omgivningen.
Ingen i min famlij har haft Covid19 vad vi vet.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Intressan... Eftersom väldigt många forskare är samstämmiga. Det var inte fel taktik... Så vilka har rätt?K Kreutzer skrev:Lyssnade på Aktuellt precis där man pratade vaccin. Fas 3 tester kan ge resultat redan i oktober. Flera på gång och nu mycket stor sannolikhet vi har vaccin framme typ januari i Sverige-
Tragiskt att så många avlidit, blivit sjuka och vi fått en enorm vårdskuld med utbränd personal som följd-..
Helt i onödan pga en icke-strategi driven av fel personer. Björn Olsen och forskareliten i världen är samstämmig.
Sen undrar jag i vilken värld du lever i. Den 21/6 fanns inget vaccinavtal för Sverige
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Hur får du munskydden att räcka?Ulltand skrev:
Samma här så jag fyller i med mitt tänk.
Använde munskydd i butiker för att inte oavsiktligt vidröra mun och näsa. Också ifall någon skulle råka nysa eller hosta dirket i min närhet. Om jag skulle vara asymtomatisk sjuk och råka hosta så begränsar det risken för omgivningen.
Ingen i min famlij har haft Covid19 vad vi vet.
Eftersom det är engångsprylar
