Status
Inte öppen för fler kommentarer.
mikethebik mikethebik skrev:
Nu har jag följt och läst alla!! inlägg i den här tråden sedan start, vilket är en prestation i sig med tanke på allt snömos bland vettiga inlägg.
Måste skaffa mig ett liv innan corona avslutar det:cool:

Min egen sammanfattning så här långt: [media]

Snyggt! Så är det ju, det går runt.

En otrolig bedrift BTW :)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Nu har jag följt och läst alla!! inlägg i den här tråden sedan start, vilket är en prestation i sig med tanke på allt snömos bland vettiga inlägg.
Måste skaffa mig ett liv innan corona avslutar det:cool:

Min egen sammanfattning så här långt: [media]

Från samma tid och lika bra!

 
tusenett skrev:
Det låter positivt. Har du någon länk?
Ja, verkligen, speciellt detta att resultaten av fas 3 studier kan finnas så tidigt som i augusti-okt.-
Du får titta på svt play, har tyvärr inga länkar.
Om någon vet hur man anmäler sig till fas 3 studier räck upp en hand.
Men betalar man tillräckligt så är nog inte tillgängligheten ett problem gissar jag.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Siffrorna på dödlighet I Covid var felaktiga:
- https://omni.se/a/zGvpnw

Kraftigt underskattade, den verkliga siffran är fem gånger så hög.
 
Mikael_L
MultiMan MultiMan skrev:
Det fanns ju konkreta bevis från andra länder.
Vilka länder var det ?
Inget Europeiskt ?
 
  • Gilla
Tabors39
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vi har ju bättre kurva än Storbritannien så vad tillhör dom för grupp?
Perus kurva tycker jag ser mycket sämre ut än Sveriges just nu för deras är då bra mycket brantare.
Haiti har väl inte misslyckats helt eftersom de har mycket färre avlidna är Norge.
[länk]

Du ska nog inte bry dig om den där Tallinger eftersom han verkar bara verkar gissa och inte har någon som helst faktakoll. Att påstå att Haiti har misslyckats helt när de har totalt 123 avlidna och 11 avlidna/miljon innev. är ju heltokigt. Du måste bli mycket mer källkritisk!
Nu är du elak...:D det är väl hans/hennes idol... :D
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mikael_L
MultiMan MultiMan skrev:
Uppenbart, och därför har så många svenskar dött i onödan.
Det är därför man ska ha en statsledning som besitter kompetensen och beslutsförmågan att vidta åtgärder som skyddar befolkningen vid ett krisläge.
Så vad tycker du Sverige ska göra precis varenda gång det rapporteras om någon epidemisk spridning av något, i länder på andra sidan jordklotet?
Du får gärna precisera svaret ganska mycket.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Siffrorna på dödlighet I Covid var felaktiga:
- [länk]

Kraftigt underskattade, den verkliga siffran är fem gånger så hög.
Bekvämt att skylla på en bugg, dvs en dålig programmerare.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Siffrorna på dödlighet I Covid var felaktiga:
- [länk]

Kraftigt underskattade, den verkliga siffran är fem gånger så hög.

Absolut. Tittar man på inrapporterade dödsfall ser man inte "buggen" Kurvan har ingen tvär ändring i juni.

Med ett så stort fel borde någon ha reagerat direkt imo.


Linjediagram som visar dödsfall per miljon för Covid-19 i Norden, utan abrupta förändringar i juni.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
B b8q skrev:
Bekvämt att skylla på en bugg, dvs en dålig programmerare.
Skall vi gissa att de var de som var programmerarna? Säkert ett Excel-ark...
 
Mikael_L
MultiMan MultiMan skrev:
V8, möjligen tidigt v9 började jag med munskydd.
Förövrigt blev jag lite nyfiken på detta, vad var anledningen till att du började bära munskydd då?
 
  • Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Förövrigt blev jag lite nyfiken på detta, vad var anledningen till att du började bära munskydd då?
Samma här så jag fyller i med mitt tänk.

Använde munskydd i butiker för att inte oavsiktligt vidröra mun och näsa. Också ifall någon skulle råka nysa eller hosta dirket i min närhet. Om jag skulle vara asymtomatisk sjuk och råka hosta så begränsar det risken för omgivningen.

Ingen i min famlij har haft Covid19 vad vi vet.
 
K Kreutzer skrev:
Lyssnade på Aktuellt precis där man pratade vaccin. Fas 3 tester kan ge resultat redan i oktober. Flera på gång och nu mycket stor sannolikhet vi har vaccin framme typ januari i Sverige-

Tragiskt att så många avlidit, blivit sjuka och vi fått en enorm vårdskuld med utbränd personal som följd-..

Helt i onödan pga en icke-strategi driven av fel personer. Björn Olsen och forskareliten i världen är samstämmig.
Intressan... Eftersom väldigt många forskare är samstämmiga. Det var inte fel taktik... Så vilka har rätt?
Sen undrar jag i vilken värld du lever i. Den 21/6 fanns inget vaccinavtal för Sverige
 
Ulltand Ulltand skrev:
Samma här så jag fyller i med mitt tänk.

Använde munskydd i butiker för att inte oavsiktligt vidröra mun och näsa. Också ifall någon skulle råka nysa eller hosta dirket i min närhet. Om jag skulle vara asymtomatisk sjuk och råka hosta så begränsar det risken för omgivningen.

Ingen i min famlij har haft Covid19 vad vi vet.
Hur får du munskydden att räcka?
Eftersom det är engångsprylar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.