2 356 199 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men tycker du att morfin är ett bra läkemedel att ge som första åtgärd om man har andnöd på grund av en covid19 lunginflammation?Skandiamannen skrev:
Redigerat:
Du har sannerligen en synnerligen besynnerlig och något obehaglig framtoning i denna tråd.K Kreutzer skrev:På tal om ansiktsskydd:
Jag har nu lyckats få samtliga mina trädgårdstomtar bära munskydd. Dygnet runt. Och de är oavlönade och saknar all form av intelligens, åtminstone mänsklig. På FHM har experterna inte begripit att munskydd hindrar smitta. Och där finns spår av intelligens. Och en månadslön om ca 100 tusen.
Ni är ju några stycken som av någon förunderlig anledning har valt att framföra de åsikter ni har som att de är de enda gångbara åsikterna. Tycks det inte som er så idiotförklaras det relativt snart. Mycket märkligt.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Nu pratar du om palliativ vård och det finns många situationer då man kan använda syrgas för att få en patient att överleva några dagar så att hens immunförsvar kan besegra viruset så att patienten överlever och tillfrisknar.BirgitS skrev:
Det där kan man ta med ro tycker jag, det är som i alla andra frågor, de som är mest säkra på sin sak har oftast fel. En välkänd konsekvens är ju svårigheten att få riktiga experter att uttala sig tvärsäkert, medan halvfigurer alltid är helt säkra på allt.T Tabors39 skrev:Du har sannerligen en synnerligen besynnerlig och något obehaglig framtoning i denna tråd.
Ni är ju några stycken som av någon förunderlig anledning har valt att framföra de åsikter ni har som att de är de enda gångbara åsikterna. Tycks det inte som er så idiotförklaras det relativt snart. Mycket märkligt.
Vet att du inte frågar mig men jag väljer att svara med en motfråga ändå. Är det inte den typ av beslut vi just har läkare till att göra?Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag är fullständigt övertygad att det finns fall där morfin ska användas och även fall där morfin inte ska användas.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag riktar mig givetvis till vem som helst som läkare och kunnig i frågan eller kunnig i frågan på något annat sätt.N nicklas73 skrev:
Jag tror nämligen att många i Sverige kvävs i onödan.
Så tycker ju dom flesta av oss. Sen är det en del övriga som i varierande grad från 1 till 100 procent tycker att det pågår utrensning av äldre med antingen lättja eller berått mod utför massmord i Sverige, med ett helt korrupt FHMs goda vilja. Det är sannerligen en besynnerlig tid vi lever i.N nicklas73 skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Där slog du huvudet på spiken, därför är det vi 1% som har en skyldighet att öppna ögonen på er andra. Ni kommer att tack oss efteråt.J Jocke Best skrev:
Det tror jag inte. "Utrensningen" som du kallar det, är bla. en olycklig konsekvens av materialbrist, prestige o inkompetens. Korruption i form av ren bestickning, tror jag inte är så vanligt.J Jocke Best skrev:
Staffan
Jag har en polare som hävdar att Bill Gates äger patent på Corona och kommer tjäna pengar på vaccin...D djac skrev:Det gör det tyvärr ändå, det räcker med att någon planterar ett meddelande om att inte "allt" finns med i protokollen, så är bollen i rullning, finns ju inget sätt att bevisa detta iaf.
Finns ju konspiratörer överallt, vi har ju även här haft folk som försökte få igång teorin om vaccinföretag som skapat Covid-19 för att sälja deras vaccin, har jag för mig det var.
Hur tänker du dig att ordergivningen går till här, dvs om man tänker sig att du längst ner har en anestesiläkare som ska beordras att kväva patienter med hjälp av morfin eller förvägra syrgas. Hjälp mig förstå vägen dessa instruktioner har tagit och gärna hur man ska försäkra sig om dessa läkares lydnad och tystnad?Hyltran från Veglemyren skrev:
Redigerat:
Du har ju givetvis rätt i det du skriver men jag tycker ändå att det är ett både respektlöst och osympatiskt sätt att diskutera på.D djac skrev:
Vet du vad? Jag misstänker att det finns problem med prestige och inkompetens precis som i de flesta yrkeskategorier. Frågan är ju hur stor påverkan det skulle ha haft? Enskilda exempel finns garanterat och det är förstås riktigt tragiskt.Staffan2000 skrev:
Brist på material har ju definitivt skrivits om, tex brist på skyddskläder och andningsskytt.
Edit: Glömde ett frågetecken
Redigerat:
Hämtade pizza, den bästa, hos min italienare häromdagen och fick allt förklarat. Coronalögnen kommer från de globala "familjerna" som kontrollerar "allt", de kommer snart släppa sitt "vaccin" som man sen blir livstidsberoende av till höga kostnader. Corona är vanlig förkylning/influensa men iom att rädsla gör dig sjukare, så drabbar den oss hårt nu när alla är så rädda, han själv är (iom att han vet allt detta) inte rädd och följdaktligen drabbas han inte, bara rädda människor blir ju sjuka.Litengubbe skrev:
Såklart men jag antar att det finns ett ärligt uppsåt, man tror helt enkelt på det man kommit fram till så starkt att alla andra framstår som tokiga som inte förstår. Sen finns det idag en utbredd antielitism som lyser igenom, man ska helt enkelt inte tro att man kan något bara för att man har utbildning, erfarenhet och kunskap. -Dags för "vanliga människor" med "sunt förnuft" att ta kontrollen!T Tabors39 skrev: