2 356 406 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Som sagt det beror ju på varför patienten har ångest och varför patienten upplever att hen inte får tillräckligt med luft.Hyltran från Veglemyren skrev:
Tror du inte att man kan bli stressad av att veta att man har Covid-19?
Tror du inte stress gör att man spänner muskler, t.ex. bröstmuskler så att man inte kan andas ordentligt?
Tror du inte att morfin kan minska stressen och därmed blir musklerna mer avslappnade så att man kan andas bättre?
Jag försöker bara förstå vilket steg i händelseförloppet som du inte håller med om.
Jag hörde fel och satsade på Tattinger istället. Blev dyrt men hade roligare när jag blandade med morfin. Lite diklofenac i ena ändan och champagne i den andra...
Ska tipsa AndersMalmgren och bjuda in Staffan2000 (Dopping?)
Ska tipsa AndersMalmgren och bjuda in Staffan2000 (Dopping?)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Morfin är lugnande och muskelavslappnade, det är ingen placebo. Om det var det du menade.Hyltran från Veglemyren skrev:
Det är ju inte så att man ger patienter morfin och omedelbart lämnar dem och inte kommer tillbaks på flera timmar.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Att ställa en gastub på en bil är ingen uppfinning, och det är det ingen som påstår, och han som vill tjäna pengar är ingen läkare.useless skrev:
Eftersom du inte har någon aning så borde du sluta gissa. Det finns länkar tidigare i tråden till vetenskapliga texter som visar att andningen underlättas för de allra flesta med morfin.
Men du verkar vara expert i ämnet efter att ha sett en film på Internet av en läkare som vill tjäna pengar på sin egen syrgasuppfinning?
Och det stämmer att jag inte är läkare. Och jag har för mig att du är det?
Men bara för att jag länkar och citerar en efterfrågad källa så tycker jag inte att jag utger mig för att vara expert för det.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag har aldrig sagt att morfin är ett placebo men att få några andetag syrgas kan vara det.BirgitS skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Okej, det var svårt att veta vad du syftade på i inlägget jag citerade.Hyltran från Veglemyren skrev:
Tror knappast några andetag med syrgas fungerar som muskelavslappnande och framför allt inte när syrgasen sen tas bort. Om man tror att syrgas hjälper och man får lite syrgas blir man väl ändå mer uppstressad när sen syrgasen tas bort.
Som framgick av någon annans länk om syrgas så finns det ju biverkningar med det också så det är ju inget man ska ge under lång tid utan att det behövs.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det stämmer att man inte ska ge det under en lång tid om det inte behövs men om det behövs så ska man ge det.BirgitS skrev:
Okej, det var svårt att veta vad du syftade på i inlägget jag citerade.
Tror knappast några andetag med syrgas fungerar som muskelavslappnande och framför allt inte när syrgasen sen tas bort. Om man tror att syrgas hjälper och man får lite syrgas blir man väl ändå mer uppstressad när sen syrgasen tas bort.
Som framgick av någon annans länk om syrgas så finns det ju biverkningar med det också så det är ju inget man ska ge under lång tid utan att det behövs.
15129 i åldersgruppen 70+ har blivit sjuka i Corona. Hur många av dom har behövt vård på grund av andingsbesvär? 25%?Hyltran från Veglemyren skrev:
Enligt dig så skulle de kanse 3782 personerna nekats behandling med morfin för att eventuellt 10 stycken kan få andningsbesvär som biverkning?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det blir bara fel om jag killgissar mot någon som verkar ha koll på siffrorna.useless skrev:
Men jag tror att syrgas skulle rädda fler liv än morfin här så enkelt är det tror jag.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Nja, det man ser på vintern är väl huvudsakligen vätska som kondenseras i luften, inte droppar som är i vätskefas redan när de lämnar kroppen. Eller?pacman42 skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Vill ni dricka öl med Tegnell?
Jag tror själv att jag avstår
https://www.expressen.se/allt-om-vin/svenskarna-dricker-helst-ol-med-tegnell-i-sommar/
https://www.expressen.se/allt-om-vin/svenskarna-dricker-helst-ol-med-tegnell-i-sommar/
Jag tror själv att jag avstår