2 356 184 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nja, jag tror du är offside, Hyltran skrev "Vad är exakt 24 för något är det en högerextrem nyhetssida?", jag försökte därför bilda mig en uppfattning innan jag svarade men som sagt så kom man inte åt det mer profilerade materialet.Staffan2000 skrev:
Blev inte sugen på att bli sponsor.
Gjorde det sen, trist såklart men nästan en naturlag att de med sämre socioekonomiska förutsättningar drabbas hårdast. Syns i de flesta sjukdomar.L Leif i Skåne skrev:
Det är bara att klicka på länken. Du behöver inte betala en spänn. Men materialet är olämpligt för känsliga personer, så du gör nog rätt i att avstå.D djac skrev:
Staffan
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Vilka fler länder än Sverige behöver ha en eller har en ”coronakommission” eller vad det hette?
LOL uderbart!Staffan2000 skrev:
Faktiskt ingen aning och det intresserar mig inte. Det som intresserar mig är istället vad de säger. En uppfinnare som förenklat distributionen av syrgas till dödssjuka. Om det är Hin håle, Ullrika Knape, Enskilda banken, ce Giuvara eller Assar och Vera Oredsson som står bakom är oväsentligt. Innehållet är allt.
Staffan
Jag förstår att socioekonomi spelar in. Men kan också delvis vara en egenskapad naturlag. Vad är de utsatta områdena utsatta för? Atomkrig? Kemisk krigsföring? Fri skolgång? Fri sjukvård? Fri bostad?.D djac skrev:
Som någon skrev i tråden att myndigheternas regler är lika tydliga som en akvarell i spöregn stämmer nog rätt bra. Fanns ingen tydlig info på olika språk. Och hur många somalier tex tittar på FHM:s presskonferenser på Public service när inte ens etniska svenskar gör det.
Och i SVT:s lokal-TV för Stockholm står någon på bredaste diftongskånska som jag som skåning knappt ens förstår och talar ”Kaouvid 19”. Ja, jag jag har själv sett det.
Ja, allt bottnar i grova informationsmissar från FHM redan från start.
K Kreutzer skrev:Jag förstår att socioekonomi spelar in. Men kan också delvis vara en egenskapad naturlag. Vad är de utsatta områdena utsatta för? Atomkrig? Kemisk krigsföring? Fri skolgång? Fri sjukvård? Fri bostad?.
Som någon skrev i tråden att myndigheternas regler är lika tydliga som en akvarell i spöregn stämmer nog rätt bra. Fanns ingen tydlig info på olika språk. Och hur många somalier tex tittar på FHM:s presskonferenser på Public service när inte ens etniska svenskar gör det.
Och i SVT:s lokal-TV för Stockholm står någon på bredaste diftongskånska som jag som skåning knappt ens förstår och talar ”Kaouvid 19”. Ja, jag jag har själv sett det.
Ja, allt bottnar i grova informationsmissar från FHM redan från start.
Jag tror inte detta är i huvudsak ett informtionproblem utan snarare att FHM inte har plockat upp att detta kan vara ett specefikt problem som behöver adresseras.
Det samma gäller äldervården. Man har inte förstått hur den fungerar.
Dock är det FHMs uppdrag att förstå, analysera och ge rekommenadtioner.
Sedan kan man ju tycka att det är ett vitt uppdrag som är svårt att greppa men politikerna slipper ju tänka och kan peka finger om det spricker.
Jag tror att ett smittskyddsintitut hade varit bätte för Sverige.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 507 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 507 inlägg
Angivningar t.ex. ett system där den som anger någon som bryter mot riktlinjerna för Corona blir belönad med 5000:- om han kan bevisa detBirgitS skrev:
Sen är det säkert billigare än att låsa in dom än att låta dom sprida smitta.
Bra nyheter! T-cells immunitet ger ett långvarit skydd. Synd dock att det inet går att mäta så lätt på individnivå.
https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-dubbelt-sa-manga-kan-vara-immuna-i-sverige-/
https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-dubbelt-sa-manga-kan-vara-immuna-i-sverige-/
Ja men dåså, hade vi lagt 70 miljoner på detta så hade vi räddat tusentals svenskar med den här uppfinningen.Staffan2000 skrev:
Hade det varit så väl. Att poliser käkar munkar, det vet jag, för det har jag sett på TV. Men läkare?
Här är en video där jag tror mig känna igen läkaren som snackade med Cambell. Men här pratar han med en upfinnare som uppfunnit ett sätt för att både billigt och snabbt kunna förse Coronapassienter med syrgas. Detta uppskattas så vitt jag kan se, INTE av Tegnell och hans entourage. Ca: 9,30 in i videon. Men kolla från början.
[media]
Staffan
Jag är chockad över hur enkel lösningen är på hela Sveriges problem i den här pandemin. Man kanske hade kunnat spara en del pengar där också om man kontaktade Linde Gas (f.d AGA) som har transporterat gas i Sverige i över 100år redan så behöver man inte uppfinna gastransporter igen menar jag.
Hela finessen var att transporterna och hanteringen skulle göras såväl enklare som billigare än var den är idag. Missade du det?sunnis skrev:
Ja men dåså, hade vi lagt 70 miljoner på detta så hade vi räddat tusentals svenskar med den här uppfinningen.
Jag är chockad över hur enkel lösningen är på hela Sveriges problem i den här pandemin. Man kanske hade kunnat spara en del pengar där också om man kontaktade Linde Gas (f.d AGA) som har transporterat gas i Sverige i över 100år redan så behöver man inte uppfinna gastransporter igen menar jag.
Även jag är upprörd. Inte chockad, för det var tyvärr ingen större överraskning att skutan kapsejsade.
Staffan
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
sunnis skrev:
Ja men dåså, hade vi lagt 70 miljoner på detta så hade vi räddat tusentals svenskar med den här uppfinningen.
Är sunnis ironisk?Staffan2000 skrev:
Jag håller helt med att informationsmissen bottnar i ett förståelseproblem.Ulltand skrev:
Jag tror inte detta är i huvudsak ett informtionproblem utan snarare att FHM inte har plockat upp att detta kan vara ett specefikt problem som behöver adresseras.
Det samma gäller äldervården. Man har inte förstått hur den fungerar.
Dock är det FHMs uppdrag att förstå, analysera och ge rekommenadtioner.
Sedan kan man ju tycka att det är ett vitt uppdrag som är svårt att greppa men politikerna slipper ju tänka och kan peka finger om det spricker.
Jag tror att ett smittskyddsintitut hade varit bätte för Sverige.
Sen är det inte rätt att som jag gör skylla allt på FHM. Gissar att en hel del andra instanser är delaktiga att sprida information och tydliggöra regler och rekommendationer.