Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
K Kreutzer skrev:
Vi är alltså tvungna jämföras med Belgien för att dölja misslyckandet i Sverige.
Vi kanske ska reda ut det här med Belgien igen. Belgien ligger mitt i Europa. Ett nav i kommunikation med befolkningstäthet ca 370 invånare per kvadratkilometer. Sverige ca 22. Viss skillnad eller ?.
Och nu kommer data på Belgien som du efterfrågat i diagrammen. Titta noga.
Osså ser man hur media gång på gång tar upp USA som skräckexempel.. Nu har dock Sverige återtagit ledartröjan där med, fakta:
[bild]
Jag sa inte att det var intressant att jämföra med Belgiens siffror idag. Vare sig mitt inlägg eller ditt inlägg som jag svarade på innehöll något diagram så nu försöker du ju bara blanda bort korten.

Jag frågade dig vad du hade att säga om det misslyckade experimentet i Belgien där en större andel av befolkningen dog än i Sverige och det trots mycket hårdare restriktioner?

Sverige har mer trafik till/från världen än Norge och Finland så om du tycker att Belgiens kommunikation med omvärlden är viktig när man ska jämföra så är det viktigt att tänka på att Sverige hade mer internationella resor under slutet av februari än våra grannländer. Alltså går det inte att jämföra Sverige med våra grannländer enligt ditt eget resonemang när det gäller Belgien.

Du har inte heller svarat på min tidigare fråga gällande skillnader mellan Haparanda och Torneå. Hur var det nu, hade Torneå mindre restriktioner än Haparanda eftersom det är värre i Torneå än i Haparanda eller var det tvärtom?

Har du missat den nya forskningen om T-cellsimmunitet eftersom du inte svarar på det?

I USA är det ju så helt olika i olika delstater så det är ju ointressant att ta upp helheten. Dessutom vet man ju att deras rapportering inte omfattar alla som dör i Covid-19. Vissa delstater har ju lika många som blivit sjuka under juni som summan av insjuknande under mars, april och maj, dvs. en mycket kraftig ökning. Har du sett till någon kraftig ökning i Sverige?
Skulle inte tro det eftersom du inte har visat någon sådan statistik och du gillar ju att visa allt som ställer Sverige i dålig dager.

I den där grafen (om den ens är sann eftersom du inte länkar till källan) kan du ju ta med latinamerikanska länder i stället för att få en bättre avspegling av vad som händer i världen. Det är ju där som de flesta insjuknar nu.

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
T
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Faktiskt ingen aning och det intresserar mig inte. Det som intresserar mig är istället vad de säger. En uppfinnare som förenklat distributionen av syrgas till dödssjuka. Om det är Hin håle, Ullrika Knape, Enskilda banken, ce Giuvara eller Assar och Vera Oredsson som står bakom är oväsentligt. Innehållet är allt.

Staffan
Har du någon källa på att hela den där grejen inte bara är propaganda och konspirationsteorier? Det är ju hela tiden samma personer och siter som återkommer kring den där Tallinger, och nästan alla har högerextrema kopplingar och mycket verkar handla om att tigga pengar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
T Thomas_Blekinge skrev:
Konstig diskussion. Det krävs nog ingen epidemiologutbildning för at förstå att mindre antal kontakter i samhället minskar smittspridningen, och att således en lockdown skulle ha minskat smittspridningen. Det krävs inte heller en epidemiologutbildning för att förstå att munskydd minskar smittspridningen om nu smittan sker via droppar eller via aerosoler. Graden av minskning kan säkert diskuteras och beror på mycket detaljer. Att gå ut och säga att munskydd är verkningslösa är enbart dumt även om en myndighet säger det.
Har du läst jämförelsen mellan Storbritannien och Sverige?
Den visar hur lika utvecklingen har varit fast det har varit olika hårda restriktioner och hur lite lock-down där påverkade deras förlopp.
http://inproportion2.talkigy.com/sweden_uk20jun.html
Coronaviruset uppför sig inte som andra virus har det ju visat sig.

G
T tanaris skrev:
Har du någon källa på att hela den där grejen inte bara är propaganda och konspirationsteorier? Det är ju hela tiden samma personer och siter som återkommer kring den där Tallinger, och nästan alla har högerextrema kopplingar och mycket verkar handla om att tigga pengar.
Så då menar alla som tigger pengar har högerextrema kopplingar?

Skärmdump av en Aftonbladet artikel om Polestar 2 med bilder på bilen och en provkörande man.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
T
G GargamelSE skrev:
Så då menar alla som tigger pengar har högerextrema kopplingar?
[bild]
Det var en mycket märklig slutsats, du får nog förklara hur du kom fram till den utifrån det jag skrev.

F ö såg jag att de ville ha en mille styck av regeringen för att bygga såna där syrgasuppfinningar, det låter dels lite dyrt och dels lite fel väg att söka riskkapital på.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag sa inte att det var intressant att jämföra med Belgiens siffror idag. Vare sig mitt inlägg eller ditt inlägg som jag svarade på innehöll något diagram så nu försöker du ju bara blanda bort korten.

Jag frågade dig vad du hade att säga om det misslyckade experimentet i Belgien där en större andel av befolkningen dog än i Sverige och det trots mycket hårdare restriktioner?

Sverige har mer trafik till/från världen än Norge och Finland så om du tycker att Belgiens kommunikation med omvärlden är viktig när man ska jämföra så är det viktigt att tänka på att Sverige hade mer internationella resor under slutet av februari än våra grannländer. Alltså går det inte att jämföra Sverige med våra grannländer enligt ditt eget resonemang när det gäller Belgien.

Du har inte heller svarat på min tidigare fråga gällande skillnader mellan Haparanda och Torneå. Hur var det nu, hade Torneå mindre restriktioner än Haparanda eftersom det är värre i Torneå än i Haparanda eller var det tvärtom?

Har du missat den nya forskningen om T-cellsimmunitet eftersom du inte svarar på det?

I USA är det ju så helt olika i olika delstater så det är ju ointressant att ta upp helheten. Dessutom vet man ju att deras rapportering inte omfattar alla som dör i Covid-19. Vissa delstater har ju lika många som blivit sjuka under juni som summan av insjuknande under mars, april och maj, dvs. en mycket kraftig ökning. Har du sett till någon kraftig ökning i Sverige?
Skulle inte tro det eftersom du inte har visat någon sådan statistik och du gillar ju att visa allt som ställer Sverige i dålig dager.

I den där grafen (om den ens är sann eftersom du inte länkar till källan) kan du ju ta med latinamerikanska länder i stället för att få en bättre avspegling av vad som händer i världen. Det är ju där som de flesta insjuknar nu.
En får tacka för att du tar dig tid att skriva en lång replik!
Men nu börjar det bli spännande. Du har i 100 inlägg hävdat att titta på hur illa det är i Belgien för att få Sverige lysa.
Nu kommer tvärvändningen "Jag sa inte att det var intressant att jämföra med Belgiens siffror idag"..

Kan det bero på att diagrammen ser ut så här just idag:?
Diagram som visar dagliga bekräftade COVID-19-dödsfall per miljon, 7-dagars snitt, med Sverige, Belgien och Danmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
Jag har tittat lite på exakt24 på youtube och tror efter att ha sett några av deras videos att det finns många höger extremister som tittar på exakt dem, Med tanke på vad de focusen på.

Men jag tror dock att de rapporterar sanningen så gott de kan.

D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Funkar inte länken?

Staffan
Jag försökte klicka runt för att bilda mig en uppfattning!

Så kom rapporten som alla normala svenskar listat ut för flera månade sedan.
Det är Somalier, Syrier, Irakier som dör i Sverige med 225% överdödlighet!
Medan födda i Norden är överdödligheten -1% !!!
Det dör mindre antal Svenskar än normalt under dom senaste 5 åren.
Rapporten finns i Aftonbladet.
• Bland personer 40–64 år och äldre över 65 födda i Irak, Somalia eller Syrien var överdödligheten 220 procent.
• Bland personer 40–64 år födda i Sverige, Norden, Europa och Nordamerika var överdödligheten på −1 procent.

• Gilla
  • Wow
Pin och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
Ja. Det har du rätt i. Det är samma personer som återkommer. Det kan bero på Youtubes och Googles hjälp. Om du söker, kanske Tegnell eller Beppe Wolgers dykt upp gång på gång i den skattefinansierade televisionen. Den andra är finansierad av gåvor. Tvångsbetalning eller frivillig gåva.
Vilket som är bäst har vi diskuterat i en annan mammuttråd.

Staffan

D
L Leif i Skåne skrev:
Så kom rapporten som alla normala svenskar listat ut för flera månade sedan.
Det är Somalier, Syrier, Irakier som dör i Sverige med 225% överdödlighet!
Medan födda i Norden är överdödligheten -1% !!!
Det dör mindre antal Svenskar än normalt under dom senaste 5 åren.
Rapporten finns i Aftonbladet.
Varför det, fler smittade eller blir de svårare sjuka?

Staffans2000
D djac skrev:
Jag försökte klicka runt för att bilda mig en uppfattning!
Så du har alltså lagt ner tid på att kolla upp sidan. Men inte tittat på innehållet?

Staffan

D djac skrev:
Läs hela rapporten i Aftonbladets app.
Risken att smittas och dö i covid-19 är olika stor beroende på vilket land man är född i.
Bland vissa grupper är överdödligheten så hög som 220 procent.
– Sverige har misslyckats, säger Kristina Jakobsson, professor vid Göteborgs universitet.

T tanaris skrev:
Tallinger är en riktig läkare som tror så mycket på detta att han har tagit ledigt från sitt jobb för att jobba med detta och rädda liv.

Jag tror inte att det finns många som skulle ta ledigt från jobbet under de premisserna.

Och det är tråkigt att bara alternativ media lyssnar på honom.

Staffans2000
D djac skrev:
Framförallt fler smittade.

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.