Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
pacman42 pacman42 skrev:
På det testet vi gjorde så var sannolikheten för felaktigt positivt svar nämligen noll procent.
Jag vet inte hur ert test har kommit fram till det men jag läste om ett annat test där de testade 1000 personer och fick ett felaktigt svar och skrev sen att de då hade 99,9 % rätt, statistiskt tycker jag det låter rätt fel med tanke på konfidensintervallet etc.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet inte hur ert test har kommit fram till det men jag läste om ett annat test där de testade 1000 personer och fick ett felaktigt svar och skrev sen att de då hade 99,9 % rätt, statistiskt tycker jag det låter rätt fel med tanke på konfidensintervallet etc.
Så kom man fram till resultatet på flera av testerna jag tittade på.

På vårt test var det ett labb kopplat till universitetssjukhuset i Uppsala som tagit fram statistiken och som står för sannolikheten. Jag valde att lita på dem.

Sannolikheten för att man fångade de med IgM-antikroppar var bara 69% för att man inte skulle riskera falska positiva resultat. Även detta ingav mig förtroende för det testet.

tttomten tttomten skrev:
Ja det finns roliga och det finns tråkiga saker som gör att folk riskeras smittas.

Tycker dock inte att hur roligt något är ska vara grund för om det stoppas eller inte, såna beslut bör ske baserat på riskanalys och inget annat.

För mig får människor gärna ha roligt.
Jag är inte emot att folk har kul och det är inte rolighetsgraden som ska avgöra hur förbjudet något är ;)

BirgitS
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Grupptryck och felriktad lojalitet. Precis som läkare, poliser och deras illa omtyckta kåranda.

Staffan
Det kanske är donutsen. Skämt åsido, jag tror inte att man får alla 400 att hålla tyst inför media etc, likt en avhoppad medlem av baseballigan eller polispiketen. Det är nog lättare att snacka ut och sedan ta ett välbetalt jobb på ett läkemedelsföretag än vad det är för en golande trafikpolis. Alla kan inte bli civila utredare.
Ursäkta sen edit, du hann gilla mitt inlägg utan tillägg

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Det kanske är donutsen
Hade det varit så väl. Att poliser käkar munkar, det vet jag, för det har jag sett på TV. Men läkare?

Här är en video där jag tror mig känna igen läkaren som snackade med Cambell. Men här pratar han med en upfinnare som uppfunnit ett sätt för att både billigt och snabbt kunna förse Coronapassienter med syrgas. Detta uppskattas så vitt jag kan se, INTE av Tegnell och hans entourage. Ca: 9,30 in i videon. Men kolla från början.

Staffan

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hade det varit så väl. Att poliser käkar munkar, det vet jag, för det har jag sett på TV. Men läkare?

Här är en video där jag tror mig känna igen läkaren som snackade med Cambell. Men här pratar han med en upfinnare som uppfunnit ett sätt för att både billigt och snabbt kunna förse Coronapassienter med syrgas. Detta uppskattas så vitt jag kan se, INTE av Tegnell och hans entourage. Ca: 9,30 in i videon. Men kolla från början.

[media]
Staffan
Ja det är han som snackar med Cambell.

Vad är exakt 24 för något är det en högerextrem nyhetssida?

BirgitS BirgitS skrev:
Vad säger du då om det misslyckade experimentet i Belgien där en större andel av befolkningen dog än i Sverige och det trots mycket hårdare restriktioner?
Har du något att säga om artikeln som jämför Storbritannien och Sverige för att komma fram till att utvecklingen har varit så likartad trots de mycket hårdare restriktionerna i Storbritannien?
[länk]

Du har väl inte missat den nya forskningen om T-cellsimmunitet som det har länkats till?
Fler kan vara immuna än vad antikroppstesterna visar.

Så nu är det Tegnell som styr FHM nu, för ett tag sen var det Gisecke det skrevs så om. Många gissningar tydligen. Nu har ju Tegnell gått på semester så vi får väl se om FHM ändrar sig i något avseende eller om det faktiskt är så att ingen där känner sig överkörd.

Jag bortförklarar inte fakta men kommer inte att sluta med att jämföra med andra länder som har det värre bara för att du tycker att man bara ska jämföra med länder där det har gått bättre trots olika förutsättningar. Det är ju snarare så att ju mer du håller på med ett begränsa ditt urval på det sättet ju mer kommer du att bemötas med andra jämförelser.

Åtgärderna som behövs är att alla som är i Sverige gör sitt bästa på att förhindra att de blir sjuka och smitta andra, inte att någon myndighet gör något. Om du vill se läget förbättras ytterligare prata då med alla du känner och be dem att själva bete sig på bästa sätt för andras och sjukvårdspersonalens skull.
Vi är alltså tvungna jämföras med Belgien för att dölja misslyckandet i Sverige.
Vi kanske ska reda ut det här med Belgien igen. Belgien ligger mitt i Europa. Ett nav i kommunikation med befolkningstäthet ca 370 invånare per kvadratkilometer. Sverige ca 22. Viss skillnad eller ?.
Och nu kommer data på Belgien som du efterfrågat i diagrammen. Titta noga.
Osså ser man hur media gång på gång tar upp USA som skräckexempel.. Nu har dock Sverige återtagit ledartröjan där med, fakta:
Diagram över dagliga bekräftade COVID-19-dödsfall per miljon, 7-dagars rullande medelvärde, jämförelse mellan länder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
erkka och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker faktiskt att det känns som om SVT försöker mörka hur illa det är i Sverige.

• Gilla
erkka och 3 till
  • Laddar…
D
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Vadå låser in sina ”värsta” bitar?
Klickade runt lite och möttes av någon sorts sponsrings/medlemsvägg.

"Det här innehållet är låst
Exakt24 existerar helt och hållet tack vare donationer från läsare som vill att vi ska kunna fortsätta vårt arbete. Bli månadsdonator och hjälp oss bygga en ny generation media som är rak, snabb, analytisk och som kan utmana ut etablissemangets medier och fake news."

Staffans2000
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Ja det är han som snackar med Cambell.

Vad är exakt 24 för något är det en högerextrem nyhetssida?
Faktiskt ingen aning och det intresserar mig inte. Det som intresserar mig är istället vad de säger. En uppfinnare som förenklat distributionen av syrgas till dödssjuka. Om det är Hin håle, Ullrika Knape, Enskilda banken, ce Giuvara eller Assar och Vera Oredsson som står bakom är oväsentligt. Innehållet är allt.

Staffan

• Gilla
  • Älska
erkka och 4 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Några roliga citat ur minnet.

Reporten frågar Giesecke med anledning av att Sverige tillåter max 50 personer i en folksamling.

-Hur ser du på att man i Norge bara tillåter folksamlingar på max två personer?

Gisecke tänker en stund

-Ja, det är ju en mycket liten folksamling.

Giesecke har iaf humor av hög klass :)

Gillar också Tegnells svar om smittorisken på flyget.

-Det finns inga belägg för att någon har blivit smittad på ett flygplan.
Det är inte sant! :rofl:

Rubrik från nyhetsartikel som säger "SAS-vd: Inga bevis för att någon smittats ombord

• Haha
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Konstig diskussion. Det krävs nog ingen epidemiologutbildning för at förstå att mindre antal kontakter i samhället minskar smittspridningen, och att således en lockdown skulle ha minskat smittspridningen. Det krävs inte heller en epidemiologutbildning för att förstå att munskydd minskar smittspridningen om nu smittan sker via droppar eller via aerosoler. Graden av minskning kan säkert diskuteras och beror på mycket detaljer. Att gå ut och säga att munskydd är verkningslösa är enbart dumt även om en myndighet säger det.

• Gilla
erkka och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.