2 356 896 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Vad menar du med föredragande?Ulltand skrev:
Menar du just den person som berättar för GD vad man tycker verkar vara bäst?
Det brukar väl vara chefen för den enhet/avdelning som har gjort jobbet, när det just gäller den föreskriften är jag inte säker att det faller på en avdelning som handlar om analys och datautveckling.
Men det är ju inget som någon av oss kan veta så vi får tro vad vi vill.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Ja precis. Den som arbetar med smittskyddet vore lämplig som föredragande. Och svårt tro att inte skulle vara Tegnell. Trots organisationen.BirgitS skrev:
Vad menar du med föredragande?
Menar du just den person som berättar för GD vad man tycker verkar vara bäst?
Det brukar väl vara chefen för den enhet/avdelning som har gjort jobbet, när det just gäller den föreskriften är jag inte säker att det faller på en avdelning som handlar om analys och datautveckling.
Men det är ju inget som någon av oss kan veta så vi får tro vad vi vill.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Jag umgicks med den personen under ca 10 år fram till sommaren 2011 så mer noga räknat då fram till för 9 år sen. Den personen var enhetschef där och var absolut ingen ja-sägare utan hade egna åsikter. Hen lär väl ha jobbat kvar ytterligare några år innan det blev dags för pension.Staffan2000 skrev:
Självklart. Jag satt de första 40 åren i källaren och sorterade papper för jag tyckte vi borde köpt en kopiator istället för att skriva kopior manuellt.BirgitS skrev:
Har du humor?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 812 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 812 inlägg
https://www.dn.se/nyheter/varlden/danmark-gor-helomvandning-stanger-gransen-for-svenskar-igen/
Danmark gör en helomvändning och stänger gränsen för alla svenskar utom västerbottningar – igen. Enligt danska rikspolisen låg en ”kommunikationsmiss” bakom den tillfälliga gränsöppningen.
Nu krävs ett negativt covid-19-test för sydsvenskar som vill in i landet.
https://www.dn.se/av/marit-sundberg/
Danmark gör en helomvändning och stänger gränsen för alla svenskar utom västerbottningar – igen. Enligt danska rikspolisen låg en ”kommunikationsmiss” bakom den tillfälliga gränsöppningen.
Nu krävs ett negativt covid-19-test för sydsvenskar som vill in i landet.
https://www.dn.se/av/marit-sundberg/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Jaoptimum skrev:
I skrift är det bra att använda smileys för att säkerställa att text man skriver som inte är allvarligt menad uppfattas som rolig, ironisk etc. Någon kan ju faktiskt tro att du vet att man måste vara en ja-sägare på FHM för att få vettiga arbetsuppgifter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Grundat på något eller bara utfall i krona eller klave?
På vilken av hans enheter tror du jobbet med att ta fram en föreskrift om hur folk ska bete sig är gjort?
På vilken av hans enheter tror du jobbet med att ta fram en föreskrift om hur folk ska bete sig är gjort?
- Enheten för analys
- Enheten för data och register
- Enheten för epidemiologisk uppföljning
- Enheten för folkhälsorapportering
- Enheten för IT
- Enheten för juridik
- Enheten för produktkontroll.
Gissa att det har med WHO:s definiering av Sverige som högriskland häromdagen Men det är ett klokt beslut. Tycker inte att vi svenskar ska åka dit när vi inte har kontroll på smittspridningen.MultiMan skrev: