2 357 562 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Vad har det med saken att göra?E erkka skrev:
Det gäller rena fakta hur många dog vecka 22 jämfört med hur många som dog vecka 22 under andra år.
Tycker du att det borde dö färre i år för att det finns restriktioner, dvs. att det är normalt att man smittar ner varandra så att man dör av det?
Det är många årtionden sen ålderdomshemmen försvann så vad har de med saken att göra?
Ålderdomshem var inte till för särskilt sjuka eller dementa personer utan för den typen av äldre som nu för tiden får hemtjänst.
Håller bara inte med om påståendet att de ”de byggde landet” och att alla ska vara så tacksamma.MultiMan skrev:
Redigerat av moderator:
svar ja. Det är väl ganska självklart.BirgitS skrev:
nu har jag inga siffror att kasta ur mig, men jösses titta bara på trafiken. Den har minskat rejält.
Har man tagit på sig den svåra uppgiften att till varje pris försvara den svenska taktiken, krävs det desperata åtgärder. Detta är en. En annan var att påpeka att EN person blivit anmäld för smittspridning.E erkka skrev:
Staffan
Dör det för många är Sverige dåligt, dör det för få är Sverige kasst, precis hur många ska dö för att det ska vara perfekt? (antar att svaret är -som i Finland..)E erkka skrev:
Inte avundsjuka utan mer ett grattis pösmunkar. Jag älskar framgångsrika människor. Bra jobbat helt enkelt. Men lipa inte.MultiMan skrev:
Denna måste ses! Helt makalöst.E erkka skrev:
Monty Python nivå men på riktigt.
https://m.dw.com/en/foreign-ministe...cy-we-managed-to-flatten-the-curve/a-53846704
Foreign Minister Ann Linde on Sweden's coronavirus policy: 'We managed to flatten the curve'
Sweden's coronavirus strategy has led to a death rate much higher than that of its neighbors. DW's Conflict Zone asks the Swedish foreign minister if the country badly miscalculated its pandemic policy
Redigerat:
Detta var nästan det roligaste jag läst idag. Kritiserar du Metoo, Black Lives Matter, genusforskning, Invandring eller förvränger den grandiosa Sverigebilden åker du ut,brännmärks, är ryskt troll, Sverjevän,, destabiliserande, nyttig idiot mm.Mikael_L skrev:
Nu kan vi lägga faktabaserad Coronakritik till listan för destabilisering..
Ditt svar är enligt PK bibeln paragraf 1A. Ett enkelt svar vi sett så många ggr förr från människor som inte är så insatta i vad som pågår i samhället.
Och Sverigebilden är redan tillräckligt nedsolkad så tror inte lite Coronabekämpningskritik påverkar situationen nämnvärt.
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Ja, och vi måste förstå att bara för att vi har politiska gräl med Ryssland och Kina behöver inte detta betyda att dessa länder har fel i allting de tycker eller gör.Claes Sörmland skrev:
Men, men... Sverige har ju valt samma strategi som Ryssland... Om vi ville stå starka mot Ryssland hade vi följt våra grannländer och resten av EU. Är den svenska regeringen i händerna på Putin?
(Förlåt men det där med rysk infiltration av Sverige tycker jag är så tramsigt. Må så vara att Putins regim vill infiltrera men jag ser mycket få tecken på någon framgång. Tvärt om, Sverige är generellt mycket Rysslandsfientligt, över hela den politiska skalan.)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det var du som gjorde en jämförelse mellan vad du anser vara äpplen och päron. Jag bara la fram fakta för att man själv skulle kunna dra de slutsatser man vill, jag skrev inte "titta vad bra det är" eller något liknande. Det var inget i min inlägg som hindrade någon från att t.ex. dra slutsatsen att den minskade trafiken har gjort att färre dör i trafiken. Jag tycker att det är bra om man börjar tänka på varför det kan vara så och t.ex. tänker att det är något i våra restriktioner som gör att färre dör, vad kan det vara så att man kan göra så att färre dör i framtiden när Covid-19 inte är en epidemi och det inte finns restriktioner.E erkka skrev:
För det är väl inte så att du värderar livet på dem som dör i trafiken andra år lägre än på dem som nu dör med Covid-19?
Så här löd mitt inlägg om du inte kommer ihåg det längre:
BirgitS skrev:
"Insatta i vad som pågår", är det samma sak som "läser alternativmedia och Flashback"?K Kreutzer skrev:Detta var nästan det roligaste jag läst idag. Kritiserar du Metoo, Black Lives Matter, genusforskning, Invandring eller förvränger den grandiosa Sverigebilden åker du ut,brännmärks, är ryskt troll, Sverjevän,, destabiliserande, nyttig idiot mm.
Nu kan vi lägga faktabaserad Coronakritik till listan för destabilisering..
Ditt svar är enligt PK bibeln paragraf 1A. Ett enkelt svar vi sett så många ggr förr från människor som inte är så insatta i vad som pågår i samhället.
Och Sverigebilden är redan tillräckligt nedsolkad så tror inte lite Coronabekämpningskritik påverkar situationen nämnvärt.
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Så den som läser media som inte kontrolleras av Bonnier eller Schipstedt är suspekt enligt dig?T tanaris skrev:
Lite varning för kulturrevolutinärt beteende! På papperet älskar ledaren folket och vägleder dom med all sin kärlek, verkligheten är en annan.
För övrigt finns det seriösa forum inom till exempel matematik och it på Flashback, det är inte alla trådar som handlar om hur man kommer undan drogtester.
Nja, just de två länderna intar nog oftast en tvärtomhållning mot vad som är rimligt i västerländska demokratier, så där anser jag att det är ganska sällan vi ska tycka och göra som de.A Anders_Nilsson skrev:
Just Flashback-tråden om Corona har ju hyllats här som "sanningen", kikade in för ett par dagar sen och då var det konsensusglädje, det skrevs nämligen om att en arabisk kvinna dött och det var till allas stora belåtenhet. Jag vet att delad glädje är dubbel glädje men nog inte helt min smak iaf.A Anders_Nilsson skrev:Så den som läser media som inte kontrolleras av Bonnier eller Schipstedt är suspekt enligt dig?
Lite varning för kulturrevolutinärt beteende! På papperet älskar ledaren folket och vägleder dom med all sin kärlek, verkligheten är en annan.
För övrigt finns det seriösa forum inom till exempel matematik och it på Flashback, det är inte alla trådar som handlar om hur man kommer undan drogtester.