2 358 172 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Världshälsoorganisationen säger att coronaviruset inte har visat några tecken på mutation till en allvarligare form, rapporterar nyhetsbyrån Reuters via SVT kl. 13.40.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Och för den som tror att man kan göra hur som helst utan påföljd så finns det nu ett fall som visar motsatsen:
En som jobbar på förskola gick till jobbet fast hen var konstaterad smittad och har nu blivit avskedad och polisanmäld.
TT via SVT kl. 13.49
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
En som jobbar på förskola gick till jobbet fast hen var konstaterad smittad och har nu blivit avskedad och polisanmäld.
TT via SVT kl. 13.49
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
För den som funderar på att resa utomlands i sommar kan det vara bra att veta att antalet fall nu ökar i sydöstra Europa.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 15.13
Har varit ganska hätsk debatt i Dk om detta, som ni kanske vet anses ju Danmark styras från Jylland och att regeringen bestämde att det skulle öppnas för Tyskland och släppa på turism där men förhindra både svenskar att komma in och folk från att tex bo på hotell i Köpenhamn, gjorde att det blev det oerhört dåligt stämning. Precis som här så håller ju inte alla med regimens beslut där.BirgitS skrev:
Tror ingen har rapporterat om att Danmark har öppnat upp för människor från vissa svenska regioner från 27 juni.
Skåne, Västerbotten, Sörmland, Blekinge och Halland
De utgår från antalet bekräftade fall i förhållande till folkmängd för att avgöra vilka som tillåts så det kan komma att ändras åt båda håll.
[länk]
[länk]
Nu blev det ett mellanting så att det inte behöver se ut som en full pudel... men i praktiken gör att de kan köra på i Köpenhman också
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Jag gissade att det var något sånt som hände när regeringen ändrade sig efter bara några timmar häromdagen.D djac skrev:Har varit ganska hätsk debatt i Dk om detta, som ni kanske vet anses ju Danmark styras från Jylland och att regeringen bestämde att det skulle öppnas för Tyskland och släppa på turism där men förhindra både svenskar att komma in och folk från att tex bo på hotell i Köpenhamn, gjorde att det blev det oerhört dåligt stämning. Precis som här så håller ju inte alla med regimens beslut där.
Nu blev det ett mellanting så att det inte behöver se ut som en full pudel... men i praktiken gör att de kan köra på i Köpenhman också![]()
Ja, jag tror att åtgärder, lock downs, eller vad man nu vill kalla det, är bakom oss och kommer inte komma tillbaks, nu är det tvätta händerna och ta ut avstånd som gäller, gissar också att vi kommer få dras med detta och andra virus i fortsättningen.BirgitS skrev:
Det känns som det mesta är politisk spel numera.D djac skrev:Har varit ganska hätsk debatt i Dk om detta, som ni kanske vet anses ju Danmark styras från Jylland och att regeringen bestämde att det skulle öppnas för Tyskland och släppa på turism där men förhindra både svenskar att komma in och folk från att tex bo på hotell i Köpenhamn, gjorde att det blev det oerhört dåligt stämning. Precis som här så håller ju inte alla med regimens beslut där.
Nu blev det ett mellanting så att det inte behöver se ut som en full pudel... men i praktiken gör att de kan köra på i Köpenhman också![]()
Om man stängt ner, hur ska man motivera att öppna upp.
Jo med att inte öppna upp helt, ty folk genomskådar väl att iom att inget vaccin finns, de flesta i befolkningen ej är immuna och viruset finns kvar överallt så är det ingen skillnad.
Så man måste helt enkelt fortsätta visa politisk kraft, och bannlysa lite av varje. Gärna de som gjort andra val än en själv samt de länder/regioner som varit hårt utsatta även om de just nu är lugna.
Att fortsätta lockdown är nog politisk omöjligt, troligen också att återinföra en.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Den som har äldre släktingar kan väl kolla hur det står till med deras möjligheter att klara av en värmebölja. Det är något som också orsakar att äldre blir sjuka och i förtid.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...forbereda-for-varmeboljor-aven-i-coronatider/
https://www.folkhalsomyndigheten.se...forbereda-for-varmeboljor-aven-i-coronatider/
Är det inte frustrerande att sitta på så mycket unik information som du gör och ändå inte lyckas nå fram. Att få resten att förstå?MultiMan skrev:
Det finns många vägar att få loss pengar till vården utan att höja inkomstskatterna. Sverige blöder pengar till många saker som aldrig kommer svenskarna till del, men som alltför få vet vidden av. Det är där vi ska börja. Det är det rimliga när vi inte har råd att rädda livet på vår egen befolkning när det börjar storma.
Du har ändå varit konsekvent i din taktik sen tråden startades. Du googlar "Sweden Covid failure" och sen bombar du tråden med vad du hittar. Vad önskar du uppnå?
Att du är Sverigekritisk framgår ju klart och tydligt men vad är ditt mål med det du skriver här på ett husbyggarforum?
Och ja, jag är på riktigt intresserad av en förklaring. Sen är väl sannolikheten ganska låg att jag kommer att förstå. För det gör vi ju sällan vi som inte förstår.
Ja det skulle vara intressant ...T Tabors39 skrev:Är det inte frustrerande att sitta på så mycket unik information som du gör och ändå inte lyckas nå fram. Att få resten att förstå?
Du har ändå varit konsekvent i din taktik sen tråden startades. Du googlar "Sweden Covid failure" och sen bombar du tråden med vad du hittar. Vad önskar du uppnå?
Att du är Sverigekritisk framgår ju klart och tydligt men vad är ditt mål med det du skriver här på ett husbyggarforum?
Och ja, jag är på riktigt intresserad av en förklaring. Sen är väl sannolikheten ganska låg att jag kommer att förstå. För det gör vi ju sällan vi som inte förstår.
Det har nog med invandring att göra, trots den obefintliga kopplingen.
Bra att det kommer ordentliga siffror på att smittan faktisk minskar i omfattning trots att antalet verifierade fall ökar. Från dagens FHM-presskonferens:BirgitS skrev:
Men rent allmänt så har antalet sjuka i Sverige sjunkit rejält från slutet av april då ung, 0,9 % av befolkningen hade en pågående infektion enligt FHM:S PCR-undersökning av ett statistiskt urval svenskar till slutet av maj då endast ung. 0,3 % hade en pågående infektion.
I Stockholm har det gått från 2,3 % till 0,7 %.
Inget av de 560 barnen (-15 år) hade ett positivt resultat.
Källa: [länk]
Det går åt rätt håll om bara alla kan komma ihåg att hålla avstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagens uppdaterade antikroppsdata från FHM gav fortsatt stöd för att barn smittats i samma grad som den vuxna gruppen. Skolmiljön har således inte varit förskonad från smittan. Skolan är en möjlig smittoväg bland andra vägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
