Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Att man lättar på reserestriktionerna är bara en politisk handling för att låtsas som läget är under kontroll.
Det är likväl fortfarande bara 8 länder i EU som släpper in Svenska smitthärdar utan restriktioner.

Och idag rapporteras 102 nya dödsfall. Betyder att Sverige ensamt nästan är i paritet med samtliga rapporterade dödsfall i Europa.

Men för BirgitS m.fl cyniker är detta bara en siffra. För "det går bra nu".
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Gjorde jag och Fairline igår så varför efterfråga igen?
Det kan fortfarande finnas lokala bestämmelser om restriktioner.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är fortfarande intresserad av källan till dina påstådda citat.

Naturligtvis tycker jag det är hemskt att många har dött. Men jag vet också att det kunde ha blivit värre. Så vad kallar du det som hände söderöver och som var värre?

Sen presenterade Werlabs siffran 14 % för Stockholm, inte 10,8 %.
Vadå värre?
Vi är top 10 i världen.hur fan kan du sitta här och skriva att de kunde varit värre..
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Mikael_L
tttomten tttomten skrev:
Gjorde jag och Fairline igår så varför efterfråga igen?
Tråden blir i alla fall längre ... ;)
 
  • Haha
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Det kan fortfarande finnas lokala bestämmelser om restriktioner.
Ja absolut, det finns massor. Tex som vilken flygplats du inte kan resa från.
 
Snailman
F f91jsw skrev:
Fast Campbell är knappast expert? Han är en pensionerad sjuksköterska med en Youtubekanal.
Han läser vad experter och andra skriver och redogör exakt varifrån uppgifterna kommer.

Han är visserligen sjuksköterska, men en sådan som har doktorerat, så han är knappast jämförbar med random sjuksköterska.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Vadå värre?
Vi är top 10 i världen.hur fan kan du sitta här och skriva att de kunde varit värre..
Vi kunde ha varit nummer 1 när det gäller andel döda. Hade du inte tyckt att det var värre?
 
tttomten tttomten skrev:
Ja absolut, det finns massor. Tex som vilken flygplats du inte kan resa från.
Ja och svenska flygplatser är en av dessa kriterier
Sluta leta efter kryphål för att försvara dr tegnell
 
  • Gilla
logopedian
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Ja och svenska flygplatser är en av dessa kriterier
Sluta leta efter kryphål för att försvara dr tegnell
Som jag skrev igår så är det MYCKET vanligt med lokala inreseregler, det var det även innan Corona så det har inget med försvar av någon att göra.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Ja jag vågar ju i alla fall kritisera massmord på Sveriges befolkning.
Nu får jag tillfälle språkpolisa lite igen. Menar du verkligen massmord? Kan det möjligen vara folkmord, eller seriemord du menar?

Polisen har ju flyt nu och avslutar gamla mordutredningar, så kanske de löser detta också men då måste de kategorisera rätt i sin utredning för att sätta dit mördaren, eller hjärnan bakom om det är en större organisation som planerat detta.

Är det de vanliga misstänkta vid sådana här världsomfattande konspirationer, eller kanske någon som har några nya spaningsuppslag? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P
N Nybergzzz skrev:
Ja jag vågar ju i alla fall kritisera massmord på Sveriges befolkning.
Du skriver om ”massmord” precis som om att det är något som bara andra sysslar med.
Om du använder dig av en bil, båt eller flyg för att transportera dig så tycker jag att du kan lägga ner den typen av kommentarer och istället tänker på att du personligen har bidragit till att någon av dina medmänniskor drabbas av lungcancer, astma eller KOL.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Han läser vad experter och andra skriver och redogör exakt varifrån uppgifterna kommer.

Han är visserligen sjuksköterska, men en sådan som har doktorerat, så han är knappast jämförbar med random sjuksköterska.
Problemet är att de flesta inte förstår skillnaden mellan att referera enskilda studier och att göra en systematisk sammanställning. Det är många som tror att det han presenterar är vetenskapliga sanningar, när det snarare ligger åt den spekulativa änden av skalan.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är fortfarande intresserad av källan till dina påstådda citat.

Naturligtvis tycker jag det är hemskt att många har dött. Men jag vet också att det kunde ha blivit värre. Så vad kallar du det som hände söderöver och som var värre?

Sen presenterade Werlabs siffran 14 % för Stockholm, inte 10,8 %.
BirgitS till skillnad från dig som aldrig presenterar fakta skall du få raka svar om mina källor där FHM påstår 33% immunitet iStockholms i maj:
NRK resp TT.. Du kan själv gå in o söka på citaten.

Och BirgitS det kan alltid vara värre. I Afrika dör 1000 tals av matbrist varje dag.

Igår: I Danmark avlider 1-2 per dag , Sverige 38.. Danmark 9 på intensiv, Sverige 230..
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
I min familj har ju jag och min dotter varit isolerade från omgivningen under perioden då vi skulle kunnat smittas (sånär som på två tillfällen då jag varit på affären vid tidpunkter då den varit tom, två veckor tidigare var jag på affären hela tiden) och vi var de som blev sjuka före hustrun (först dottern, fem dagar senare jag, tre dagar senare hustrun). Sonen måste därför ha varit den som smittade dottern.

Visserligen anektdotisk bevisföring, men jag har 100% koll på att dottern inte har träffat någon utanför familjen under tidsperioden då hon måste ha smittats (ytterst privat information varför det är så och den vill jag inte uppge här). Den enda som kan ha smittat dottern är därför hennes yngre bror. Det kan inte ens Tegnell förklara bort. Det enda alternativet till att det är sonen som smittat är att antikroppstesterna för både son och dotter är felaktiga.
pacman42 pacman42 skrev:
När det gäller dottern så har hon inte varit utanför huset och hon kan därför inte ha smittats utanför huset. Jag har bara ett tillfälle då jag kan ha smittats utanför huset och det är på en hemmafixarbutik, men då dottern har antikroppar och att hon var lite "off" precis då jag bör ha smittats så är det enda rimliga att hon smittade mig. Hustrun blev sjuk tre dagar efter mig, vilket gör att det enda alternativet till hur min dotter smittats är via min son. Han har inte haft några som helst symtom, men han har antikroppar.

Betänk att vi bor på landet utan kollektivtrafik förutom skolbussarna och att vi har över en halvmil till närmsta träffpunkt.
Om nu din son kan ha smittat din dotter utan att ha symptom, då kan väl lika gärna du ha fått smittan först, smittat din dotter innan du själv började få symptom och hennes symptom visade sig tidigare? Du hade ju varit i affärer en eller två (eller tre? står lite olika i dina inlägg) gånger.

Det spelar ju ingen större roll i ditt fall. Men väldigt många historier likt dina, med potientiella småfel, ger ju risk för ganska mycket felkällor totalt sett när folk ska smittspåra själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.