2 360 804 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Spelar ju ingen roll när de ej vill ha ditt svenskar...BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Vad som sker just nu är inte särskilt intressant, lite får man lyfta blicken och titta på helheten.N Nybergzzz skrev:
Jag har aldrig varit tvärsäker på att flockimmunitet skulle finnas i maj.
Befolkningsdödlighet och dödlighet är samma (av FHM nämnt som PFR). Det är inte samma som letalitet!BirgitS skrev:
Det som FHM kallar för dödlighet är just förhållandet mellan antalet avlidna och antal smittade, det som på engelska kallas för infection fatality rate (IFR).
Det som du tar upp kallar de för befolkningsdödligheten, population fatality rate (PFR).
[länk] Avsnittet Inledning - Letalitet och närliggande begrepp
I hänvisat dokument beskrivs just detta.
Citat: Med letalitet avses andelen döda av det totala antalet smittade i en befolkning, på engelska infection fatality rate (IFR).
Citat 2: Vi skattar letaliteten för covid-19, det vill säga andelen döda av smittade, inklusive obekräftade fall.
BirgitS, fruktansvärt cyniskt av dig att inte kalla detta för katastrof. Säg det till de avlidnas anhöriga och alla på intensiven. Varav många får lida med efterverkningar hela livet.BirgitS skrev:
Du har som vanligt inga fakta att komma med men jag skall ge dig några:
Källa DI: Enligt tester från företaget Werlabs:. Av dem som valt att testa sig har ett snitt på 10,8 procent påvisat antikroppar de senaste sex veckorna, uppger företaget i ett pressmeddelande.
Och dessutom vilka testar sig?. Ja, förmodligen de som haft symptom. varför betydligt färre torde ha antikroppar. .
Ganska långt från Tegnell/FHM:s 33 %.,
Vad kan Birgit hitta på nu för bortförklaring ?- Fakta förväntar jag dock inte av dig..
Och naturligtvis står Tegnell bakom Tegmark Wisells uttalanden viket du också vet.
Säg de t alla som har förlorat en anhörig för såna som du anser att de bara är en siffra och de hade dött ändå..BirgitS skrev:
Bry dig inte om detta inlägg, det debatterades igår och @Fairlane gjorde en bra sammanställning på länder som släpper in svenskar. @Nybergzzz hade inga källor.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Jag är fortfarande intresserad av källan till dina påstådda citat.K Kreutzer skrev:BirgitS, fruktansvärt cyniskt av dig att inte kalla detta för katastrof. Säg det till de avlidnas anhöriga och alla på intensiven. Varav många får lida med efterverkningar hela livet.
Du har som vanligt inga fakta att komma med men jag skall ge dig några:
Källa DI: Enligt tester från företaget Werlabs:. Av dem som valt att testa sig har ett snitt på 10,8 procent påvisat antikroppar de senaste sex veckorna, uppger företaget i ett pressmeddelande.
Och dessutom vilka testar sig?. Ja, förmodligen de som haft symptom. varför betydligt färre torde ha antikroppar. .
Ganska långt från Tegnell/FHM:s 33 %.,
Vad kan Birgit hitta på nu för bortförklaring ?- Fakta förväntar jag dock inte av dig..
Och naturligtvis står Tegnell bakom Tegmark Wisells uttalanden viket du också vet.
Naturligtvis tycker jag det är hemskt att många har dött. Men jag vet också att det kunde ha blivit värre. Så vad kallar du det som hände söderöver och som var värre?
Sen presenterade Werlabs siffran 14 % för Stockholm, inte 10,8 %.