Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
UD lättar på sin reseavrådan och det blir tillåtet att resa till Belgien, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Kroatien, Luxemburg, Portugal, Schweiz och Spanien från den 30 juni.
För resor utanför EU, EES och Schengen förlängs avrådan till 31 augusti.
[länk] kl. 16.03
Spelar ju ingen roll när de ej vill ha ditt svenskar...
 
  • Gilla
Kreutzer
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Vi har större katastrof än de södra länderna just nu.
Förklarar inte bort dina tidigare inlägg i maj där du var tvärsäker på flockimmunitet ..

Antikroppstesterna är en katastrof för flocken.
Vad som sker just nu är inte särskilt intressant, lite får man lyfta blicken och titta på helheten.

Jag har aldrig varit tvärsäker på att flockimmunitet skulle finnas i maj.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det som FHM kallar för dödlighet är just förhållandet mellan antalet avlidna och antal smittade, det som på engelska kallas för infection fatality rate (IFR).

Det som du tar upp kallar de för befolkningsdödligheten, population fatality rate (PFR).
[länk] Avsnittet Inledning - Letalitet och närliggande begrepp
Befolkningsdödlighet och dödlighet är samma (av FHM nämnt som PFR). Det är inte samma som letalitet!
I hänvisat dokument beskrivs just detta.
Citat: Med letalitet avses andelen döda av det totala antalet smittade i en befolkning, på engelska infection fatality rate (IFR).
Citat 2: Vi skattar letaliteten för covid-19, det vill säga andelen döda av smittade, inklusive obekräftade fall.
 
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Personangrepp.du agerar precis som pk Sverige när du har fel om saker.
Om du tycker att det jag skriver är personangrepp så hoppas jag att du rapporterar de inläggen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om du tycker att det jag skriver är personangrepp så hoppas jag att du rapporterar de inläggen.
Mata inte trollet.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Spelar ju ingen roll när de ej vill ha ditt svenskar...
Källa på att ingen av de länderna vill ha in svenskar i juli?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Källor?
Det blir rätt meningslöst utan det.

Sen är det skillnad på Tegnell och Tegmark Wisell.

Det finns länder där betydligt större andel av befolkningen har dött. Om du kallar det för katastrof i Sverige vad kallar du då det som inträffade i länderna söderöver?
BirgitS, fruktansvärt cyniskt av dig att inte kalla detta för katastrof. Säg det till de avlidnas anhöriga och alla på intensiven. Varav många får lida med efterverkningar hela livet.
Du har som vanligt inga fakta att komma med men jag skall ge dig några:
Källa DI: Enligt tester från företaget Werlabs:. Av dem som valt att testa sig har ett snitt på 10,8 procent påvisat antikroppar de senaste sex veckorna, uppger företaget i ett pressmeddelande.
Och dessutom vilka testar sig?. Ja, förmodligen de som haft symptom. varför betydligt färre torde ha antikroppar. .
Ganska långt från Tegnell/FHM:s 33 %.,
Vad kan Birgit hitta på nu för bortförklaring ?- Fakta förväntar jag dock inte av dig..

Och naturligtvis står Tegnell bakom Tegmark Wisells uttalanden viket du också vet.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Personangrepp.du agerar precis som pk Sverige när du har fel om saker.
Du är ganska bra på att "Ebbatera" märker jag.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad som sker just nu är inte särskilt intressant, lite får man lyfta blicken och titta på helheten.

Jag har aldrig varit tvärsäker på att flockimmunitet skulle finnas i maj.
Säg de t alla som har förlorat en anhörig för såna som du anser att de bara är en siffra och de hade dött ändå..
 
BirgitS BirgitS skrev:
Källa på att ingen av de länderna vill ha in svenskar i juli?
Visa källa själv
 
useless useless skrev:
Mata inte trollet.
Ja jag vågar ju i alla fall kritisera massmord på Sveriges befolkning.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Källa på att ingen av de länderna vill ha in svenskar i juli?
Bry dig inte om detta inlägg, det debatterades igår och @Fairlane gjorde en bra sammanställning på länder som släpper in svenskar. @Nybergzzz hade inga källor.
 
  • Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Bry dig inte om detta inlägg, det debatterades igår och @Fairlane gjorde en bra sammanställning på länder som släpper in svenskar. @Nybergzzz hade inga källor.
Utan karantän ?
 
N Nybergzzz skrev:
Visa källa själv
Gjorde jag och Fairline igår så varför efterfråga igen?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
K Kreutzer skrev:
BirgitS, fruktansvärt cyniskt av dig att inte kalla detta för katastrof. Säg det till de avlidnas anhöriga och alla på intensiven. Varav många får lida med efterverkningar hela livet.
Du har som vanligt inga fakta att komma med men jag skall ge dig några:
Källa DI: Enligt tester från företaget Werlabs:. Av dem som valt att testa sig har ett snitt på 10,8 procent påvisat antikroppar de senaste sex veckorna, uppger företaget i ett pressmeddelande.
Och dessutom vilka testar sig?. Ja, förmodligen de som haft symptom. varför betydligt färre torde ha antikroppar. .
Ganska långt från Tegnell/FHM:s 33 %.,
Vad kan Birgit hitta på nu för bortförklaring ?- Fakta förväntar jag dock inte av dig..

Och naturligtvis står Tegnell bakom Tegmark Wisells uttalanden viket du också vet.
Jag är fortfarande intresserad av källan till dina påstådda citat.

Naturligtvis tycker jag det är hemskt att många har dött. Men jag vet också att det kunde ha blivit värre. Så vad kallar du det som hände söderöver och som var värre?

Sen presenterade Werlabs siffran 14 % för Stockholm, inte 10,8 %.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.