2 361 105 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
I Italien har man studerat hur barn har påverkat av den lock-down som gällde där.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 16.15Bland dem som hade barn under sex år rapporterade 65 procent att deras barn uppvisade ett förändrat beteende. De vanligaste var lättretlighet, sömnsvårigheter och separationsångest. En del grät tröstlöst.
Bland dem som hade barn mellan sex och 18 år rapporterade 71 procent att barnen uppvisade problem, bland annat ångest. Speciellt tonåringar fick sömnsvårigheter.
"Att inte få gå till skolan och träffa lärare och kompisar, inte få springa och leka i parken med vännerna belastade barnen", säger vice sjukvårdsminister Sandra Zampa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Det verkar ju finnas en del i tråden som äter extra D-vitamin för att de tror att det kommer att förbättra deras läge ifall de blir smittade och det skrevs om att börja med nikotinplåster (även om det var oklart hur allvarligt menat det var) så därför tänkte jag att det var bäst att säga att den medicinen vare sig är förebyggande eller hjälper något innan man behöver läggas in på sjukhus.pacman42 skrev:
Hur vet du detta med säkerhet?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Ja, det finns allvarliga problem med lock-down som kan påverka hälsan under lång tid, kanske hela livet, och därmed orsaka plåga och förtidig död.pacman42 skrev:
Så nu ska vi helt plötsligt lita på en hobby forskare?BirgitS skrev:
Det verkar ju finnas en del i tråden som äter extra D-vitamin för att de tror att det kommer att förbättra deras läge ifall de blir smittade och det skrevs om att börja med nikotinplåster (även om det var oklart hur allvarligt menat det var) så därför tänkte jag att det var bäst att säga att den medicinen vare sig är förebyggande eller hjälper något innan man behöver läggas in på sjukhus.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Du menar att man inte bör tro på vad forskarna skriver att de har kommit fram till?M Mach77777 skrev:
https://www.recoverytrial.net/files/recovery_dexamethasone_statement_160620_final.pdf
Men annars så skrev jag ju också att det var en opublicerad studie och därmed osäker.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Haha ja men då kan jag säga att i januari så var dödligheten 0% för de spelar ju ingen roll vilken tidsperiod.BirgitS skrev:
Nej inte att folk dör av lockdown.
Låt mig försöka ställa frågan igen. Läs nu långsamt så kanske du förstår frågan denna gången.N Nybergzzz skrev:
På vilket sätt har dödligheten förändrats sedan slutet av mars och åt vilket håll? Är den nu högre eller lägre?
Observera att med dödlighet avses i detta fallet hur stor andel av de som fått smittan som har avlidit.
Det är alltså inte hur många som avlidit totalt av smittan utan är ett förhållande mellan antal avlidna och antal smittade.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Vad rolig du är då.N Nybergzzz skrev:
Finns det inga patienter att följa kan man förstås inte komma fram till något resultat alls, dvs. man kan inte komma fram till 0 % i januari.