Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Vad är definitionen på att "ha lyckats"?

(Svara gärna med mer än en mening, och skriv gärna hela ord.)
2 ord räcker.stoppat samhällspridningen.

• Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Jag undrar om killen som lät göra en tatuering av Tegnell fortfarande är nöjd?
Jag var på väg att tvåla till Jocke best, när jag läste ditt inlägg. Tack för den skrattattacken.

Staffan

BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Haha de är kanske drf det går så värdelöst för oss med dessa usla kriterier.

Eller vad säger du om dina arbetskamrater?
Förstår inte ens vad du skriver och ändå mindre vad du menar.

BirgitS
optimum
T tanaris skrev:
Jag vet fortfarande inte om du medvetet misstolkar saker och ting eller om du verkligen behöver förklaringar, men det handlar ju naturligtvis om att vi fortfarande är i första perioden, för att använda en sportanalogi, och inte har någon aning om hur det kommer att sluta. Trots det har somliga dragit slutsatser redan och gastar om folkmord och annat trams.

Hur man kan få det till att det finns de som går omkring och hoppas att fler dör utan att avsiktligt misstolka är ytterst svårbegripligt.
Anders Tegnell har tidigare förklarat vår höga antal döda i förhållande till andra länder med betydligt färre döda att de skulle befinna sig i en helt annan fas i utvecklingen. Alltså att de troligen kommer se helt andra antal döda när de öppnar upp igen från sin stängning.

5-1 i ett tidigare skede som sedan blev 5-6 är motsvarande.

Har du missat att Anders Tegnell berättat det?

Finland - Sverige 326 - 4939 antalet avlidna enligt dagens statistik, förstår du nu vad det var du skrev ?
Nej det är ingen hockeymatch

Förstår du nu varför det du skrev ses som stötande?

• Gilla
erkka
  • Laddar…
optimum
D
optimum optimum skrev:
Anders Tegnell har tidigare förklarat vår höga antal döda i förhållande till andra länder med betydligt färre döda att de skulle befinna sig i en helt annan fas i utvecklingen. Alltså att de troligen kommer se helt andra antal döda när de öppnar upp igen från sin stängning.

5-1 i ett tidigare skede som sedan blev 5-6 är motsvarande.

Har du missat att Anders Tegnell berättat det?

Finland - Sverige 326 - 4939 antalet avlidna enligt dagens statistik, förstår du nu vad det var du skrev ?
Nej det är ingen hockeymatch

Blir man stött av det, i ett sånt här sammanhang, med tanke på vad som skrivs i övrigt, då ska man nog ta sig en funderare på om man inte behöver läsa en bok eller på annat sätt uppdatera sin omvärldskunskap.

Hela hatsvansen här, mot samhället i stort, just nu Corona men mycket annat har ju nämnts i inläggen, bör nog kalibrera sin medvetenhet om omvärlden. Det är helt tydligt att man har köpt det "heartland"-konceptet som sålts så ivrigt på den svenska politiska scenen, omedvetna om vad man låtit sig indoktrineras av och vem man lånar sin röst till.

Nä, Sverige gör absolut inte allt bra, men mycket mer än de flesta andra, och det är främst till fromma för de som gnäller mest. Sverige är inte ett land som behöver "stora förändringar" som vissa stollar på politiska scenen försöker slå i pöbeln, Venezuela behöver det men inte Sverige. Däremot behöver Sverige ständiga finslipningar och korrigeringar för att kunna behålla sin fina position.

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 11 till
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Om du tycker det föreslår jag att du nästa gång som första steg ber om en förklaring istället för att försöka tolka, misslyckas och ge dig ut på någon slags korståg.

Lite som när du häromdagen misslyckades med att hitta några publika dokument och drog slutsatser utifrån det.

Var inte du mellanchef, sa du? Då borde det här inte vara några konstigheter för dig.

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
harry73
N Nybergzzz skrev:
Haha men jämfört med andra länder så är vi sämst.
Bara om man bara jämför Sverige med länder som hade lägre dödstal.

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag var på väg att tvåla till Jocke best, när jag läste ditt inlägg. Tack för den skrattattacken.

Staffan
Är det det du tror du gör "tvålar till" någon, isf kan jag berätta att det gör du inte, det är det du skriver alldeles för osakligt för?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
optimum
D djac skrev:
Blir man stött av det, i ett sånt här sammanhang, med tanke på vad som skrivs i övrigt, då ska man nog ta sig en funderare på om man inte behöver läsa en bok eller på annat sätt uppdatera sin omvärldskunskap.

Hela hatsvansen här, mot samhället i stort, just nu Corona men mycket annat har ju nämnts i inläggen, bör nog kalibrera sin medvetenhet om omvärlden. Det är helt tydligt att man har köpt det "heartland"-konceptet som sålts så ivrigt på den svenska politiska scenen, omedvetna om vad man låtit sig indoktrineras av och vem man lånar sin röst till.

Nä, Sverige gör absolut inte allt bra, men mycket mer än de flesta andra, och det är främst till fromma för de som gnäller mest. Sverige är inte ett land som behöver "stora förändringar" som vissa stollar på politiska scenen försöker slå i pöbeln, Venezuela behöver det men inte Sverige. Däremot behöver Sverige ständiga finslipningar och korrigeringar för att kunna behålla sin fina position.
Du bör nog fortsätta läsa din bok.

Själv älskar jag landet Sverige där man kan kritisera beslut som fattas. Ett av kriterierna för en demokrati precis som man ska följa de demokratiskt fattade besluten.
Därför har vi demonstrationsfrihet i Sverige. Tycker du det är fel?

Snälla du påskriv mig inte för något jag inte är. "Hatsvansen" lägg ned sådant billigt trams.
Men det finns en hel del vi kunde gjort bättre. Därmed inte sagt att mycket av det vi gjort varit bra.
Vi behöver inte följa andra länders beslut om lockdown mm utan skapa vår trygghet på vårt sätt.
Där kunde vi börjat för många år sedan med en beredskap mot något vi med stor sanning visste kunde komma. En pandemi.
Inte ens du kan tycka vår beredskap vara bra, eller?

• Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
0,6% dödlighet generellt och 4,3% för över 70år och 0,1% för yngre än 70.

[länk]
Ja i slutet av mars ja.vi hade inte ens nåt våran peak då.
Som vanligt försöker ni vilseleda folk.

P
N Nybergzzz skrev:
Ja i slutet av mars ja.vi hade inte ens nåt våran peak då.
Som vanligt försöker ni vilseleda folk.
Lite kul att du ”ni”-ar mig, men det går bra att skriva ”Medlem tusenett” också, eller ”Doktor tusenett” för den delen, jag kommer inte ta illa upp.

Har letaliteten ökat eller minskat sedan slutet av Mars enligt dig? Hur stor är den nu då?

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.