Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
optimum optimum skrev:
Den stora Bluffen

Kika gärna på gårdagens presskonferens.
Mycket intressant.
Ja de sa knappast något nytt. Men...

Löftet om regler för hotell, restauranger och campingar som lovades till 3/6 blev en tummetott.
Nej FHM har inte gjort vad de lovade. inte regeringen heller.

Detta överlät man till Visita AB och Hotell och restaurangfacket att sätta ihop en kampanj med 3st. 8 sidors dokument.
Ihop med FHM har man satt ihop något.
Dessa ÄR INTE tillgängliga för offentligheten utan endast till Visitas medlemmar, alltså de som betalar för medlemskap där och är en del hotell, restauranger och campingar.

Alltså inte den uppgift man lovat lämna till svensk folket.
Inte till alla hotell, restauranger och campingar som nu tvingas bli medlemmar på Visitas för att ta del av dessa så viktiga dokument som ska ge oss trygghet i sommar.
Som privatperson kommer man inte åt dessa dokument så man kan se om de gjort något som säkerställer vår trygghet.

Nu till den stora bluffen.
På detta sätt friskriver sig FHM och Regeringen från de råd de lovade skulle komma och kan alltid skylla på Visitas om det skulle bli en massa smittspridning på dessa ställen i sommar. De i sin tur kommer skylla på alla företag att de inte gjort som det står i kampanjen.

Detta stinker. Fy faen säger jag.

Här är en länk till sidan där det INTE går att ladda ned dokumenten för de är hemliga för oss folket.

[länk]
Är det de här du menar?

https://visita.se/visitas-arbete-under-coronakrisen-covid-19/

Edit: det finns tre dokument där, de ser ut att vara på ungefär åtta sidor och publicerade igår. Jag är inte med i Visita vad jag vet.
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På Vrångö har jag varit många gånger. Dit går en bilfärja, så smittorisken med den, är begränsad.

Staffan
Va, bilfärja till Vrångö? Nu rör du nog ihop det!
//Gammal Asperöbo
 
Staffans2000
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Va, bilfärja till Vrångö? Nu rör du nog ihop det!
//Gammal Asperöbo
Fullständigt!

Jag tänkte på Rörö.
 
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Bättre att ge böter t alla människor som bryter mot rekommendationerna.
N Nybergzzz skrev:
Ja som att knäböja för demonstranterna
Och hur har du tänkt att det ska gå till att bötfälla några tusen demonstranter?
Tror du att alla andra tänker stå still medan man börjar kräva att de första visar ID?
Du kommer med påståenden med enkla lösningar som inte fungerar i verkligheten. Kom ner på jorden i stället för att drömma.
 
  • Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
D
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur har du tänkt att det ska gå till att bötfälla några tusen demonstranter?
Tror du att alla andra tänker stå still medan man börjar kräva att de första visar ID?
Du kommer med påståenden med enkla lösningar som inte fungerar i verkligheten. Kom ner på jorden i stället för att drömma.
Läste det som ett ironiskt skämt... :surprised:
 
D
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
[länk]


Nu börjar folk tröttna på restriktionerna och strunta i dem :(
Ja, detta tror jag kommer vara en global utmaning, folk verkar tröttna väldigt snabbt. Jag tror det kommer vara ännu viktigare att vara skarpa på VAD som egentligen gör skillnad i VILKA situationer och verkligen få folk att göra det. Alla vidskepliga åtgärder tar energi från de viktiga.
 
  • Gilla
patst577 och 5 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Bättre att ge böter t alla människor som bryter mot rekommendationerna.
Vilket brott ska man bötfälla dom för?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Angående de ändrade råden om resande och kollektivtrafik så har SVT en sida: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndighetens-nya-rad-undvik-kollektivtrafiken
– De nya formuleringarna är framförallt skarpare mot dem som vill resa, de är tydligare att de måste ta ansvar.
Det var uppe under dagens presskonferens med bl.a. infrastrukturministern: https://www.svtplay.se/video/27145501/nyheter-direkt/senaste-nytt-om-coronasituationen?start=auto
- Undvik trängsel. Det gäller att man måste planera om sin resa. Här har alla individer ett eget ansvar, säger Bitte Bråstad.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag såg på nyheterna att det är bevisat att munskydd hjälper.
Om jag uppfattade Björn Ohlsen rätt på TV4 finns det ett större antal studier nu som styrker detta. Länk ovan.
 
BirgitS
useless useless skrev:
Vilket brott ska man bötfälla dom för?
Folksamlingar över 50 och det är väl ett brott att sprida smittan?
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur har du tänkt att det ska gå till att bötfälla några tusen demonstranter?
Tror du att alla andra tänker stå still medan man börjar kräva att de första visar ID?
Du kommer med påståenden med enkla lösningar som inte fungerar i verkligheten. Kom ner på jorden i stället för att drömma.
Bara att skjuta med gummikulor.problemet är att polisen är rädd för förorten och bilbränder och drf vågar de ej agera som poliser.

Du drömmer om Sveavägen 68
 
  • Arg
  • Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.