2 360 802 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Ja, det ska nog tolkas på samma sätt som när Boverket ger ut sina anvisningar, dvs. bör = ska om du inte kan komma på något annat sätt som är minst lika bra på att uppfylla lagkravet.P Pin skrev:
Jag har letat efter samma information jag också. Min huvudfråga var dock vad deras definition av symptomfri är. Tegnell har en rätt extrem definition av symptomfri jämfört med många andra nämligen (han anser ju att en person som haft huvudvärk har haft symtom).BirgitS skrev:
Har du sett någon sida som förklarar hur de där testerna går till?
För när jag läser de två första sidor som Omni länkar till så dyker det upp fler frågor i mitt huvud än svar, typ har man koll på om de utan symtom får symtom dagarna efter, har man koll på om de utan symtom hade symtom någon gång under de senaste fyra veckorna.
Jag tänker söka efter originalrapporten ikväll när jag har lite mer tid, hinner tyvärr inte nu.
Vår statsminister Stefan Löfven kan man tycka det mest om men en sak han nyligen framfört är riktigt bra angående sommar och semester.pacman42 skrev:
Detta upprepades på gårdagens presskonferens
"Tydligt personligt ansvar. Folkvett har Löfven sagt"
Håller med till 100%
Vanligt sunt förnuft är tyvärr inte så vanligt.optimum skrev:
Som jag skrev om igår, det verkar som om mycket av smittan där jag bor beror på att folk inte har folkvett...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Definitivt inte i mars i alla fall men sen har nog de flesta lärt sig att man ska ta "rekommendationer" på allvar, men det är ju fortfarande så att en myndighet inte får skriva/säga "ska" om det inte är en lag. Det är väl därför som det finns en marknad för andra som Agnes Wold som får uttrycka sig på ett annat sätt samt ministrar som kan lägga mer tyngd bakom sina ord.pacman42 skrev:
Nä nu tycker jag att det är för mycket jantelag här, svenska folket är i allmänhet mycket civiliserat och lyssnar på myndigheterna, sen finns det såklart undantag och speciellt bland ungdomar, men man kan kanske tycka att det hör lite ungdomen till..pacman42 skrev:
Koncensus i min danska bekantskapskrets (och italienska såklart) är att utan böteshot hade ingen varken lyssnat eller följt någon rekommendation. Därför har också hjärntvätten och skrämselpropagandan i Danmark varit enorm, folk är fortfarande traumatiserade av det de har hört.
Som vanligt gömmer sig svetsaren och regeringen bakom folket och myndigheter.optimum skrev:
Lätt att skylla på andra.
Bättre att ge böter t alla människor som bryter mot rekommendationerna.
Ja men gör det, dina böter är lika giltiga som hans, pyssla du ihop lite böteslappar på datorn och ut och lappa! (ta bild och posta här tack)N Nybergzzz skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Varför är det bättre?N Nybergzzz skrev:
Det hjälper ju inte, bara under påskhelgen bötfällde den engelska polisen 10 000 människor för att ha brutit mot förbud som hade att göra med de brittiska restriktionerna p.g.a. coronaviruset. Någon annan helg fick de stänga en park för att folk trängdes där. Osv.
Nä, våra poliser har väl bättre saker för sig än att kontrollera att folk inte åker i kollektivtrafiken i onödan osv.
Synd att det alltid ska vara så många foliehattar i farten på forumen i Byggahus.mexitegel skrev:
Början av tråden är läsvärd som underhållning. Här ett av de tokigaste inläggen.
Ja som att knäböja för demonstranternaBirgitS skrev:
Varför är det bättre?
Det hjälper ju inte, bara under påskhelgen bötfällde den engelska polisen 10 000 människor för att ha brutit mot förbud som hade att göra med de brittiska restriktionerna p.g.a. coronaviruset. Någon annan helg fick de stänga en park för att folk trängdes där. Osv.
Nä, våra poliser har väl bättre saker för sig än att kontrollera att folk inte åker i kollektivtrafiken i onödan osv.
Den stora Bluffen
Kika gärna på gårdagens presskonferens.
Mycket intressant.
Ja de sa knappast något nytt. Men...
Löftet om regler för hotell, restauranger och campingar som lovades till 3/6 blev en tummetott.
Nej FHM har inte gjort vad de lovade. inte regeringen heller.
Detta överlät man till Visita AB och Hotell och restaurangfacket att sätta ihop en kampanj med 3st. 8 sidors dokument.
Ihop med FHM har man satt ihop något.
Dessa ÄR INTE tillgängliga för offentligheten utan endast till Visitas medlemmar, alltså de som betalar för medlemskap där och är en del hotell, restauranger och campingar.
Alltså inte den uppgift man lovat lämna till svensk folket.
Inte till alla hotell, restauranger och campingar som nu tvingas bli medlemmar på Visitas för att ta del av dessa så viktiga dokument som ska ge oss trygghet i sommar.
Som privatperson kommer man inte åt dessa dokument så man kan se om de gjort något som säkerställer vår trygghet.
Nu till den stora bluffen.
På detta sätt friskriver sig FHM och Regeringen från de råd de lovade skulle komma och kan alltid skylla på Visitas om det skulle bli en massa smittspridning på dessa ställen i sommar. De i sin tur kommer skylla på alla företag att de inte gjort som det står i kampanjen.
Detta stinker. Fy faen säger jag.
Här är en länk till sidan där det INTE går att ladda ned dokumenten för de är hemliga för oss folket.
https://visita.se/mina-sidor/bestall-material/
Kika gärna på gårdagens presskonferens.
Mycket intressant.
Ja de sa knappast något nytt. Men...
Löftet om regler för hotell, restauranger och campingar som lovades till 3/6 blev en tummetott.
Nej FHM har inte gjort vad de lovade. inte regeringen heller.
Detta överlät man till Visita AB och Hotell och restaurangfacket att sätta ihop en kampanj med 3st. 8 sidors dokument.
Ihop med FHM har man satt ihop något.
Dessa ÄR INTE tillgängliga för offentligheten utan endast till Visitas medlemmar, alltså de som betalar för medlemskap där och är en del hotell, restauranger och campingar.
Alltså inte den uppgift man lovat lämna till svensk folket.
Inte till alla hotell, restauranger och campingar som nu tvingas bli medlemmar på Visitas för att ta del av dessa så viktiga dokument som ska ge oss trygghet i sommar.
Som privatperson kommer man inte åt dessa dokument så man kan se om de gjort något som säkerställer vår trygghet.
Nu till den stora bluffen.
På detta sätt friskriver sig FHM och Regeringen från de råd de lovade skulle komma och kan alltid skylla på Visitas om det skulle bli en massa smittspridning på dessa ställen i sommar. De i sin tur kommer skylla på alla företag att de inte gjort som det står i kampanjen.
Detta stinker. Fy faen säger jag.
Här är en länk till sidan där det INTE går att ladda ned dokumenten för de är hemliga för oss folket.
https://visita.se/mina-sidor/bestall-material/