2 361 259 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Med en regering som är lam så blir de så.vi har ingen tydlig ledare som sätter gränser utan de är vi medborgare som bestämmer gränsernaBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Har du svårt för att vara ansvarsfull och ta ansvar för dig själv och andra?N Nybergzzz skrev:
De flesta har inte det och har därför inga problem med att agera så att andra inte blir smittade fast ingen ledare sätter tydliga gränser. Jag föredrar självbestämmande framför auktoritetstro.
Konstigt att alla andra länder har lyckats bättre med covid 19 än Sverige och dessa länder så finns det starka ledare som tar svåra beslut.BirgitS skrev:
Våran säger,vi har varit naiva och tvätta händerna.
Jo jag hade varit nöjd med de låga dödsfallen per capita jämfört med Sverige.harry73 skrev:
Jag säger som JÅ.massmord på befolkningen är det regeringen har gjort.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Alla andra länder har lyckats bättre?N Nybergzzz skrev:
Så du tycker det är bättre att Storbritannien har ung. 600 döda/miljon innevånare än Sverige har ung. 450?
Det var underligt.
Kanske du är något på spåren här.BirgitS skrev:
Vissa kan kanske helt enkelt inte tänka själva och inte heller följa rekommendationer och allmänt hyfs, god ton, tio budorden etc, utan de behöver hårda lagar, hårda straff och kraftfulla ledare för att klara av att sköta sig i samhället, och därmed tror de att detta gäller alla ...
Hmm, värt att fundera över lite ...
Vad är det du menar egentligen? Du vill ha ”starka ledare”. Är det inte just starka ledare vi har som står emot hela världens påhitt om lockdowns, munskydd och skolstängningar?N Nybergzzz skrev:
Norges ledare stängde skolorna trots avrådan från sin folkhälsomydighet eftersom de inte ville vara starka ledare utan bara kopiera det Kina gjorde.
Men du kanske är ute efter ledare som är hårda mot sina egna medborgare men mjäkiga mot omvärlden?