2 359 216 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Bara för att folk jobbar hemifrån försvinner ju inte viruset utan det väntar tills folk tror att faran är över och angriper då.N NiklasN123 skrev:Företaget jag jobbar på för nu in att alla ska till 100% jobba hemifrån. Och på en väns jobb ska 90% jobba hemifrån och endast de sista kritiska 10% som inte kan får vara kvar. Det är kanon och jag hoppas fler företag hakar på. Viruset stoppas så fort det inte har möjlighet att hoppa vidare och att stoppa människors rörelse är väldigt effektivt.
Jobba hemifrån förskjuter problemet framför sig
Jag anser att vi som har råd ändå måste fortsätta konsu
Har du fakta för att man blir immun mot corona viruset efter man varit sjuk i COVID-19
När alla äldre och svaga dött behöver man inte vara rädd för att smitta dem så de dör.Anna_H skrev:
Har du fakta för att man blir immun mot corona viruset efter man varit sjuk i COVID-19
Ja det stämmer nog.P Putte 9497 skrev:
Men även att minska toppen som sjukvården inte kommer klara och att vi kommer lite närmare ett vaccin.
Har du fakta på att alla äldre och svaga kommer att dö bara för att du hoppas på det?optimum skrev:
Om alla ska exponeras för viruset men i ett kontrollerat tempo (som verkar vara FHM strategi) då är det ett bra sätt att minska antalet som smittas samtidigt och därigenom belastningen på sjukvården.P Putte 9497 skrev:
Ingen vet om man verkligen blir immun och hur länge, men...optimum skrev:
- I Kina har det varit lyckosamt att behandla sjuka med vita blodkroppar från tillfrisknande patienter.
- andra coronavirus får man en immunitet emot - till dess de muterat tillräckligt, vilket bör vara minst en vinter bort. Detta virus verkar dessutom vara lite stabilare än vanlig förkylningscorona.
Baserat på dessa två punkter ovan så tror forskarna att man får immunitet som räcker ett tag i alla fall.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Såhär skriver man på folkhälsomyndighetens hemsida i enlighet med WHO som tidigare har sagt att man kan vara immun under en kortare tid.optimum skrev:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...tt/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/
Det finns ett par rapporter jag länkat till tidigare där personer i Kina som varit sjuka på nytt visar att de har viruset i sig.pacman42 skrev:
Ingen vet om man verkligen blir immun och hur länge, men...
- I Kina har det varit lyckosamt att behandla sjuka med vita blodkroppar från tillfrisknande patienter.
- andra coronavirus får man en immunitet emot - till dess de muterat tillräckligt, vilket bör vara minst en vinter bort. Detta virus verkar dessutom vara lite stabilare än vanlig förkylningscorona.
Baserat på dessa två punkter ovan så tror forskarna att man får immunitet som räcker ett tag i alla fall.
Om de blev sjuka eller smittar vet jag inte.
Otäckt.
Nää, det enda säkra sättet att stoppa smittspridningen är att se till att så många som möjligt smittas, sen har vi ingen smittspridningpacman42 skrev:
Erfarenheten talar, som du kan se av de andra svar du fått, för att det är så. Det finns egentligen inga virus som du inte blir immun mot alls. Vad gäller tex vinterkräksjukan verkar den immuniteten sitta i ungefär 10 år för mig, så jag ser fram emot en attack i februari nästa år.optimum skrev: