Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Albin Ekdahl klarade sig inte undan att bli smittad. Hoppas han inte får skador på lungorna bara...
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ärligt talat hade det kanske varit bättre om det kommit lite "Italien-resenärer" redan i Januari/feb, och fått igång en smärre spridning i landet, då hade ju redan många fler varit immuna nu.
Lite svårt att se varför det hade varit bättre? Enda skillnaden är att kurvan hade börjat stiga då istället för, för en dryg vecka sen? Känns som det är bra att inte vara det första landet i Europa som går in i peak. Nu har vi lite mer erfarenheter från Italien att luta oss mot.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
P
A atomlab skrev:
Jo. Alla som idag har barn kan man förvänta sig ha både en smartphone med epost som man freqvent läser. Något annat är bara dumt att påstå.
Jag anser det är dumt att påstå att alla har mailen i mobilen. Känner flertalet i åldern 25-35 som inte har det. Som exempel är min sambo en av dem. Jag har det pga att jag får viktiga mail annars hade jag inte haft det heller.
Så det du skrev var nonsens.
 
T
Anna_H Anna_H skrev:
Det ärt faktiskt inte en helt tokig idé, under förutsättning att du inte umgås med någon ur en riskgrupp, det är ju ofarligt för oss normalfriska mer eller mindre unga personer.
Jag håller med dig i det du skriver i ditt inlägg förutom påståendet att det "ofarligt för oss normalfriska mer eller mindre unga personer".

Patient nummer 1 i Italien var 38år ung, sprang maraton och allmänt vältränad med har trots det legat i respirator de senaste tre veckorna enligt den här artikeln: https://politiken.dk/udland/art7702...piratoren-til-en-verden-i-undtagelsestilstand
 
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Jag anser det är dumt att påstå att alla har mailen i mobilen. Känner flertalet i åldern 25-35 som inte har det. Som exempel är min sambo en av dem. Jag har det pga att jag får viktiga mail annars hade jag inte haft det heller.
Så det du skrev var nonsens.
Jämför då med Kina där man måste ha en speciell app i telefonen som innehålla ett "pass" som ger dig rätt att röra dig i samhället. Har du inte appen (som garanterar att du är frisk) så kan du inte ta dig till jobbet eller liknande.

Kina ligger uppenbarligen långt före Sverige. Det går knappt använda vanliga pengar och kreditkort i Kina längre, man måste ha deras lokala appar för att betala för mat, kaffe mm
 
T TAR12 skrev:
Jag håller med dig i det du skriver i ditt inlägg förutom påståendet att det "ofarligt för oss normalfriska mer eller mindre unga personer".

Patient nummer 1 i Italien var 38år ung, sprang maraton och allmänt vältränad med har trots det legat i respirator de senaste tre veckorna enligt den här artikeln: [länk]
Den här har jag oxå fått när jag var i Sydkorea. Jag skrev i de första inläggen att mina bekanta var fullfriska och vältränade personer som blev väldigt dåliga efter några dagar, beräknad från den dagen som de fick feber och hosta. Ena hann inte till sjukhus utan dog hemma som jag har hört. Han var 45 år gammal, fullfrisk och bergsklättrare.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Albin Ekdahl klarade sig inte undan att bli smittad. Hoppas han inte får skador på lungorna bara...
Tjusningen med virus är att det mycket sällan ger följdsjukdomar eller skador. Det är väldigt binärt 1 eller 0, man klarar sig eller inte.
 
Mats-S
T TAR12 skrev:
Patient nummer 1 i Italien var 38år ung, sprang maraton och allmänt vältränad med har trots det legat i respirator de senaste tre veckorna enligt den här artikeln: [länk]
hmm ... vill minnas att innan coronahysterin har det dött ett antal unga friska idrottsmän i diverse influensor och sjukdomar.
Givetvis finns det undandtag, men det är nog dags att vi börjar sansa oss nu .......................
 
T
Mats-S John Smith skrev:
hmm ... vill minnas att innan coronahysterin har det dött ett antal unga friska idrottsmän i diverse influensor och sjukdomar.
Givetvis finns det undandtag, men det är nog dags att vi börjar sansa oss nu .......................
Det inlägget jag svarade på handlade delvis om att man medvetet ska utsätta sig för Corona för att på så sätt bli immun.

Jag anser att det är att vara sansad att inte utsätta sig för detta i onödan när det uppenbart är riskfyllt även för unga personer, även om sannolikheten att råka illa ut är låg. Men du kanske är av en annan uppfattning?
 
Danmark stänger gränserna ! Varför då ?! Viruset är ju redan där. Såna åtgärder är alldeles för sent.
 
Mats-S
@TAR12 seriöst, tror du att jag tycker att man medvetet sak utsätta sig för smitta?
Givetvis inte, oavsett vilken typ av influensa det än gäller.

Det otäcka nu är att dreven börjar gå överallt för att peka ut syndabockar och landsförrädare ... sick! :worried::mad:
 
Om vi släpper in coronaviruset i Big Brother-huset har vi möjlighet att få en studie i hur individer med låg IQ klarar smittan, vore klart intressant.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Mats-S
L Lars48 skrev:
Danmark stänger gränserna ! Varför då ?! Viruset är ju redan där. Såna åtgärder är alldeles för sent.
Total jävla panik utan den minsta effekt för att minska spridningen ... SUCK
 
Mats-S John Smith skrev:
Total jävla panik utan den minsta effekt för att minska spridningen ... SUCK
Va faan, då kan man inte åka till Puttgarden och köpa Corona (öl)
 
Även om de flesta klarar sig så är det inget bra med över 100 tusen allvarligt sjuka samtidigt. Sverige har inga resurser för att kunna klara av något sådant. Nu handlar det om att begränsa effekterna. Man behöver inte vara särskilt begåvad för att inse att Corona-virus kommer bli en vanlig åkomma framöver. Visst kan man stänga gränserna totalt för all framtid och slippa det helt men det är inte en lösning som är bra för landet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.