2 356 999 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tidigare i tråden har ju Rysslands kraftfulla åtgärder hyllats, ja de var hårda och de var verkligen noggrant genomförda, men effekten kan nog ifrågasättas. Enligt bekanta i Moskva var det 8 timmars kö för ambulanser att docka vid sjukhusen, samtidigt som det rapporterades om liten spridning.
Jag tror vi får acceptera att de rapporterade siffrorna från många länder innehåller varierande grader av sanning och även framöver kommer de passera många filter innan de når utanför landet.
Jag tror vi får acceptera att de rapporterade siffrorna från många länder innehåller varierande grader av sanning och även framöver kommer de passera många filter innan de når utanför landet.
Ja, det kan man kanske tycka. Jag hade däremot att jag hade fattat samma beslut, det är inte en demonstration vilken som helst. Frågan är extra känslig om polisen nekar en demonstration mot polisvåld inom ramen om 50 deltagare.Staffan2000 skrev:
Hur motiverar man det?
Det var någon juridikprofessor på radion igår som redde ut detta. I princip gick det ut på att man inte kan lagligen neka en demonstration med färre än 50 pers med hänvisning till smittrisk ifall andra myndigheter (FHM) har godkänt folksamlingar upp till 50 pers.Anna_H skrev:
Bara UK får 10 000 fler döda om man tar med alla i statistiken, där corona konstaterades efter dödsfallet och finns med på läkarintyget.D djac skrev:
Dvs, det som ger oss vår eftersläppning
Det är en svår sits, för jag antar att varje ansökan måste värderas som den är, inte på spekulationer om vad som kan hända, även om det är sannolikt. På samma sätt får ju NMR sina ansökningar godkända, fast man vet att de alla gånger tidigare gjort sig skyldiga till brott, hets mot folkgrupp, nazistsymboler, etc, och skulle kunna gissa att detta händer nästa gång också.Nyfniken skrev:
Det är nog så det måste fungera också, alternativet vore ett sluttande plan tror jag.