Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag hoppas att de här nötterna som ansökte om tillstånd för en demonstration med 50 deltagare skäms ögonen ur sig.
Varför det?

Det är de nötter som gav dom tillståndet, som skall skämmas ögonen ur sig. Eller hur?

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
D
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det betyder ja
Ännu en "Har du slutat slå din fru?"-fråga, -finurligt!

Man skulle ju också kunna säga att vi kanske har färst förväntade offer för overksamma Corona-åtgärder?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D
Tidigare i tråden har ju Rysslands kraftfulla åtgärder hyllats, ja de var hårda och de var verkligen noggrant genomförda, men effekten kan nog ifrågasättas. Enligt bekanta i Moskva var det 8 timmars kö för ambulanser att docka vid sjukhusen, samtidigt som det rapporterades om liten spridning.

Jag tror vi får acceptera att de rapporterade siffrorna från många länder innehåller varierande grader av sanning och även framöver kommer de passera många filter innan de når utanför landet.

• Gilla
Hellacopter och 4 till
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför det?

Det är de nötter som gav dom tillståndet, som skall skämmas ögonen ur sig. Eller hur?

Staffan
Du får demonstrera utan tillstånd.

Staffans2000
D djac skrev:
Jag tror vi får acceptera att de rapporterade siffrorna från många länder innehåller varierande grader av sanning och även framöver kommer de passera många filter innan de når utanför landet.
"många länder"! Alla länder, är väl mer korrekt.

Staffan

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Varför det?

Ja, det kan man kanske tycka. Jag hade däremot att jag hade fattat samma beslut, det är inte en demonstration vilken som helst. Frågan är extra känslig om polisen nekar en demonstration mot polisvåld inom ramen om 50 deltagare.

Hur motiverar man det?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur motiverar man det
Corona!

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Corona!
Exakt! Därför kan de NU vägra tillstånd för liknande demonstrationer, med hänvisning till empiriska försök.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror inte du kan hitta något uttalande från Löfven där han hyllar vandalerna.
Vad gäller demonstranterna så är det inte synonymt med vandalerna.
Kan du hitta ngt uttalande där han fördömer de?

Hahaha dagens skämt.demonstranterna vandaliserade

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Exakt! Därför kan de NU vägra tillstånd för liknande demonstrationer, med hänvisning till empiriska försök.
Det var någon juridikprofessor på radion igår som redde ut detta. I princip gick det ut på att man inte kan lagligen neka en demonstration med färre än 50 pers med hänvisning till smittrisk ifall andra myndigheter (FHM) har godkänt folksamlingar upp till 50 pers.

• Gilla
patst577 och 3 till
  • Laddar…
harry73
D djac skrev:
Bara UK får 10 000 fler döda om man tar med alla i statistiken, där corona konstaterades efter dödsfallet och finns med på läkarintyget.
Dvs, det som ger oss vår eftersläppning

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Corona!
Ja. Det är kanske ett alternativ. Men då FHM har satt gränsen till 50 personer så är det ju ruskigt svårt att motivera det.

Men samtidigt har du ju onekligen en poäng i att vi måste förhålla oss till att det ränner omkring jubelidioter där ute. Uppenbarligen i tusental.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Staffans2000
Nyfniken Nyfniken skrev:
Men samtidigt har du ju onekligen en poäng i att vi måste förhålla oss till att det ränner omkring jubelidioter där ute. Uppenbarligen i tusental.
Och det var inte svårt att räkna ut första gången och än lättare andra gången i Göteborg. Hur många fler exempel behövs det?

Staffan

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
D
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja. Det är kanske ett alternativ. Men då FHM har satt gränsen till 50 personer så är det ju ruskigt svårt att motivera det.

Det är en svår sits, för jag antar att varje ansökan måste värderas som den är, inte på spekulationer om vad som kan hända, även om det är sannolikt. På samma sätt får ju NMR sina ansökningar godkända, fast man vet att de alla gånger tidigare gjort sig skyldiga till brott, hets mot folkgrupp, nazistsymboler, etc, och skulle kunna gissa att detta händer nästa gång också.

Det är nog så det måste fungera också, alternativet vore ett sluttande plan tror jag.

• Gilla
patst577 och 5 till
  • Laddar…
D
"många länder"! Alla länder, är väl mer korrekt.

Staffan
Ja kanske, men skillnaden är väl hur öppna de är med hur siffrorna skapats?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.