2 357 063 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Jag tror inte du kan hitta något uttalande från Löfven där han hyllar vandalerna.N Nybergzzz skrev:
Vad gäller demonstranterna så är det inte synonymt med vandalerna.
Skulle du säga samma sak om SD var ute och demonstrerade, och NMR aktivister infiltrerade demonstrationen och började vandalisera? Då tror jag man gärna skulle klumpa ihop demFairlane skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Nej, det är hål i huvudet. Jag fattar inte hur man kan vara så dum faktiskt.Hyltran från Veglemyren skrev:
BLM för all del och vi har också problem med rasism inom polisen, men demonstrationer på torg i folksamlingar får faktiskt vänta nu.
Jag hoppas att de här nötterna som ansökte om tillstånd för en demonstration med 50 deltagare skäms ögonen ur sig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Läs igen. Det var polisen som sa att de olika grupperna inte hade något med varandra att göra.E erkka skrev:
Efter att den lugna demonstrationen på Heden upplösts gick personer till attack mot polisen i andra delar av staden.
Sen kommer Nybergzzz och påstår att Löfven hyllar vandalerna och de som kastar sten mot polisen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Har vi gått från hobbyepidemologer till hobbyjurister nu? Det där är ju bara larvigt, då skulle vi kanske ännu hellre ställa de som faktiskt var ute och reste och släpade hit skiten inför rätta.T Thomas_Blekinge skrev:Jag håller med om att det borde finnas rättslig prövning av myndigheternas ansvar. Om ingen personligt kan ställas till svars finns i Sverige ett instrument som heter företagsbot.
Brottsrubriken torde lyda framkallande av fara eller vållande av annans död.
att förskansa sig bakom det vanliga "våra beslut var grundade på det rådande kunskapsläge" duger inte. Varje straffrättsjurist vet att okunskap om straffvärdet skyddar inte från att dömas.
1127 sidor i tråden, och du missar fortfarande poängen. Det handlar om välutbildade människor som arbetat stora delar av sina liv inom detta område och har kontaktnät vi andra bara kan drömma om mot folk som sitter hemma och plockar körsbär, pekar finger och säger "titta vad fel ni hade för tre månader sedan".MultiMan skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Generellt nej, även om jag tror det skulle kunna vara möjligt att samla betydligt fler än 50 personer på ett tryggt sätt, om man bara har en tillräckligt stor yta. Säg en stilla demonstration på Gamla Ullevi som är 120x80 m.Hyltran från Veglemyren skrev:
Om vi tar ett säkerhetsavstånd på 3 meter till närmaste person så får vi plats med 41 * 27 personer 1107 personer.
Om vi tar ett säkerhetsavstånd på 5 meter till närmaste person så får vi plats med 25 * 17 personer 425 personer.
Det förutsätter såklart att folk håller sina avstånd, både på plats och på väg till sin plats, men generellt bör det vara möjligt.
Nu tycker jag dock inte det är en bra idé ändå, men därifrån till att påstå att vi behöver en stark ledare som fördömer demonstranter istället för att hylla vandaler och folk som kastar sten mot polisen (jag är rätt övertygad om att Löfven inte hyllar några vandaler eller stenkastare) tycker jag steget är långt. Starka ledare som visar på att lagar ska gälla får mig att tänka på personer som Putin, Orbán och Erdogan. Sådana ledare är jag glad att vi inte har i Sverige.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 814 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 814 inlägg
Du själv skrev om ett aktuellt uttalande från Tegnell och tog det som intäkt för att ännu en gång hoppa på och idiotförklara alla i tråden som inte tycker som du. Kopplingen var att WHO sagt samma sak, vilket nu visat sig vara fel. Ändå skriver du som du gör?T tanaris skrev:1127 sidor i tråden, och du missar fortfarande poängen. Det handlar om välutbildade människor som arbetat stora delar av sina liv inom detta område och har kontaktnät vi andra bara kan drömma om mot folk som sitter hemma och plockar körsbär, pekar finger och säger "titta vad fel ni hade för tre månader sedan".
Du får stanna i din bubbla, jag går vidare.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 814 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 814 inlägg
Med den nu rådande situationen, är vår taktik utmärkt! I teorin alltså. För den godtrogne Dr. Ryan har nog inte en susning om att i verkligheten beter sig inte de bortskämda och oansvariga svenskarna som myndigheterna vill. "Social distansering" märks bara genom tejpade linjer vid affärernas kassor. För övrigt kör vi på som vanligt med trängsel i affärer, barer etc. Demonstrationer som drar till sig varenda liten nolla, som vill visa sin avsky mot polisvåld, genom att krossa skyltfönstret till skoaffären, tillåts. Och nu skall semestersugna och snart småfulla svenskar hålla avstånd och god hygien runt grillarna. Lycka till med det.N Noell skrev:
WHO måste ha förväxlat Sverige med Utopia.
Staffan