2 359 939 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det har aldrig varit FHM's uppgift att bestämma hur man jobbar på äldreboenden. Regionerna har ju t ex uppgett att dom har beredskapslager trots att det inte finns några, så FHM utgick väl ifrån att berörda aktörer skulle sköta det upprag dom har.J JBa skrev:
Ja, det är en bra fråga. Det borde vara dom som står och frontar de dagliga presskonferenserna riktade till medborgarna istället för en myndighet vars främsta uppgift är att stötta andra myndigheter.J JBa skrev:
OjOJ, HUR kan du veta det?Hyltran från Veglemyren skrev:
Det är nog svårt i praktiken. Det är ju inte förbjudet för 1000 personer att kliva av tunnelbanan vid T-centralen under en kvart-20 minuter. När övergår rusningstrafiken till att bli en folksamling?pacman42 skrev:
Det är inte sommartips utan rekommendationer och kanske förbud som man väntar på.T tanaris skrev:Det är ju inte särskilt förvånande. Det som är förvånande är snarare att förtroendet ökat så kraftigt, och att det fortfarande är större än innan krisen.
Vilka sommartips är det du saknar? Tills det kommer nya rekommendationer gäller förstås de gamla, de du har berättat att du följer till punkt och pricka.
Jag saknar inga då min sommar redan är planerad men väldig många andra gör det allt från privatpersoner till företag som lever på semestrande.
De har väntat på besked som var utlovat 3/6.
Detta datum har de fått för ett bra tag sedan.
Svårt att förstå?
Det är ju här problemet ligger kan jag tycka, att det för mig är ytterst oklart vem som styr farkosten Sverige i den här pandemin (ja jag vet att Stefan och gänget är ytterst de som styr men de har ju varit ytterst osynliga och oförmögna till handling). Eftersom det är FHM som frontat till större delen så får jag intrycket av att det är de som styr och styr man måste man veta vad man styr mot. Att vägen inte bara är en illusion utan att det verkligen finns väg där när GPS:en säger sväng.useless skrev:
Det har aldrig varit FHM's uppgift att bestämma hur man jobbar på äldreboenden. Regionerna har ju t ex uppgett att dom har beredskapslager trots att det inte finns några, så FHM utgick väl ifrån att berörda aktörer skulle sköta det upprag dom har.
Ja, det är en bra fråga. Det borde vara dom som står och frontar de dagliga presskonferenserna riktade till medborgarna istället för en myndighet vars främsta uppgift är att stötta andra myndigheter.
Jag tror att många kommer rent ur sagt strunt i tvåtimmars regeln i sommar, semestern. Många har ju hela sitt liv delat kors och tvärs över Sverige.
Grundproblemet är att man inte kan förbjuda människor i Sverige att resa eftersom det är en grundlagsskyddad rättighet. Därför blir det bara skarpa rekommendationer som folk uppfattar som mer eller mindre frivilliga.optimum skrev:
Jag antar att ett resultat av den här pandemin är att man inför någon form av krislagstiftning i Sverige som ligger nånstans mellan normalläge och krigstillstånd. T ex så att man kan införa reglerade utegångsförbud och förbud att resa till/från vissa regioner som en del andra länder kan.
Hoppas att det aldrig inträffar, sådana lagar kan och kommer att missbrukas. Frihet är värd oändligt mycket mer.useless skrev: