Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ulltand Ulltand skrev:
Första vaccinstudien publicerad i Lancet. 50-75 % av försökspersonerna utvecklade neutraliserande antikroppar beroende på dos.

Det tycks alltså som att vaccinet fungerar men bara kanske lika bra som ett genomsnittligt influensavaccin.

Möjligen kan man förbättra skyddet genom att vaccinera en andra gång men då måste det vara med ett annat vaccin för att inte vektorantikroppar ska sabba tvåan.
Inte så bra, I praktiken måste alla vaccineras innan man får ett bra skydd alltså...
 
pacman42 pacman42 skrev:
[länk]
Jag får nog be dig att själv läsa sidan du länkar till först.
 
F fiskbuggaren skrev:
Jag får nog be dig att själv läsa sidan du länkar till först.
Jag har läst den.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har läst den.
Så vilken del var det du inte förstod? Någon sorts missförstånd föreligger bevisligen.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Inte så bra, I praktiken måste alla vaccineras innan man får ett bra skydd alltså...
Ja precis om vi skall uppnå flockimmunitet. Fast det är klart att kan man få ner dödligheten med 50-75 % i riskgrupperna är det ju ett stort steg iaf.

Men det kan också bli så att man når 90 % med en dubbelvaccinering med två vaccintyper.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Ja precis om vi skall uppnå flockimmunitet. Fast det är klart att kan man få ner dödligheten med 50-75 % i riskgrupperna är det ju ett stort steg iaf.

Men det kan också bli så att man når 90 % med en dubbelvaccinering med två vaccintyper.
Om vi antar 50% på ett vaccin och 75% på ett annat så har vi fortfarande inte 87.5% då det ofta är samma personer som de inte tar på. Man hamnar någonstans mellan 75 och 87.5.
 
F fiskbuggaren skrev:
Så vilken del var det du inte förstod? Någon sorts missförstånd föreligger bevisligen.
Den ena definierar sanna negativa resultat och den andra sanna positiva resultat.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Kalkylerad risk. En ensam 75-åring som inte kan träffa någon person är också en riskfaktor. Vilken risk är störst?
Ingen aning, jag kan inte gissa på dina släktingars hälsa;)

Det jag kommenterade var att du skrev att du inte kunde smitta, men det kan du. Och det tycker jag du själv har svarat bra på i dina senare inlägg.
 
tttomten tttomten skrev:
Ingen aning, jag kan inte gissa på dina släktingars hälsa;)

Det jag kommenterade var att du skrev att du inte kunde smitta, men det kan du. Och det tycker jag du själv har svarat bra på i dina senare inlägg.
Jag har haft sjukdomen och ganska mycket också. Så även frun. Jag vill bara ha papper på det. Sannolikheten att vi smittar är extremt nära noll. Problemet är barnen, framförallt sonen. Där vill jag ha hög sannolikhet på ett test då han inte haft några symtom alls.
 
optimum
"Minskat förtroende för regering och myndigheter"

Förtroendet för myndigheter, regeringen och riksdagen sjunker i spåren av coronautbrottet.
Det visar en ny mätning från Aftonbladet/Demoskop.
– Man är mer kritisk till hur situationen hanteras, säger Peter Santesson, opinionschef på Demoskop.


Källa, ja givetvis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/VbmAlW/minskat-fortroende-for-regering-och-myndigheter

Ja vem är förvånad?
Jo troligen ni Anders Tegnell, FHM avgudare.
Ja givetvis har de gjort fel.
Mer än 4500 döda.
Fruktansvärt.

Smekmånaden är över och nu vaknar svensken till och fattar att det gått åt helvete.
De kan inte ens hålla sitt ord om rekommendationer för semestrande i sommar.
Skulle redovisats idag 3:e juni lovade de. Men ack nej. Återigen bortförklaringar.
Två veckor till midsommar och de klantar sig med att ge oss tips om hur vi ska leva på ett bra sätta.
Jo jag tvättar händerna och de borde tvätta öronen och börja lyssna på ett folk som snart sparkar ut dem.
Anders Tegnell, det räcker nu. Vi är troligen många som tröttnat på dina bravader.
Kvar har du några trogna vänner här på forumet, DIn fan club.

Det är lugnt , de kommer hoppa på mig som hungriga hyenor då de saknar insikt i hur fel detta har skötts.
Min förhoppning är att en dag ska de öppna ögonen och se själva hur detta gick till.

Sov nu lugnt, imorgon är en ny dag med ny rapportering om hur smittan sprids i vårt Sverige.
 
  • Gilla
Turbin och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
"Minskat förtroende för regering och myndigheter"

Förtroendet för myndigheter, regeringen och riksdagen sjunker i spåren av coronautbrottet.
Det visar en ny mätning från Aftonbladet/Demoskop.
– Man är mer kritisk till hur situationen hanteras, säger Peter Santesson, opinionschef på Demoskop.


Källa, ja givetvis.

[länk]

Ja vem är förvånad?
Jo troligen ni Anders Tegnell, FHM avgudare.
Ja givetvis har de gjort fel.
Mer än 4500 döda.
Fruktansvärt.

Smekmånaden är över och nu vaknar svensken till och fattar att det gått åt helvete.
De kan inte ens hålla sitt ord om rekommendationer för semestrande i sommar.
Skulle redovisats idag 3:e juni lovade de. Men ack nej. Återigen bortförklaringar.
Två veckor till midsommar och de klantar sig med att ge oss tips om hur vi ska leva på ett bra sätta.
Jo jag tvättar händerna och de borde tvätta öronen och börja lyssna på ett folk som snart sparkar ut dem.
Anders Tegnell, det räcker nu. Vi är troligen många som tröttnat på dina bravader.
Kvar har du några trogna vänner här på forumet, DIn fan club.

Det är lugnt , de kommer hoppa på mig som hungriga hyenor då de saknar insikt i hur fel detta har skötts.
Min förhoppning är att en dag ska de öppna ögonen och se själva hur detta gick till.

Sov nu lugnt, imorgon är en ny dag med ny rapportering om hur smittan sprids i vårt Sverige.
Alltså, vad du tycker spelar ingen roll för mig men tycker inte det är ok att du klanka ner på personer, även om dom är myndighetens ansikte utåt.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
tompax2
J Jocke Best skrev:
Enligt mina beräkningar baserade på mig själv och mitt umgänge så är det en rätt bred majoritet som tycker Sverige gör rätt
Apropå förtroendet för hanteringen av coronakrisen:

Minskat förtroende för regering och myndigheter
Publicerad: mindre än 3 tim sedan

Förtroendet för myndigheter, regeringen och riksdagen sjunker i spåren av coronautbrottet.
Det visar en ny mätning från Aftonbladet/Demoskop.
– Man är mer kritisk till hur situationen hanteras, säger Peter Santesson, opinionschef på Demoskop.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/VbmAlW/minskat-fortroende-for-regering-och-myndigheter

Det verkar dock som att en majoritet är nöjda.
 
tompax2
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Alltså, varför väntar sig folk att FHM ska bestämma över deras semester? Alla kan ju se att det fortfarande dör dussintals om dagen och att det vore korkat att släppa på restriktionerna, det behöver ni väl ingen myndighet till? Är folk helt omyndiga själva? Det är enkelt; res ingenstans på semestern, och undvik evenemang och fester.
 
  • Gilla
Tabors39 och 12 till
  • Laddar…
J
tompax2 tompax2 skrev:
Apropå förtroendet för hanteringen av coronakrisen:

Minskat förtroende för regering och myndigheter
Publicerad: mindre än 3 tim sedan

Förtroendet för myndigheter, regeringen och riksdagen sjunker i spåren av coronautbrottet.
Det visar en ny mätning från Aftonbladet/Demoskop.
– Man är mer kritisk till hur situationen hanteras, säger Peter Santesson, opinionschef på Demoskop.


[länk]

Det verkar dock som att en majoritet är nöjda.
Kul att ni hänger på Aftonbladet och inte bara på Flashback. Ser i artikeln att förtroendet gått upp totalt sett efter pandemins utbrott, och att det i sken av Sveriges ensamma väg ses som anmärkningsvärt högt , så att se det somren nedgång i spår av utbrottet är nog lite bakvänt, och krävs nog att man är rubriksättare. Inte för att mitt förtroende för enskilda statsråd gått upp under pandemin, snarare ner. Tänker på hon med afasi då främst. Särskilt oroad för vår demokrati eller att politikerna ska hålla sig ifrån ministerstyre är jag dock inte.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.