2 359 764 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hörde från samma område att medelåldern är 81 år på dom som dött i landet.Peter2400 skrev:
Rena gissningarV vectrex skrev:Ett annat svar är att det knappast är 10% som behöver intensivvård. Jag är helt övertygad om att de siffrorna beror på underrapportering. Sverige är iofs långt ifrån bäst på detta, men vi har bara drygt 600 fall och har redan slutat provta annat än riskgrupper. Jag tror att den verkliga siffran smittade i Italien är minst x10, kanske t.o.m. x50 av de rapporterade fallen.
Hur kommer jag fram till detta undrar ni? Har man följt mediarapportering sen början av januari och kan lite statistik och matte så är det rätt logiskt.
https://omni.se/who-chefen-paniken-och-radslan-varre-an-viruset/a/opQqWW
”Chefen för FN:s Världsmatprogram David Beasley stämde in i kritiken och menade att det saknas proportioner. Han påpekade att över 17 000 personer dör av svält varje dag, men bara några enstaka i virussmittan.”
”Chefen för FN:s Världsmatprogram David Beasley stämde in i kritiken och menade att det saknas proportioner. Han påpekade att över 17 000 personer dör av svält varje dag, men bara några enstaka i virussmittan.”
Tänk om folk hade tänkt till lite från början och inte åkt till alperna för att åka skidor. Då hade vi inte haft så många smittade ännuL Lars48 skrev:
Märkligt att det kommer ett pandemiskt virus just nu som tvingar mänskligheten att ändra sitt överkonsumerande och planetförstörande beteende, en nödvändig förändring som är akut. Lite som att människan inte är kapabel till förändring och "naturen" måste kliva in och göra jobbet.
Såg Aktuellt nu kl 21. Ett mycket bra program där reportrarna (delvis) försökte piska upp den hets som nu är i samhället. Det var mycket bra svar som gavs. Se gärna!! Framförallt ni som är kritiska till att Sverige gör för lite bör få en bättre förståelse för befintliga rekommendationer från FHM mfl.
https://www.svtplay.se/video/24741398/aktuellt/aktuellt-12-mars-21-00
Kontentan är, det går inte att stoppa något som inte börjat. O nu kommer jag få på fingrarna men faktum är att det än så länge är importfall och ett fåtal andra fall endast.
https://www.svtplay.se/video/24741398/aktuellt/aktuellt-12-mars-21-00
Kontentan är, det går inte att stoppa något som inte börjat. O nu kommer jag få på fingrarna men faktum är att det än så länge är importfall och ett fåtal andra fall endast.
Jag skulle uppskatta lite mer objektiva inlägg och mindre trams.
Detta är riktigt allvarligt.
Många kommer lida av sjukdom med efterföljande sjukdomar.
Många, ja väldigt många kommer få lida av ekonomiska problem.
Många kallas ut i varsel.
Vi som var med om krisen 2008/09 kommer ihåg otrevligheterna.
Jag var med och fick kalla in min underbara personal och berätta att just de stod med på listan över de som fick gå hem.
De flesta ledsna, några grät, fy fy vad vidrigt.
Nu kommer samma ekonomiska problem ihop med fysiskt lidande.
Där era föräldrar går under, där fysiskt handikappade inte får vård så de klarar sig, där barn kommer smitta sina föräldrar och många kommer gå under.
Ja detta är inget man kan skämta om, rent skärt helvete.
Därför blev jag både ledsen och förbannad när jag såg inlägget med en Corona öl.
Hoppas den som lade in den verkligen skäms.
Det finns mycket man kan skoja om men inte detta.
Detta är riktigt allvarligt.
Många kommer lida av sjukdom med efterföljande sjukdomar.
Många, ja väldigt många kommer få lida av ekonomiska problem.
Många kallas ut i varsel.
Vi som var med om krisen 2008/09 kommer ihåg otrevligheterna.
Jag var med och fick kalla in min underbara personal och berätta att just de stod med på listan över de som fick gå hem.
De flesta ledsna, några grät, fy fy vad vidrigt.
Nu kommer samma ekonomiska problem ihop med fysiskt lidande.
Där era föräldrar går under, där fysiskt handikappade inte får vård så de klarar sig, där barn kommer smitta sina föräldrar och många kommer gå under.
Ja detta är inget man kan skämta om, rent skärt helvete.
Därför blev jag både ledsen och förbannad när jag såg inlägget med en Corona öl.
Hoppas den som lade in den verkligen skäms.
Det finns mycket man kan skoja om men inte detta.
tttomten skrev:
Såg Aktuellt nu kl 21. Ett mycket bra program där reportrarna (delvis) försökte piska upp den hets som nu är i samhället. Det var mycket bra svar som gavs. Se gärna!! Framförallt ni som är kritiska till att Sverige gör för lite bör få en bättre förståelse för befintliga rekommendationer från FHM mfl.
[länk]
Kontentan är, det går inte att stoppa något som inte börjat. O nu kommer jag få på fingrarna men faktum är att det än så länge är importfall och ett fåtal andra fall endast.
Jag håller med dig helt. Detta har piskats upp hela tiden, medierna gottar sig i allt dom kan piska upp. Det vi håller på med nu är ekonomiskt självmord.
Vad ska det hjälpa att stänga alla skolor tex? Att vi föräldrar inte kan arbeta, så ekonomin tokdör. Tänk på all vårdpersonal som då måste stanna hemma med barnen. Men ska då vårda ev smittade. Vi skulle bara göra saken ännu värre. Det är 600 smittade, inte 600.000
Sverige ryck upp dig för helvete!
Jag tror vi kommer få se helt andra dödstal när detta börjar sprida sig mer, nu är det ju massa sportlovsfirande familjer och andra som är ute och reser, det är ju väldigt långt ifrån riskgrupperna, det är ju inte nått äldreboende som är nere för en vecka skidsemester.
Jag tror nog i många fall det inte skulle vara helt fel med lite nergång i konjunkturen, bostadspriserna skulle ju tex må bra av en korrigering.
Jag tror nog i många fall det inte skulle vara helt fel med lite nergång i konjunkturen, bostadspriserna skulle ju tex må bra av en korrigering.
Har du sett hur läget är för Italien?T Thomas' skrev:Jag håller med dig helt. Detta har piskats upp hela tiden, medierna gottar sig i allt dom kan piska upp. Det vi håller på med nu är ekonomiskt självmord.
Vad ska det hjälpa att stänga alla skolor tex? Att vi föräldrar inte kan arbeta, så ekonomin tokdör. Tänk på all vårdpersonal som då måste stanna hemma med barnen. Men ska då vårda ev smittade. Vi skulle bara göra saken ännu värre. Det är 600 smittade, inte 600.000
Sverige ryck upp dig för helvete!
Vad motsäger att vi inte snart har samma läge i Sverige?
Det är samma virus som kommit från skidturister i Italien hit till Sverige.
Italiens läge är på väg mot katastrof och ovisst om den går att hejda.
Troligen snart samma läge i Sverige.
Ja då hjälper det säkert att RYCKA upp sig.
Med eller utan rötter?