1 016 295 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Hela tanken med att skicka en länk till ett program där en svensk läkare förklarar hur han uppfattar vaccinet, viruset och även vitaminerna skyddseffekt, är att lyssna på det INNAN man kommenterar detsamma. Att Nissens inte fattade det, förvånar mig inte det minsta. Men du?BirgitS skrev:
Staffans
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 891 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 891 inlägg
Var är länken? Jag ser ingen länk i inlägg #10278 utan bara att du skriver att du har fått något skickat till dig. Det blir ju svårt för oss andra att lyssna på det då?Staffans2000 skrev:
Det kanske bara är du som fattar.Staffans2000 skrev:
Eller så är det så att detta är en gammal ”nyhet”…
AjdåFairlane skrev:
Då blir ju plötsligt det obegripliga, begripligt.
Här kommer den.
https://swebbtv.se/w/8858015d-c23b-4a0a-b754-d7ac19c56879
Staffans
Varför skulle jag inte tro på det?BirgitS skrev:
Ovaccinerade löper ju alltid störst risk.
Det jag lyfte, som du lyckades missförstå är att AZ inte ger ett tillräckligt bra skydd för att R skall hamna under 1 utan andra smittskyddsåtgärder.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 133 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 133 inlägg
Fast det finns ju fortfarande restriktioner i Storbritannien även om de är färre än i Sverige.Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 133 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 133 inlägg
WHO varnar för ökat antal nya fall i Europa.
Samt deltavarianten.
https://www.dn.se/varlden/who-varnar-for-ny-smittovag-i-europa/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 133 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 133 inlägg
Joakim Dillner, professor i infektionsepidemiologi vid Karolinska institutet:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 891 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 891 inlägg
Jag ska erkänna att jag inte tittat på filmen, men har ändå en del kritik efter att ha kollat upp denna erfarna läkare. Anledningen till att jag inte lyssnat på vad han säger är helt enkelt att jag kan för lite om området så jag kommer ändå inte kunna begräfta eller dementera. Det är det klassiska med folk som kan tala övertygande som att de vet något när de i själva verket talar rappakalja. Kan man inte ämnet låter det rimligt, annars inte. Hur det är under här fallet vet jag inte.Staffans2000 skrev:
Kritik 1. Swewebb, som du säkert anade att du skulle få kritik för. Där samlas alla möjliga dårar, inklusive nazister (vilket väl var anledningen till din förra kommentar) och rasister och konspirationsfanatiker.
Kritik 2. Ingen verkar ha bekräftat hans teorier, vilket ju är märkligt
Kritik 3. Denna erfarna läkare har ett helt annat område, vilket självklart inte lyfta fram av Swewebb. Det är som är de skriver "professor X berättar hur det ligger till" och X sen förklarar hur det funger medicinskt eller tekniskt. X är också professor, men i religionshistoria eller nationalekonomi. Det nämner man såklart inte utan vill att hans tunga professorstitel ska vara övertygande.
3. Samma erfarna läkare påstår också att C och D-vitamin hjälper, något som andra studier visat på att de inte stämmer.
4. Han bevisar också att viruset är mänskligt framställt genom att det är så ytterst osannolikt att det skulle uppkomma på naturlig väg. Det är mycket möjligt att det är mänskligt framställt, men beviset får mig osökt att tänka på Hasse och Tages sketch om olyckan i Harrisburg. Det var så ytterst osannolikt så det har nog inte hänt.
Min slutsats är snarare att det är en man med många idéer. Om de är rätt eller inte vågar jag inte ha en åsikt om då jag inte kan området tillräckligt väl, men det faktum att han inte verkar få medhåll från andra kunniga och att han hänger på Swewebb får mig att luta mot att han inte vet vad han talar om.
Så kan det vara, rent generellt. I detta fall, vet jag inte mer än du. Men karl presenterar sig i början, så lyssnar du några minuter, så får du svar.Fairlane skrev:
Jag ska erkänna att jag inte tittat på filmen, men har ändå en del kritik efter att ha kollat upp denna erfarna läkare. Anledningen till att jag inte lyssnat på vad han säger är helt enkelt att jag kan för lite om området så jag kommer ändå inte kunna begräfta eller dementera. Det är det klassiska med folk som kan tala övertygande som att de vet något när de i själva verket talar rappakalja. Kan man inte ämnet låter det rimligt, annars inte. Hur det är under här fallet vet jag inte.
Kritik 1. Swewebb, som du säkert anade att du skulle få kritik för. Där samlas alla möjliga dårar, inklusive nazister (vilket väl var anledningen till din förra kommentar) och rasister och konspirationsfanatiker.
Kritik 2. Ingen verkar ha bekräftat hans teorier, vilket ju är märkligt
Kritik 3. Denna erfarna läkare har ett helt annat område, vilket självklart inte lyfta fram av Swewebb. Det är som är de skriver "professor X berättar hur det ligger till" och X sen förklarar hur det funger medicinskt eller tekniskt. X är också professor, men i religionshistoria eller nationalekonomi. Det nämner man såklart inte utan vill att hans tunga professorstitel ska vara övertygande.
3. Samma erfarna läkare påstår också att C och D-vitamin hjälper, något som andra studier visat på att de inte stämmer.
4. Han bevisar också att viruset är mänskligt framställt genom att det är så ytterst osannolikt att det skulle uppkomma på naturlig väg. Det är mycket möjligt att det är mänskligt framställt, men beviset får mig osökt att tänka på Hasse och Tages sketch om olyckan i Harrisburg. Det var så ytterst osannolikt så det har nog inte hänt.
Min slutsats är snarare att det är en man med många idéer. Om de är rätt eller inte vågar jag inte ha en åsikt om då jag inte kan området tillräckligt väl, men det faktum att han inte verkar få medhåll från andra kunniga och att han hänger på Swewebb får mig att luta mot att han inte vet vad han talar om.
Nazisttiteln, var mer en kommentar över hur obekväma uppfattningar bemöts av de som redan har en övertygelse och för alltivärlden inte vill få den rubbad. Som man förr(?) Lite föraktfullt fnyste "fruntimmer".
Swebtv är lite som Biltema, tycker jag. En del, rent skräp och annat av god kvalité.
Staffans