blackarrow blackarrow skrev:
Det finns väl ingen som påstått att forskarna skulle ha kunnat identifiera nu levande individers intelligensnivå i studien.
Tvärs om.
Forskarna har ju fått forskningsdata som anonymiserats efter de olika registren samkörts.
Nej det är ingen som har påstått det, tvärt om, men antytt att jag skulle ha gjort det.

blackarrow blackarrow skrev:
I inlägg #19202 gav du utryck för att inte ha mönstrat.
Men du kan förstås ha menat att du faktiskt mönstrade men då det inte var så många andra som mönstrade dvs frivilligt efter allmänna värnpliktens avskaffande?

Du får härmed en guldstjärna ☀️ för att du håller mystiken om din person och dina åsikter vid liv. 👍
Irriterande kanske andra tycker.
Kanske knäckte du pliktverkets psykolog som denna yngling?

[bild]

Betyget/poängen från mönstringen så som jag uppfattat det är:
  • Allmänbegåvning (antagningsprov/IQ)
  • Befälslämplighet (psykolog)
  • Psyke (psykolog)
  • Styrka
  • Kondition
  • Tjänstbarhet (medicinsk & fysisk förmåga/Hörsel/Syn)

Undrar om forskarna titta på andra mönstringsegenskaper?

Man kunde väl lika gärna använt skolbetyg i kärnämnen som ”mönsyåtrings-IQ” i studien?
Hur tolkade du "mönstringskullarna"? Alla mönstringar i historien eller ett bestämt antal definierade?

optimum
Munskydd löser allt.
Bevisat bra att använda.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Munskydd löser allt.
Bevisat bra att använda.
Amen

optimum optimum skrev:
Munskydd löser allt.
Bevisat bra att använda.
Garanterat effektiva om de är heltäckande, gjorda av gummi utan hål för in- och utluft, simsalabim!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
optimum

Nobelpris till pandemivaccin​

"Nobelpriset i medicin 2023 delas mellan Katalin Karikó och Drew Weissman, meddelade Nobelstiftelsen på måndagen. De får utmärkelsen för att ha utvecklat den teknik som ledde till att mRNA-vacciner mot covid-19 kunde framställas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knm9qG/nobelpris-till-pandemivaccin

Äntligen lite nyheter till tråden.

• Gilla
  • Älska
pmd och 5 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:

Nobelpris till pandemivaccin​

"Nobelpriset i medicin 2023 delas mellan Katalin Karikó och Drew Weissman, meddelade Nobelstiftelsen på måndagen. De får utmärkelsen för att ha utvecklat den teknik som ledde till att mRNA-vacciner mot covid-19 kunde framställas."

[länk]

Äntligen lite nyheter till tråden.

Som en vaccinfabrik​

"Metoden med mRNA går ut på att cellerna i vår kropp, med hjälp av en liten bit av viruset i vaccinet, blir som en vaccinfabrik och drar igång kroppens immunförsvar."

Det var ungefär det som gjorde att jag avstod sprutan och det faktum att en tidigare infektion inte var värre än en förkylning.

• Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M mickef skrev:

Som en vaccinfabrik​

"Metoden med mRNA går ut på att cellerna i vår kropp, med hjälp av en liten bit av viruset i vaccinet, blir som en vaccinfabrik och drar igång kroppens immunförsvar."

Det var ungefär det som gjorde att jag avstod sprutan och det faktum att en tidigare infektion inte var värre än en förkylning.
Det märks att du är ovaccinerad!

• Gilla
  • Älska
Klacken och 4 till
  • Laddar…
Frugan har en covid patient nu på sin avdelning som är symtom fri. Länge sedan dom hade någon nu.

kashieda kashieda skrev:
Det märks att du är ovaccinerad!
Hur då?

BirgitS
BirgitS
M mickef skrev:
Hur då?
Eller så förklarar du hur du resonerade då i mer detalj. Nu lät det bara mycket konstigt att vaccinets funktion i kroppen skulle orsaka att din covid inte var värre än en förkylning.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Eller så förklarar du hur du resonerade då i mer detalj. Nu lät det bara mycket konstigt att vaccinets funktion i kroppen skulle orsaka att din covid inte var värre än en förkylning.
Jag vill inte ha en vaccinfabrik i kroppen och mitt immunsystem fungerade utomordentligt bra då min Covid-19 infektion yttrade sig som en lindrigare förkylning.

BirgitS
M mickef skrev:
Jag vill inte ha en vaccinfabrik i kroppen och mitt immunsystem fungerade utomordentligt bra då min Covid-19 infektion yttrade sig som en lindrigare förkylning.
Men det är ju en sån typ av vaccinfabrik i kroppen när man får en infektion också. Så varje gång du har en infektion så har du en vaccinfabrik i kroppen. Det är ju så immunsystemet byggs upp oavsett om det är för att man har en infektion eller för att man vaccinerar sig.

Fortfarande så har hur mycket kroppen reagerar när det utsätts för ett visst coronavirus för första gången väldigt lite att göra med hur bra ens immunsystem är.

• Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men det är ju en sån typ av vaccinfabrik i kroppen när man får en infektion också. Så varje gång du har en infektion så har du en vaccinfabrik i kroppen. Det är ju så immunsystemet byggs upp oavsett om det är för att man har en infektion eller för att man vaccinerar sig.

Fortfarande så har hur mycket kroppen reagerar när det utsätts för ett visst coronavirus för första gången väldigt lite att göra med hur bra ens immunsystem är.
Jag beundrar ditt tålamod Birgit. All respekt till dig.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.