1 016 690 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Nej vi kan inte belasta något parti för denna skit.M mickef skrev:
Alla som sitter i den politiska båten är lika skyldiga till vår dålig beredskap och att vi släppte in smittan på våra äldreboenden.
Det är gammal skit och detta är en tråd för nyheter så låt oss hålla oss till ämnet.
Såg du mitt inlägg med att det verkar vara rätt så lugnt med BA.5. Ja det blir en viss smittspridning men inte katastrof.
Vore bra om vi som har äldre på boenden är lite försiktiga med besök. Håll avstånd mm och givetvis känna sig helt frisk innan man kliver in till dem. Trots vaccinering så är det en del svaga som kan bli allvarligt sjuka.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Jag tycker iofs att det argumentet är ganska opolitiskt i sig. Det är väl inte direkt så att vissa partier har skrivit in i sitt partiprogram att det är OK att överbelasta vården?M mickef skrev:
Ja vi har en undermålig vårdapparat. Håller med till 150%.M mickef skrev:
Det hade vi redan då Lena Hallengren gick ut med skiten om att Sveriges beredskap var bra.
Det argumenterade jag om våren 2020.
Men det är inte nyheter.
Nu är det dags att se framåt och skaffa oss en vårdapparat värd namnet "välfärd"
Det var därför jag beklagade att frågan dök upp i den här tråden.optimum skrev:
Alla skyldiga ska väl belastas?optimum skrev:
Nej vi kan inte belasta något parti för denna skit.
Alla som sitter i den politiska båten är lika skyldiga till vår dålig beredskap och att vi släppte in smittan på våra äldreboenden.
Det är gammal skit och detta är en tråd för nyheter så låt oss hålla oss till ämnet.
Såg du mitt inlägg med att det verkar vara rätt så lugnt med BA.5. Ja det blir en viss smittspridning men inte katastrof.
Vore bra om vi som har äldre på boenden är lite försiktiga med besök. Håll avstånd mm och givetvis känna sig helt frisk innan man kliver in till dem. Trots vaccinering så är det en del svaga som kan bli allvarligt sjuka.
Ja du och jag samt alla andra röstberättigade som inte ställt krav på vart alla våra skattepengar ska gå.M mickef skrev:
Men det är ingen nyhet så vi blir OT.
Mod har lovat en egen tråd om politik och valet 2022. Där kan du få utlopp för dina tankar. Nej det kommer inte bli en kul tråd och mod kommer få ett elände med skit som kommer i den.
Vad tror du om min hypotes utifrån nyheten med läget för BA.5. med utgångspunkt Frankrike?
Jag tar inte på mig skulden för regerande politikers misshushållning med skattepengarna.optimum skrev:
Ja du och jag samt alla andra röstberättigade som inte ställt krav på vart alla våra skattepengar ska gå.
Men det är ingen nyhet så vi blir OT.
Mod har lovat en egen tråd om politik och valet 2022. Där kan du få utlopp för dina tankar. Nej det kommer inte bli en kul tråd och mod kommer få ett elände med skit som kommer i den.
Vad tror du om min hypotes utifrån nyheten med läget för BA.5. med utgångspunkt Frankrike?
Betr. kommande epidemier så tror jag att den här typen inte kommer att orsaka några större problem i framtiden. Och jag hoppas att framtida politiker tar lärdom av den här relativt lindriga epidemin att beredskapen måste vara större för mer dödliga epidemier.
Finns ingen anledning att tro att mänskligheten minns denna pandemi när nästa kommer om kanske 100 år.M mickef skrev:Jag tar inte på mig skulden för regerande politikers misshushållning med skattepengarna.
Betr. kommande epidemier så tror jag att den här typen inte kommer att orsaka några större problem i framtiden. Och jag hoppas att framtida politiker tar lärdom av den här relativt lindriga epidemin att beredskapen måste vara större för mer dödliga epidemier.
Spanska sjukan var MYCKET värre än Covid, och den var helt bortglömd 100 år senare…