BirgitS BirgitS skrev:
Fast även det har ju inget med någon nyhet att göra.

Nej, det är bara ett av argumenten. Det viktigaste är förstås att vaccinering räddar liv.
Det var det jag menade, det härrör från gamla försyndelser.

BirgitS
M mickef skrev:
Det var det jag menade, det härrör från gamla försyndelser.
På vilket sätt har nyheter med gamla försyndelser att göra?
Diskutera vaccinering är väl lämpligt att göra i vaccintråden.

BirgitS BirgitS skrev:
Trollar du eller fattar du inte att jag syftar på en undermålig vårdapparat?

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
optimum
M mickef skrev:
Det är synd att politiken halkar in i nyhetstråden och att den är bannad i övriga men frågan är i hög grad politisk då huvudargumenten för vaccineringen är att inte belasta vården.
Nej vi kan inte belasta något parti för denna skit.
Alla som sitter i den politiska båten är lika skyldiga till vår dålig beredskap och att vi släppte in smittan på våra äldreboenden.
Det är gammal skit och detta är en tråd för nyheter så låt oss hålla oss till ämnet.

Såg du mitt inlägg med att det verkar vara rätt så lugnt med BA.5. Ja det blir en viss smittspridning men inte katastrof.
Vore bra om vi som har äldre på boenden är lite försiktiga med besök. Håll avstånd mm och givetvis känna sig helt frisk innan man kliver in till dem. Trots vaccinering så är det en del svaga som kan bli allvarligt sjuka.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
På vilket sätt har det att göra med nyheter?

På vilket sätt har det att göra med att vaccinet räddade flera tusen personer från att dö under tredje vågen?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
M mickef skrev:
Det är synd att politiken halkar in i nyhetstråden och att den är bannad i övriga men frågan är i hög grad politisk då huvudargumenten för vaccineringen är att inte belasta vården.
Jag tycker iofs att det argumentet är ganska opolitiskt i sig. Det är väl inte direkt så att vissa partier har skrivit in i sitt partiprogram att det är OK att överbelasta vården?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
optimum
M mickef skrev:
Ja vi har en undermålig vårdapparat. Håller med till 150%.
Det hade vi redan då Lena Hallengren gick ut med skiten om att Sveriges beredskap var bra.
Det argumenterade jag om våren 2020.
Men det är inte nyheter.
Nu är det dags att se framåt och skaffa oss en vårdapparat värd namnet "välfärd"

BirgitS BirgitS skrev:
Ok, du trollar, så vi släpper det.

B b8q skrev:
Jag tycker iofs att det argumentet är ganska opolitiskt i sig. Det är väl inte direkt så att vissa partier har skrivit in i sitt partiprogram att det är OK att överbelasta vården?
Man undrat ju varför den har varit överbelastad långt innan coviden.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ja vi har en undermålig vårdapparat. Håller med till 150%.
Det hade vi redan då Lena Hallengren gick ut med skiten om att Sveriges beredskap var bra.
Det argumenterade jag om våren 2020.
Men det är inte nyheter.
Nu är det dags att se framåt och skaffa oss en vårdapparat värd namnet "välfärd"
Det var därför jag beklagade att frågan dök upp i den här tråden.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Nej vi kan inte belasta något parti för denna skit.
Alla som sitter i den politiska båten är lika skyldiga till vår dålig beredskap och att vi släppte in smittan på våra äldreboenden.
Det är gammal skit och detta är en tråd för nyheter så låt oss hålla oss till ämnet.

Såg du mitt inlägg med att det verkar vara rätt så lugnt med BA.5. Ja det blir en viss smittspridning men inte katastrof.
Vore bra om vi som har äldre på boenden är lite försiktiga med besök. Håll avstånd mm och givetvis känna sig helt frisk innan man kliver in till dem. Trots vaccinering så är det en del svaga som kan bli allvarligt sjuka.
Alla skyldiga ska väl belastas?

optimum
M mickef skrev:
Alla skyldiga ska väl belastas?
Ja du och jag samt alla andra röstberättigade som inte ställt krav på vart alla våra skattepengar ska gå.
Men det är ingen nyhet så vi blir OT.

Mod har lovat en egen tråd om politik och valet 2022. Där kan du få utlopp för dina tankar. Nej det kommer inte bli en kul tråd och mod kommer få ett elände med skit som kommer i den.

Vad tror du om min hypotes utifrån nyheten med läget för BA.5. med utgångspunkt Frankrike?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ja du och jag samt alla andra röstberättigade som inte ställt krav på vart alla våra skattepengar ska gå.
Men det är ingen nyhet så vi blir OT.

Mod har lovat en egen tråd om politik och valet 2022. Där kan du få utlopp för dina tankar. Nej det kommer inte bli en kul tråd och mod kommer få ett elände med skit som kommer i den.

Vad tror du om min hypotes utifrån nyheten med läget för BA.5. med utgångspunkt Frankrike?
Jag tar inte på mig skulden för regerande politikers misshushållning med skattepengarna.
Betr. kommande epidemier så tror jag att den här typen inte kommer att orsaka några större problem i framtiden. Och jag hoppas att framtida politiker tar lärdom av den här relativt lindriga epidemin att beredskapen måste vara större för mer dödliga epidemier.

Nissens
M mickef skrev:
Jag tar inte på mig skulden för regerande politikers misshushållning med skattepengarna.
Betr. kommande epidemier så tror jag att den här typen inte kommer att orsaka några större problem i framtiden. Och jag hoppas att framtida politiker tar lärdom av den här relativt lindriga epidemin att beredskapen måste vara större för mer dödliga epidemier.
Finns ingen anledning att tro att mänskligheten minns denna pandemi när nästa kommer om kanske 100 år.

Spanska sjukan var MYCKET värre än Covid, och den var helt bortglömd 100 år senare…

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Finns ingen anledning att tro att mänskligheten minns denna pandemi när nästa kommer om kanske 100 år.

Spanska sjukan var MYCKET värre än Covid, och den var helt bortglömd 100 år senare…
Och nu har det gått 100 år, kanske dags igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.