JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Inte alls, 9 av 10 utvecklare är för korkade för att fatta ändå. ;)
Det handlar inte om att vara korkad, det handlar om att vara lat. Det är skittrist att läsa kod som någon annan har skrivit :p

JanneJanne123
Hehe ja hade jag fått en krona för varje gång jag har hört ”det här var det sämsta jag har sett, vi måste skriva om allt” skulle jag vara miljonär nu. Det gäller även när Elon säger det.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hehe ja hade jag fått en krona för varje gång jag har hört ”det här var det sämsta jag har sett, vi måste skriva om allt” skulle jag vara miljonär nu. Det gäller även när Elon säger det.
Det är sant när jag säger det :) fyfan vad mycket skit man sett genom åren. Helt galet.

JanneJanne123
Ja det är därför jag är lite avogt inställd till självkörande bilar och saker som generellt innehåller mycket mjukvara. De flesta utvecklare är rätt dåliga.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
P
Ja det är därför jag är lite avogt inställd till självkörande bilar och saker som generellt innehåller mycket mjukvara. De flesta utvecklare är rätt dåliga.
Därför ska vi ju faktiskt hoppas att det inte händer de närmaste 20 åren iallafall.

Bara som mjukvaran i vw, kia, tesla, osv osv är ju katastrofal.
Nu har jag inte varit med om något speciellt i min förutom att vid lite dimma som lägger sig på sensorer så är adaptiv farthållare och frontassistant helt borta. Likaså klimatanläggning får man starta om då och då.
Kia har haft problem med att deras skit låser sig så bilarna inte startar, och tesla har annat fuffens.

John Carmack löser det där nu. Han är ju iof inte så bra på arkitektur. Fyfan vad hans kod ser ut. Men han är ju vass på avancerade algoritmer:)

Är det bara jag som tycker det är riktigt härligt att vara på jobbet och undviker hemarbete? Är ju bra att det finns möjlighet vid tex sjukdom eller paketleverans.
Är inte emot hemarbete men det är så 2020

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
P
B BäverBerra skrev:
Är det bara jag som tycker det är riktigt härligt att vara på jobbet och undviker hemarbete? Är ju bra att det finns möjlighet vid tex sjukdom eller paketleverans.
Är inte emot hemarbete men det är så 2020
Håller med.

Möjligtvis om man har ett hus extra på tomten som kan fungera som ett kontor om man är datajobbare. Men att sitta i sin egna bostad hade jag nekat in i det sista =)

Jobbar bara hemma när det krävs (förkyld/sjuk eller när jag måste vara hemma av någon annan anledning, typ hantverkare/paketleverans).
Hemma vill jag vara ledig, skulle aldrig vilja ha en plats hemma jag förknippar med jobb. Så gjorde jag i och för sig genom hela universitetet också, de gånger jag pluggade hemma istället för på universitetsområdet kan jag räkna på ena handens fingrar skulle jag tro.

Unikt namn
Rkarlsson skrev:
Jo tack, nu är de ju inte rena it snubbar vi jobbar mot utan ingenjörer som gör ritningar. När vi ute på golvet ser hur fel de har så får alla det hett om öronen tills det är rättat. Just fördel att ha de i samma hus, nonchalerar de en så finns ägaren i samma hus med, så långt slipper man ju oftast gå.
Det finns givetvis alltid flera gällande ritningar eftersom någon inbillade sig att projektdokunentationen skulle flytta sig själv till rätt ställe när alla projektmedlemmar tackar för kaffet och vänder blad.

Så man behöver antingen ha lite tur att hitta den som är rätt för området man tänkt arbeta inom, eller så börjar man varje nytt initiativ med att kartlägga hur det faktiskt ser ut... bara för att i slutändan inte heller leverera resultatet till rätt ställe... och cirkeln är sluten. :beer:

P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det finns givetvis alltid flera gällande ritningar eftersom någon inbillade sig att projektdokunentationen skulle flytta sig själv till rätt ställe när alla projektmedlemmar tackar för kaffet och vänder blad.

Så man behöver antingen ha lite tur att hitta den som är rätt för området man tänkt arbeta inom, eller så börjar man varje nytt initiativ med att kartlägga hur det faktiskt ser ut... bara för att i slutändan inte heller leverera resultatet till rätt ställe... och cirkeln är sluten. :beer:
Ja märkliga ställen om allt inte är glasklart. Kan sitta 100 tals konsulter och hitta på lite allt möjligt och när en blir kinkig så drar den och ställer till oreda :P

Vi har som tur är bara 3 som ritar, vi hugger alla 3 i ett bräde :D

Och konsulter inom kommunal, det har väl kommit fram till att många bara sitter och tickar ören ;)

”Hur har det här nånsin kunnat funka?”

• Älska
JanneJanne123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.