Byggahus.se
Alternativet är att stänga ner sajten.
 
EddieHansson
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Alternativet är att stänga ner sajten.
Ja om du känner så. Du får gärna ta bort mitt konto nu.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Alternativet är att stänga ner sajten.
Jag förstår hur du tänker och att ni såklart behöver intäkter. Men det som efterfrågas är ju bara ett smidigare sätt att säga nej tack, än att behöva ändra på så många ställen i en lång lista. Ett val längst upp med ”välj bort alla” hade gjort det mycket smidigare och som du skriver är det ändå väldigt få som inte godkänner alla kakor.
 
  • Gilla
EddieHansson och 1 till
  • Laddar…
Du behöver inte längre bocka ur en lång lista. Inte sedan jag ändrade standardinställningen för berättigat intresse vid lunchtid idag.

Klicka på "Ändra dina cookieinställningar"-länk högst upp i vår datapolicy för att ändra dina val. Jag förutsätter att defaultinställningarna även gäller för dig, det funkar för mig när jag prövar.
useless useless skrev:
Det blir väl så när man köper en färdig reklamlösning från Google?
Tyvärr är inte alltid Googles "gratislösning" lika enkel att konfigurera som betalvarianterna. Jag skulle också vilja ha en "Neka alla"-knapp under Inställningar men bara där och inte på förstasidan men lyckas inte få till det. Jag lyckas inte ens ändra texten på "Bekräfta dina val" till något annat, börjar bli osäker på om det går överhuvudtaget. Å andra sidan så kostar "gratislösningen" inte heller 5-10 000 kr eller mer per månad vilket en del andra verkar göra.

I vilket som helst så har jag försökt förtydliga texterna i cookievarningen.

Under ”Hantera dina inställningar” har jag skrivit följande text.

”Du kan välja hur din personliga data kan användas. Annonspartners vill helst att du klickar på "Godkänn alla". Men fördjupa dig gärna först i hur kakor kan användas genom att klicka på "Visa information".

Du kan även göra individuella inställningar som att godkänna en viss typ av hantering eller enbart godkänna några få annonspartners (standard för samtycke och berättigat intresse är nej tack).

Om du inte vill godkänna något alls så klickar du på "Bekräfta dina val". Du kan när som helst ändra dina inställningar ifrån vår datapolicy.”

Och under ”Hantera potentiella annonspartners” har jag skrivit:

”Annonspartners kan använda din data för att tillhandahålla relevanta annonser. Om du nekar samtycke för en annonspartner så kan det förhindra dem från att använda datat som du delat.”

Hoppas detta förtydligar det hela för den som orkar läsa.
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
Klart bättre och jag tror inte ni tappar mycket på det. Fast märkligt att det här är den enda sidan där jag sett något liknande. Annars brukar ju någon form av ”inga, konfigurera, alla” vara normalt.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson
Vet inte om det är så mycket bättre. Nu fungerar inte länken "ändra dina cookie inställningar" alls. I avsnittet kontakta oss ser man inte e-post-länken på grund av popuppen...

@Marlen Eskilsson jag bad per ta bort mitt konto men han verkar inte vilja det. Vänligen exportera min persondata som ni och era partners har och skicka till mig. Därefter radera mitt konto och all data som ni och era partners har av mig.
 
  • Skärmdump av en webbsida som visar en dataskyddspolicy och ett meddelande om annonsblockering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en webbsida, datasekretess diskuteras, kontaktinformation visas, varning om annonsblockerare, mobilgränssnitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Vet inte om det är så mycket bättre. Nu fungerar inte länken "ändra dina cookie inställningar" alls. I avsnittet kontakta oss ser man inte e-post-länken på grund av popuppen...

@Marlen Eskilsson jag bad per ta bort mitt konto men han verkar inte vilja det. Vänligen exportera min persondata som ni och era partners har och skicka till mig. Därefter radera mitt konto och all data som ni och era partners har av mig.
Absolut, jag raderar dig så snart vi har exporterat alla data vi har på dig, ber att få återkomma.
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Vet inte om det är så mycket bättre. Nu fungerar inte länken "ändra dina cookie inställningar" alls. I avsnittet kontakta oss ser man inte e-post-länken på grund av popuppen...

@Marlen Eskilsson jag bad per ta bort mitt konto men han verkar inte vilja det. Vänligen exportera min persondata som ni och era partners har och skicka till mig. Därefter radera mitt konto och all data som ni och era partners har av mig.
På skärmdumparna så ser det ut som att du använder ett annons- eller scriptblockeringstillägg som blockerar sidan. Kanske fungerar det bättre för dig om du disablar denna mjukvara och laddar om sidan?

Annars så föreslår jag att du testar att klicka på länkarna i vår cockiepolicy som går till:
Ad settings Google
och Your Chronicles - Ad choices

Den sista länken leder dig till en sida som ser ut så här. Där ser du vilka annonspartners som har installerat kakor i din webbläsare och där kan du också klicka på den röda knappen "Avaktivera alla företag".
Detta är inget vi kan göra, det är bara något du själv kan göra.

För mig ser det ut så här:

Skärmbild av webbsida för att hantera reklamcookie-inställningar, med företagslista och statussymboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.