Tack för ditt svar! Kollade spjället som verkar funka bra, men upplever ändå att det drar väldigt mycket även när den är stängd. Är det så på din också? Elden brinner alltid på max.
Fick du löst detta? har ett liknande problem med min Contura C250. Brinner för fort och kan inte dämpa förloppet med spjället. Jag tror att spjället hängt sig och jag behöver komma åt det för att fixa problemet.
Det går att dra bort täckplåten på sidorna och under. Det är som en konsoll med framsida och båda sidorna, U-formad.
Har för mig man gängade av knoppen till dragluckan. Sen kan du dra ut konsollen. Efter det ser du den mekaniska armen under som är tänkt att dra i luckan. Man får lägga sig på golvet med ficklampa typ.
Lycka till hör av dig om du har nån annan fråga så kan jag kolla på min.
Tack för detta. Löste vårat problem med spjället där nere som är till tilluften.
Konsolen är mycket riktigt U-formad. Man behöver bara dra sidorna åt sidan längst bak, så kan man sen dra fram allt efter att knoppen till spjället skruvats av. Inga skruvar eller något alls. Spjäll-luckan kan kommas åt genom att skruva bort två muttrar (gissar på 10 eller 13 nyckel). Drog sen på lite cykelfett som ska klara upp till 140 grader Celsius. Varmare än så lär det ju inte bli där nere.
Skulle du kunna ta kort på hur handtaget till luckan in till själva eldstaden ser ut på insidan? Vårat har gått sönder. Försöker klura ut hur jag enklast kan bygga något eget som tätar luckan bra.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.