Som rubriken antyder har jag lite frågetecken kring denna metallpinne som ej omnämns i installationsbeskrivningen...
Någon vänlig själ som kan upplysa mig vad jag ska göra med den..? Sitter i anslutningen bak på kaminen... Att pinnen i sig inte fyller ngn funktion har jag listat ut, men ska d dit något annat, eller ska något monteras på pinnen..?? Eller ska den slängas i soporna..?
Har du anslutningen bakåt kan du använda den till nåt annat, annars så är den till för att sotarn inte skall kunna släppa ner sotarlodet rakt ner i kaminen och förstöra nåt då skorstenen är toppansluten.