7 486 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Consteel byggvaror, är det ett seriöst företag?
Ja, de kom några dagar senare och beställningen var komplett och inget att klaga på kring kvaliteten. Dock så var det ju produkter från Velux, så de har inget med tillverkningen att göra.M Mcom skrev:
Sedan när det kommer till ansvarsfrågan så kan jag bara säga att jag kommer att uppdatera här när vi löst tvisten. Nuläget är att jag har bestridit delar av fakturan med hänvisning till skadeståndsanspråk pga försening och deras svar är att de ska stämma mej för bedrägeri.
Tänkte att jag skulle uppdatera lite kring detta, tyvärr så är detta ett fruktansvärt oseriöst bolag, de vägrar ta en konkret diskussion och ens bemöta argument utan kör på hot istället. Jag har under den senaste månaden försökt att ha någon slags diskussion, men de kan inte ta till sej någon slags argument och hänvisning till konsumentlagstiftning. Consteel byggvaror och även Saver Bygg som jag tydligen kommunicerar med nu tycker att hot är den bästa lösningen.
Nu är detta anmält till ARN och det ligger fortfarande ett hot om att göra det till rättsak från Consteels sida, för min del så får jag hoppas att det hinner utredas av ARN innan de verkställer sina hot. Om jag fattat det rätt så gör ARN inte ett uttalande om det redan blivit taget till rätten. Skulle det bli så att vi hamnar i en situation där det faktiskt blir rättsak av det så får jag ta en ytterligare kontakt med juridiskt ombud för att rådgöra om man ska driva det vidare eller ge upp.
Nu är detta anmält till ARN och det ligger fortfarande ett hot om att göra det till rättsak från Consteels sida, för min del så får jag hoppas att det hinner utredas av ARN innan de verkställer sina hot. Om jag fattat det rätt så gör ARN inte ett uttalande om det redan blivit taget till rätten. Skulle det bli så att vi hamnar i en situation där det faktiskt blir rättsak av det så får jag ta en ytterligare kontakt med juridiskt ombud för att rådgöra om man ska driva det vidare eller ge upp.
A Andreas Jonasson skrev:Tänkte att jag skulle uppdatera lite kring detta, tyvärr så är detta ett fruktansvärt oseriöst bolag, de vägrar ta en konkret diskussion och ens bemöta argument utan kör på hot istället. Jag har under den senaste månaden försökt att ha någon slags diskussion, men de kan inte ta till sej någon slags argument och hänvisning till konsumentlagstiftning. Consteel byggvaror och även Saver Bygg som jag tydligen kommunicerar med nu tycker att hot är den bästa lösningen.
Oj då, ingen rolig läsning.
Tur att jag själv inte hann beställa från Consteel.
Hoppas det löser sig så bra det kan för dig.
Oavsett är det bra att det kommer till ytan, så fler slipper bli drabbade!
Medlem
· Västra Götaland
· 28 inlägg
Hej, jag får komma med lite annat input, då jag beställde från Saver/ Consteel 2017, och funderar faktiskt på att beställa av dem igen. Det tog, som ni beskriver, väldigt lång tid och leveranstiden sköts upp flera ggr, men då jag var mitt inne i en stor renovering, där jag la vattenburen golvvärme i nästan hela huset och beställde golvet tidigt, så hann golvet komma precis lagom tills att köket skulle komma.
Jag beställde Kährs ekgolv, och det var rätt grejer och priset var under inpris hos de firmor där min snickar-svåger kunde få tag i samma golv.
Om ni kan vänta så kan det ändå vara värt pengarna, men räkna med att beställa minst sex månader före ni behöver golvet. Men de kan ju ha blivit ännu sämre än tidigare, vad vet jag 🙃
Edit: Företagets hemsida verkar inte finnas kvar längre, så jag verkar undvika att testa deras nuvarande service 😅
Jag beställde Kährs ekgolv, och det var rätt grejer och priset var under inpris hos de firmor där min snickar-svåger kunde få tag i samma golv.
Om ni kan vänta så kan det ändå vara värt pengarna, men räkna med att beställa minst sex månader före ni behöver golvet. Men de kan ju ha blivit ännu sämre än tidigare, vad vet jag 🙃
Edit: Företagets hemsida verkar inte finnas kvar längre, så jag verkar undvika att testa deras nuvarande service 😅
Redigerat:
Klicka här för att svara