Finns det nån här som har erfarenhet av Wirsbos kopplingsdosor med tillhörande anslutningskoppling. Blir det verkligen tätt genom att bara skruva in anslutningskopplingen i dosans vinkelkoppling. Eftersom det är rakgäng på anslutningen tycker jag att det borde sitta nån form av tätning i kopplingssätet
Redigerat:
Jag vet inte om det går att ladda hem något, eller läsa sig till det från deras hemsida,
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av de där dosorna, men vill minnas att man ska palta med lin och shit..... som förr , på hästarnas tid...
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av de där dosorna, men vill minnas att man ska palta med lin och shit..... som förr , på hästarnas tid...
Det kanske är så, men jag tycker det är knepigt .Dessutom är det rak gäng på nippeln och då ska man väl inte täta med lin. På Uponors hemsida finns det ingen information hur det ska tätas.Mäster skrev:
Jag läste någonting häromdagen någonstans om dessa, kan ha varit på jobbet, men där har jag inte internet, eller tid över.. men tror att det stod att lin skulle användas, själv har jag använt dem 1 gång för 4 år sedan, och tror att jag fick ta lin då, efter att bearbetat gängen med tången lite..
Det kan jag inte svara på ,men jag vet att de rörmockare jag känner helst använder sig av lin.lomma skrev:
Klicka här för att svara