Någon som vet vem som tillverkar denna serie och om man kan få tag på den från något annat ställe?
Clas Ohlson - Strömbrytare/Vägguttag Vägguttag handla beställ postorder

Gillar utseendet och de skulle passa utmärkt i badrummet. Dock så är dimmern för 230v och vi ska ha 12v-spottar. Tänkte om det fanns ett bredare sortiment än det som Clas Ohlson har. För chansen att det går att ta höljet från denna dimmer och sätta på ett annan innanmäte är väl inte så stor?

Intresserad av andra modeller också så länge de är liknande. Vill inte ha vanliga med rektangulära knappar och rund utstående dimmer.

Dimmra med knapp, dvs sätt vanlig brytare med fjäder och en dimmermodul bakom, i dosan.

Apparaterna känns lite lågpris, trots ett högt pris, men smaken är som baken....

Även om du ska ha 12 volts spottar så är det 230 volt som du dimmar , du dimmar ju på primärsidan av "trafon" det du ska ta reda på är vilken typ av trafo du ska använda och skaffa en dimmer som passar för den

Titta på Clas O sidan, enpolig / trapp har utgått. Hur kul är det att satsa på en serie som börjar ta slut.

Normalt är dimmrar för 230 volt och finns anpassade till glödljus, koventionell trafo eller elektronisk trafo.

Prototypen

Gillar utseendet och är ute efter något grått/silver/aluminium. Att vissa delar utgått gör mig ingenting då det är ett engångsköp och vi ska bara ha dem i badrummet.
Men som sagt, tar gärna emot tips på andra liknande som inte kostar som en halv årslön.

ThomasLindgren skrev:
Gillar utseendet och är ute efter något grått/silver/aluminium. Att vissa delar utgått gör mig ingenting då det är ett engångsköp och vi ska bara ha dem i badrummet.
Men som sagt, tar gärna emot tips på andra liknande som inte kostar som en halv årslön.
Titta efter, det är enpolig, den allra vanligaste. Du kanske ska ha kron överallt.

Protte

prototypen skrev:
Titta efter, det är enpolig, den allra vanligaste. Du kanske ska ha kron överallt.

Protte
Ska ha en dubbelbrytare och en dimmer i badrummet + ett dubbeluttag. Men vill inte ha vanliga brytare med vanliga rektangulära knappar utan något i stil med de på Clas Ohlson.

I all välmening... har du känt på prylarna? Smäckigare plast får man leta efter. Känns inte som om de kommer hålla vidare länge. Och i såna här sammanhang kan en billig plastbit till och med leda till personskador.

Mvh/Stefan

Nej jag har inte känt på grejerna, har bara sett utseendet. Det tilltalar mig men om de är allt för plastiga så är det ju inte så kul.

Jag har känt på dem, klar leksaks stil. Lite av "made in hong kong på 60-talet".

Okej då har vi fått det fastslaget. Vad finns det då för alternativ som inte kostar skjortan?

Jag har köpt de strömbrytare å la Classe Silver. Inget fel på dem. De fungerar utmärkt som de ska. Men smaken är som baken...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.