2 927 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Clas Ohlson GSM Larm, problem (art 36-2868)
Kör denna:
http://www.clasohlson.com/se/Trådlös-larmcentral-GSM/Pr362868000
Med 2st Kodströmbrytare, dvs vägmonterade fjärrkontroller/larmpaneler.
Mitt problem är att när man ska slå på larmet så varnar huvudenheten för att dörrar står öppna, och larmet går således inte att slå till. Man kan forcera men det går bara på huvudenheten som jag har gömt undan, det går inte på de 2 larmpaneler jag har!
Det är förbannat irriterande då man måste springa runt hela huset och till garaget och öppna och stänga dörren/dörrarna en gång för att den ska fatta att den är stängd.
Problemet kommer efter det att man öppnat en dörr och haft den öppen en längre tid utan att stänga.
Ngn som känner igen det? Har mailar Clas Ohlson, blir fan galen på att springa runt som jag gör nu.
Larm har fungerat mycket bra i övrigt men det här gör att jag funderar på att slänga ut skiten
http://www.clasohlson.com/se/Trådlös-larmcentral-GSM/Pr362868000
Med 2st Kodströmbrytare, dvs vägmonterade fjärrkontroller/larmpaneler.
Mitt problem är att när man ska slå på larmet så varnar huvudenheten för att dörrar står öppna, och larmet går således inte att slå till. Man kan forcera men det går bara på huvudenheten som jag har gömt undan, det går inte på de 2 larmpaneler jag har!
Det är förbannat irriterande då man måste springa runt hela huset och till garaget och öppna och stänga dörren/dörrarna en gång för att den ska fatta att den är stängd.
Problemet kommer efter det att man öppnat en dörr och haft den öppen en längre tid utan att stänga.
Ngn som känner igen det? Har mailar Clas Ohlson, blir fan galen på att springa runt som jag gör nu.
Larm har fungerat mycket bra i övrigt men det här gör att jag funderar på att slänga ut skiten
Klicka här för att svara