Cirkulationspumpen stannar och går igång och stannar igen med några dagars intervall. Tänkte skruva av den men hur stänger man av vattnet här?
Cirkulationspump med rör och mätare på vägg, fråga om att stänga av vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte sett den modellen förut men jag ser då ingen avstängning för cirkpump.
 
Pumpen går att stänga av men frågan är var jag stryper vattnet...
 
M mabo07 skrev:
Pumpen går att stänga av men frågan är var jag stryper vattnet...
Det jag menar är avstängningar, sitter det någon på rören in till cirkpump
 
Aha, nej det är det jag inte hittar.
 
Annars får man ta gula gummipluggar, läkagestopp, men avstängningar var det tyvärr snålt om..
 
Märkligt, man tycker det borde gå att stänga av. Men läckagestopp är kanske vägen att gå.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Jag tog ut pannan hur husvagnen och bytte elpatron, då pluggade jag alla hål på pannan för att slippa glykol överallt.

[länk]
Tack för tipset.
 
Sitter inga små "ventiler" på kopplingen in i pumpen? Ser ut som små spårskruv ca 6-7mm långt spår i en lika stor "skruv". Tittar du på bilden undertill på pumpen så syns de där. I så fall vrider du den bara så att spåret hamnar tvärs över så är det avstängt.
Värmesystemspump med synliga små ventiler och reglage som nämns i forumdiskussionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.