Tar du och skickar upp en bild på din jordsäkring är du hygglig. 
Hej, ja så klart,här kommer bilder av Elskåpet, kan plåta med kameran bara med min vänstra arm eftersom jag är handikapp i min högra, om bilderna är inte 100 hör av er i gen då ska försöka göra bättre i från mig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja absolut + Huvudsäkring kommer jag också att slå av + meta ändå om ev. inte finns,"krypström", har 4 barn och vill inte göra de Faderslösa,inte ännu i alla fall, arbete skulle utföras i går kväll dock min son kom inte hem fören i morse med lastbilen så nu blir detta med försening,tack för förvarning.
jordsäkring och arbetssäkring ?
här föreligger nog språkförväckling!
Är det en 3-fas pump så är det 3 säkringar till pumpen!
Bryter du bara 2 st. säkringar så har du fortfarande spänning till pumpen ( men den snurrar inte)
här föreligger nog språkförväckling!
Är det en 3-fas pump så är det 3 säkringar till pumpen!
Bryter du bara 2 st. säkringar så har du fortfarande spänning till pumpen ( men den snurrar inte)
En fördel enfas cirkulationspumpar är möjligheten att ha dom stickproppsanslutna. Det ger möjlighet att driva den med en växelriktare och bilbatteri eller ett litet bensinelverk. Vid ev fasbortfall kan man flytta matningen tillfälligt till en annan fas. Nya oljebrännare är ofta enfas.
En trefas pump gör det svårt att hålla igång värmesystemet vid strömavbrott
En trefas pump gör det svårt att hålla igång värmesystemet vid strömavbrott
Hej killar och Gubbar,som jag lovade (fast lite sent) här kommer bilderna på det nya Pumpen som är nu på sin plats och testkörd,gick klockrent på första försöket,ursäkta om bilden är lite väl överlyckligt pyntad,kunde inte och låta bli eftersom Jag med en funktionsduglig hand med min son som detta var det första lite mer seriösa projektet med hushålls ström för hans del,klart man blir lite extra glad att inga säkringar slog i från, och pumpen snurra åt rätt håll! samt att trots fyrkantig fäste mot oval=ingen läckage.Schuki skrev:Hej till er alla på Forumet, jag är ny medlem och detta är det första mina inlägg,hoppas att den ger respons. Vi äger ett äldre Trähus från 1935, gedigen som sodan dock den har haft "fel gäster" som har bara bott i Huset nu har all tidigare slarv fallit på os och b.l.a. cirkulations Pump (som är antagligen från Gustav Vasa tiden) börjat ge vika, den har väsnats i stor sätt under hela förra vinter dock, tack och lov,klarade av denna kalla perioden,nu har jag skaffat mig en annan som vi har tänkt bygga in, fästet är inte den samma dock om jag vrider den nya halv varv då blir ju fyrkantigt fäste rektangulär som på den gamla. Nu kommer vi till kärnan av problemet, jag fick reda på att den gamla pumpen är 3 fas, fast i sladdar så finns det inte mer än som på bilden, där av den blåa är inte neutral utan ledande, den gamla systemet med andra ord: Blå-ingående; Bron-retur ström; Svart-neutral samt Gul/grön jordning+ den "Nakna" kabel som skydd kabel, Sant?, kan Jag koppla då den andra "Grundförs" Pumpen enl. denna kopplingen i vägg dosan? där blirt: L1-Blå; L2-Brun; L3-Svart och som sist både Gul/grön tillsammans med den nakna kabeln?,jobbet väntar på grund av min tvivel så jag blir jätte tacksam för alla tankar kring detta,vänligen,Schuki.
[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Fast ingen vila, nu är det nästa projekt på gång som bara MÅSTE blir färdig innan kylan slår till, tänkte "Para i hop" de två manicker. Som ni kan se av de bilderna 2 rör från pannan går vidare till en kran + ytterligare en cirkulationspump i mindre format,vidare till den behållare allt ni ser på bilden som är inbyggt är faktiskt en stor behållare, är det så att bara ansluta fårugn och starta den andra pumpen också? ELLER?, Förugns kapacitet HxBxL = kubik meter mot villans kvadratur (388kvm Bo yta),
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 925 inlägg
Har du en EL-fråga eller VVS-fråga? Kan du precisera den lite.
Klicka här för att svara