Hemmakatten skrev:
Hade köpt en Bosch cirkelsåg för ca 6-7 år sedan på rea för 50% av normalpriset. Vid användning i helgen för att såga upp en massa lastpallar börjar eländet brinna och motorn får en härdsmälta.
Bra tips med lastpallar, har en gammal B&D och hoppas den oxå ska brinna upp så man kan skaffa sig en smidigare cirkel....fast en Tigersåg kanske är "bättre" på lastpallarna framöver....:cool:

Hemmakatten
Haha, nu förstår jag. :rolleyes: Att använda cirkelsågen var alltså ett lömskt trick för att kunna köpa en ny bättre....

Ja ja, men vilken lycka att fortfarande lära känna nya sidor hos ens partner. :)

Jag kan också instämma att hitachi c6bu2 är en grym cirkelsåg, hade en ryobi innan som var klumpig och svår att såga rakt med. Har även testat scheppach sänksåg, som inte alls har samma känsa som c6bu2.

Se bara till att den har klyvkniv, många av dom stora drakarna slarvar tom.
Hitatchi BU, BU2 eller BUY fixar dina behov.
Annars finns det säkert många på forumet som kanske vill sälja sina cirkelsågar. Dom som skaffat sänksåg och har en kap/ger såg brukar glömma bort sina cirkelsågar på någon dammig hylla i garaget.
Tänk även på att om det ska sågas skivor så är det fantastiskt smidigt med en skena.

Hemmakatten
Måste rätta mig själv. Det var inte en Bosch utan en Black & Decker. KS55 heter modellen.

Förstår dina synpunkter, Nimajneb. Men ibland är det bara så mycket enklare att ta fram cirkelsågen istället för att använda till enkla små, snabba arbeten. Vår kap- och geringssåg måste lyftas ut ur förrådet för att kunna användas.

Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Måste rätta mig själv. Det var inte en Bosch utan en Black & Decker. KS55 heter modellen.
Var en sån jag eldade upp :wow: skulle "bara" klyva några meter 45 regel när den tog eld !!! Så det var nog inte last pallarnas fel ;)

//Jante

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.