Ja, jag råkade ju hiva ner min Makita DHS680 I golvet här om dagen. Den funkar men har blivit sned framifrån och bak så att säga. Hur fixar jag det, om jag nu kan. Tycker jag försökt med alla skruvar jag hittat.

Hand håller vinkelhake mot geringssåg för att kontrollera sågvinkel. Träbearbetning, precision, verktyg, arbetsbänk synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mats-S
Det går att rikta, har gjort det ett antal ggr med min byggsågar som hanterats ganska oömt ;-)
Delarna som du ska rikta sitter mellan sågbordet och motordelen, alltså ej synliga på din bild. Med "rikta" menar jag att du måste bända/vrida metalldelarna så att dom återfår ursprunglig form. Vänd på sågen så fattar du vad jag menar :) Det kan ta några försök, men jag är helt säker på att du kommer att lyckas (y)

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Det händer titt som tätt när man använder de här sågarna professionelt.
Man kan rikta, men samtidigt kostar delarna en spottstyver (i sammanhanget)

Jag har haft samma problem som du två tillfällen och bytt ut nr 58 och 71 på den här sprängskissen. Explosionsritning av en maskin eller anordning, numrerade delar, monteringsinstruktioner, isometrisk vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Småmaskinsservice är fantastiskt behjälpliga (en del av Toolab)
Jag har ringt dem och angett numrera på sprängskissen och haft delarna på posten efter nån dag.
Dryga hundringen ink frakt har jag för mig.

• Gilla
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
Även jag har fått byta del 58 och 71. Det var inte alls så dyrt så händer det igen tänker jag inte ens försöka att rikta delarna. I mitt fall hjälpte Verktygsvaruhuset i Örebro att beställa delarna.

• Gilla
TriNitro och 1 till
  • Laddar…
Hann inte svara igår. Tack så mycket för hjälpen! Blir att beställa delarna och så kanske försöka rikta om jag behöver sågen innan de kommer fram.

• Gilla
Horgmo
  • Laddar…
Mats-S
T TriNitro skrev:
Blir att beställa delarna och så kanske försöka rikta om jag behöver sågen innan de kommer fram.
78:an är busenkel att rikta, går snabbare än att logga in och beställa. Jag fortsätter att rikta eftersom det går så snabbt och så enkelt, i alla fall om man har ett riktigt skruvstäd.
Så banga inte ur nu, du grejar riktningen enkelt :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.