3 014 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
Cirkelsåg, olika men samma
Jag har lämnat in 3 maskiner på rep som var köpta i sverige:
1. Grön bosch sticksåg, drog snett vilket reparatören löste genom att knäcka bottenplattan så att sågen lutade snett framåt (!).
2. Hitachi skruvdragare, skickades iväg glapp och kom tillbaka precis lika glapp.
3. Festool C12, skickades iväg med def. styrelektronik. Kom tillbaka med kärvande gasreglage, repor, slagmärken och full av damm.
Så, allt som kan köpas billigare ifrån andra länder köps ifrån andra länder.
1. Grön bosch sticksåg, drog snett vilket reparatören löste genom att knäcka bottenplattan så att sågen lutade snett framåt (!).
2. Hitachi skruvdragare, skickades iväg glapp och kom tillbaka precis lika glapp.
3. Festool C12, skickades iväg med def. styrelektronik. Kom tillbaka med kärvande gasreglage, repor, slagmärken och full av damm.
Så, allt som kan köpas billigare ifrån andra länder köps ifrån andra länder.
Jag reparerar dem själv. Oftast tar det bara bara någon halvtimme att få ordning på maskinen. En gång köpte jag en blå Bosch hos en svensk återförsäljare. Den lämnades in på reparation, och när den inte hade kommit tillbaka på två veckor begärde jag att få ta butikens utställningsexemplar i stället. Det fick jag, och samma fel uppstod på den maskinen strax därefter. Den gången repade jag maskinen själv. Det tog ca en kvart.
Har köpt flera Makitamaskiner från utlandet på auktion till omkring halva priset mot vad dem kostar i Sverige. Jag blir rätt irreterad när jag ser vilka rövarpriser som butiker i Sverige tar för Makitas maskiner!:@
Hur motiverar man snudd på det dubbla priset för exakt samma produkt?!?
Har varit lite nojig över att få hem piratkopior men hitills har det varit äkta vara,
Min gissning är att alla köper från samma generalagent som kan sätta vilka priser som helst i lilla Sverige där marknaden är för liten för konkurrens...
Tur att det är så enkelt att köpa från utlandet numerad^_^b
Hur motiverar man snudd på det dubbla priset för exakt samma produkt?!?
Har varit lite nojig över att få hem piratkopior men hitills har det varit äkta vara,
Min gissning är att alla köper från samma generalagent som kan sätta vilka priser som helst i lilla Sverige där marknaden är för liten för konkurrens...
Tur att det är så enkelt att köpa från utlandet numerad^_^b
Vilken tur då att vi är med i EU så det inte är någon skillnad var man köpt maskinen.d^_^bSBH skrev:
För mig är det oansvarigt att speciellt som företagare att köpa maskin i Sverige och låta kunderna betala för dessa fruktansvärda rövarpriser.
Att sedan alla hemmafixare kan tjäna massor på att handla smart utomlands är ytterligare en bonus.
Tyvärr så finns det en skräckpropaganda som drivs av svenska generalagenter o handlare om att det är så bra att köpa av svenska handlare.
Det är ju tur att så många kloka människor finns tex här på forumet som tipsar om bra inköpsställen i Europa som även kan inkludera Sverige.
Hallå, ursäkta mig!
Jag startade den här tråden med en liten fråga om 2 olika utseenden på en och samma produkt, se startinlägget. Tycker vi är på väg åt ett helt annat håll nu
Känner att jag egentligen inte fått svar på min fråga, utöver gissningar. Finns det ingen som vet om den modernare är en uppdaterad variant eller avsedd för specifika marknader/länder. Finns några tekniska skillnader?
Jag hittar nämligen inte den nyare varianten på någon svensk sajt. Har den inte kommit hit än, brukar vi ligga efter?
Jag startade den här tråden med en liten fråga om 2 olika utseenden på en och samma produkt, se startinlägget. Tycker vi är på väg åt ett helt annat håll nu
Känner att jag egentligen inte fått svar på min fråga, utöver gissningar. Finns det ingen som vet om den modernare är en uppdaterad variant eller avsedd för specifika marknader/länder. Finns några tekniska skillnader?
Jag hittar nämligen inte den nyare varianten på någon svensk sajt. Har den inte kommit hit än, brukar vi ligga efter?
Klicka här för att svara