Ja t.ex dewalt dcd710S2 ser olika ut beroende på vart den säljs.
Bla chuck och bälteskroken skiljer.

Dom flesta av makitas cirkel o sänksågar som säljs i UK är tillverkade i UK. Hur det är med dom som säljs i Sverige o Tyskland tex vet jag inte.

S
hur gör du när maskinen är paj? när jag köper mina maskiner vill jag få repat dom snarast.
man får välja rätt handlare

Bosch har tex EU-garanti, så det är inget problem...
Antar att dom inte är ensamma om det. :)

Jag har lämnat in 3 maskiner på rep som var köpta i sverige:

1. Grön bosch sticksåg, drog snett vilket reparatören löste genom att knäcka bottenplattan så att sågen lutade snett framåt (!).

2. Hitachi skruvdragare, skickades iväg glapp och kom tillbaka precis lika glapp.

3. Festool C12, skickades iväg med def. styrelektronik. Kom tillbaka med kärvande gasreglage, repor, slagmärken och full av damm.

Så, allt som kan köpas billigare ifrån andra länder köps ifrån andra länder. :)

Jag reparerar dem själv. Oftast tar det bara bara någon halvtimme att få ordning på maskinen. En gång köpte jag en blå Bosch hos en svensk återförsäljare. Den lämnades in på reparation, och när den inte hade kommit tillbaka på två veckor begärde jag att få ta butikens utställningsexemplar i stället. Det fick jag, och samma fel uppstod på den maskinen strax därefter. Den gången repade jag maskinen själv. Det tog ca en kvart.

S
ja tyvärr så har jag ej tid med att laga maskiner. ingen beställare vill se arbetarna stå repa en maskin. inget dom vill betala för.

Har köpt flera Makitamaskiner från utlandet på auktion till omkring halva priset mot vad dem kostar i Sverige. Jag blir rätt irreterad när jag ser vilka rövarpriser som butiker i Sverige tar för Makitas maskiner!:@

Hur motiverar man snudd på det dubbla priset för exakt samma produkt?!?

Har varit lite nojig över att få hem piratkopior men hitills har det varit äkta vara,

Min gissning är att alla köper från samma generalagent som kan sätta vilka priser som helst i lilla Sverige där marknaden är för liten för konkurrens...

Tur att det är så enkelt att köpa från utlandet numerad^_^b

SBH skrev:
ja tyvärr så har jag ej tid med att laga maskiner. ingen beställare vill se arbetarna stå repa en maskin. inget dom vill betala för.
Vilken tur då att vi är med i EU så det inte är någon skillnad var man köpt maskinen.d^_^b

För mig är det oansvarigt att speciellt som företagare att köpa maskin i Sverige och låta kunderna betala för dessa fruktansvärda rövarpriser.

Att sedan alla hemmafixare kan tjäna massor på att handla smart utomlands är ytterligare en bonus.

Tyvärr så finns det en skräckpropaganda som drivs av svenska generalagenter o handlare om att det är så bra att köpa av svenska handlare.

Det är ju tur att så många kloka människor finns tex här på forumet som tipsar om bra inköpsställen i Europa som även kan inkludera Sverige.

S
ja tyvärr är det så att privatpersoner och företag får olika priser.
förstår att du inte vill anställa företag. nimajneb

SBH, förstår inte riktigt kommentaren där, men vi pratar inte Skanskas Hilti rabatt här.

Hallå, ursäkta mig!

Jag startade den här tråden med en liten fråga om 2 olika utseenden på en och samma produkt, se startinlägget. Tycker vi är på väg åt ett helt annat håll nu :(

Känner att jag egentligen inte fått svar på min fråga, utöver gissningar. Finns det ingen som vet om den modernare är en uppdaterad variant eller avsedd för specifika marknader/länder. Finns några tekniska skillnader?

Jag hittar nämligen inte den nyare varianten på någon svensk sajt. Har den inte kommit hit än, brukar vi ligga efter?

S
hilti är inte bra. deras slaghammare är skit

säkert samma som med dagens mobiler. kommer ut en först sen snyggar dom till modellen

Jag köpte min 5704RK på K-Rauta för 1-2 månader sen. Nya looken och 1600:-

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.