7ender
Jag har tre olika projekt på g där jag behöver krossmaterial. Min fråga är om det finns nån fraktion som lämpar sig till alla, så jag kan beställa till allt i en leverans.

1. Stenläggning ca 15 m men som måste upp nån halvmeter på 2/4 sidor, så det krävs ju stödmurar. Tänkte slänga ner diverse sten vi har på tomten, men det behövs ett antal kubik kross för att fylla ut.

2. Område 10 m2 med odlingslådor (pallkragar) med marksten runt.

3. En markstenslagd gång

Sen vet jag iofs inte om det räcker med en leverans.

1. Här skulle det väl passa att fylla med 0/150 eller liknande om du har en maskin på plats och kan hantera massorna. Stenläggning kan du sen göra i 4 mm stenflis eller stenmjöl 0/4

2 och 3. Om du ska handarbeta vill du nog inte ha grövre än 0/32 bärlager i botten, Maksktenen sen i 4 mm stenflis eller stenmjöl 0/4

Beställ hela lastbilslass, helst bil och släp om det går att komma fram med släp till tomten eller överlåt materialanskaffning till grävmaskinisten som ska hantera massorna.

• Gilla
7ender
  • Laddar…
7ender
Det lutar åt att vi kommer borra energibrunn. Funderar på om man skulle kunna fylla projekt 1) med borrkax i botten? Och sen padda nån eller ett par dm makadam på det?

7ender
Följer upp lite. Att snåla in på frakt har visat sig vara svårt. Bara projekt #1 har visat sig kräva två leveranser kross.

Ska bli utekök. Har paddat kross, sen blir det stenmjöl och skiffer inramat av murstenen:
Yta med paddat kross förberedd för utekök bredvid pool. Stenblock runt kanterna och två rör synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
7ender
Att skotta och kärra 8 + 2 ton makadam är ingen lek, men bra motion:

• Hög av makadam på gräsmatta bredvid svart bil och trädgård, täckt av vit presenning.
    Skapa konto
  • Gilla
Posselosse och 1 till
  • Laddar…
7ender
Ser kanske ut som lite utslängda murstenar, men eftersom det lutar rejält blir några sidor stödmurar. Så har grävt ner en bra bit med betongsula:
En byggarbetsplats med murstenar som formar en stödmur på lutande mark, med betongsula, verktyg och jordlager.
Skapa konto

Murstenar och träplankor vid en utgrävd plats med betongsula. Verktyg ligger på träplattformen i bakgrunden.
Skapa konto
Utspridda murstenar vid en grävd yta med betongsula och grus, bredvid en trappa. Verktyg och material ligger runt arbetsområdet.
Skapa konto
Betongblock och verktyg vid ett byggprojekt med stödmur under uppbyggnad, grävt ner i marken, sett ovanifrån.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.