Byggahus.se

Cirkelsåg Makita 18v

1. P
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Är på jakt efter en cirkelsåg för att bygga vidare på Makitasamlingen.

Har sen tidigare kört ett Hitachi-set, men när cirkelsågen la av i våras har jag börjat kika på lite nya maskiner, och nu när min kära sambo hade köpt en 18 v skruvdragare till mig i julklapp, så tänkte jag leta rätt på en bra cirkelsåg.

Vill gärna kunna använda den tillsammans med en styrskena, och vad jag läst mig fram till, så passar inte alla Makitas cirkelsågar i sken. Stämmer detta?

Den jag lurar på nu är en DHS630Z.

Hoppas ngn kan hjälpa mig i djungeln.

Med vänlig hälsning,

2. Shakula
    Husägare Nivå 7
    Man köper en tillsats som skruvas fast på sågen. Leta upp dem och se vilka sågar de passar på. Det finns alltså olika.
    Har för mig just den sågen kan montera en sådan.

3. P
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Tack för svar!

Ja, det har jag också sett, men dels vill jag slippa ha en tillsats, men även att tillsatsen var oskäligt dyr. (Iaf den jag hittade)

Sen kommer jag inte använda en skena speciellt ofta, men jag vill gärna ha möjlighet till det iaf.

Med vänlig hälsning,

4. Shakula
    Husägare Nivå 7
    Ok, men då kan jag inte hjälpa dig. Som jag förstått det så använder alla en tillsats (åtminstone de jag tittade på, 630 och 680 tycker denna har motorn på fel sidan).
    Köpte själv en DSS501Z då jag redan har en Festool sänksåg med skenor. Så var bara ute efter en lätt byggsåg för skivor. Kommer fixa en egen "skena".

5. P
    Medlem Nivå 1
    Ok, men jag kan absolut ha missuppfattat. Alla kanske behöver en tillsats?

Du har hjälpt mkt. :)

Med vänlig hälsning,