Nytt igen från Makita.
http://www.toolstop.co.uk/makita-bh...ordless-circular-saw-165mm-2-batteries-p16734

Trevlig pryl men dyr!
Verkar även släppt någon ny kompakt laddare i till detta paket. Någon som har koll på vad det är för laddare?

Blir inte klok på Makitas nyheter. Tycker ofta man hittar produkterna på säljsajterna innan man läst att ens Makita släppt dem. Makita Sverige vet som vanligt inget. Nu fanns just denna på Makitas Uk-sajt iaf.

/Mattias

Redigerat:
Såg ut att vara lite drag i den med ! :O

Jag har länge varit skeptisk till batteridrivna handcirklar, ända tills jag skaffade en egen Panasonic, främst i syfte att såga plåtdetaljer. Min handcirkel är avsevärt mindre, och troligen betydligt klenare än Makitan. Nu, efter att ha använt maskinen en del, måste jag ta tillbaka allt dåligt jag sagt om användbarheten av batteridrivna handcirkelsågar. Batteriet räcker nästan hur länge som helst, jag räknade till drygt 100 kapningar av 45x70-reglar på en laddning. Sen var reglarna slut, men inte batteriet. Det jag uppskattar mest med min Panasonic, är att den är smidig att hantera med en hand, att batteritiden är tillräcklig, och att man kan byta mellan klinga för sågning i metall (inte härdat stål) och träsågning.

Det är däremot inte en såg jag skulle använda för ett bygge där ström saknas. Då är den för klen.

Makitan verkar vara ett bättre val på ett nätströmlöst bygge, eftersom den mer är en riktig handcirkelsåg. Är det för övrigt någon som har förstått vitsen med att ha en batteridriven såg kopplad till en nätdriven dammsugare? Man får ju den nätdrivna maskinens nackdelar kombinerat med den batteridrivna sågens tillkortakommanden.

Du spräckte budgeten när du köpte cirkelsågen så du har inte råd med en grendosa ? :D ...

Makita har 18v LXT damsugare också...

Robert-san01 skrev:
Makita har 18v LXT damsugare också...
Är det något som går att koppla till elhandverktyg på ett någorlunda seriöst sätt?

Surfade in på Makitas hemsida och såg att dem har lanserat en 18V kap/ gersåg också, undrar hur länge det kommer dröja innan sladdmaskiner helt försvinner..?!

Undrar vem som blir först med en batteridriven handöverfräs..!

BjörnBygg skrev:
Undrar vem som blir först med en batteridriven handöverfräs..!
Batteridriven bordsåg...!
(OT, sorry)

(50 inlägg på 5 år, inte illa!

Redigerat:
tullemannen skrev:
Batteridriven bordsåg...!
(OT, sorry)

(50 inlägg på 5 år, inte illa!
Jag gissar att det kommer inom två år d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.