1 794 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Cirkelsåg från cheapy
Har påbörjat bygget av en liten altan med 45x145 reglar och 28x120 trall. Tänkte köpa en cirkelsåg till detta projekt och såg att cheapy har denna för 499:- (Beijer 399:- tyvärr ligger det ingen Beijer inom 10mil där jag bor)
http://www.cheapy.se/webapp/wcs/sto...651_10551_28874_46____ProductDisplayErrorView
Vad tror ni om denna maskin? Klarar den altanbygget eller skall jag satsa på en annan?
http://www.cheapy.se/webapp/wcs/sto...651_10551_28874_46____ProductDisplayErrorView
Vad tror ni om denna maskin? Klarar den altanbygget eller skall jag satsa på en annan?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Funkar säkert för det du ska använda den till. Jag har ingen erfarenhet av just den sågen, men har använt sågar i samma prisklass då och då. De funkar bra för det mesta.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Hej!
Om du har Biltema i närheten vill jag tipsa om den här (art nr 17-035) för 499 kr, jag köpte föregångaren för två år sedan (samma såg fast utan laser) och den har fungerat bra, glidplatta i aluminium ger trevlig gång och bra kvalitet på reglagen för höjd och ger.

Mvh,
Anders
Om du har Biltema i närheten vill jag tipsa om den här (art nr 17-035) för 499 kr, jag köpte föregångaren för två år sedan (samma såg fast utan laser) och den har fungerat bra, glidplatta i aluminium ger trevlig gång och bra kvalitet på reglagen för höjd och ger.

Mvh,
Anders
Dom stora skillnaderna mellan lågbudget och andra är att dom låter mer, är tyngre och sämre klingor. Men ska du bara ha den när du bygger altan? Du har nog mer nytta av en kap/gersåg.
Jag tror cirkelsåg är mer mångfaldig - sen kan han ändra arbetsgången för att passa verktyget han har - tex lägga däcket och kapa ned det som sticker ut med cirkelsågen så blir det jämnt och fint och går fortare än med kap/ger, men det passar inte alla altan designer förstås.
Klicka här för att svara