Hej alla
Köpte en Halo laddbox för 4 år sedan primärt till min laddhybrid. Laddaren har fungerat bra utan större avvikelser. I okt 2022 satte vi in 36 solpaneler med ett 5kWh batteri. Skulle få en Kia EV6 i mar 2023 och min fru en BYD Atto 3 så jag kände det var dags att installera lastbalanserare. Min instalatör frågar ChargeAmp om ett märke som heter Enegic vilket de sa OK till. Sen visade det sig att ChargeAmp inte alls fungerar med Enegic OM man har batterier. Den "lilla" frågan uppkom inte från ChargeAmp innan installation då de sa att det var väldigt ovanligt att ha batterier med solcelssanläggningen! Vi fick därför avinstallera lastbalanseraren från Enegic. Efter flera månader kommer ChargeAmp med en lastbalanserare som heter AmpGuard 2 som skall fungera både med solpaneler & batteri, men så är icke fallet. Jag har nu försökt få till en fungerande laddning med en lastbalanserare men får bara inte till det och ChargeAmp säger att det bara är att gilla läget. Laddar inte min Kia ofta men BYD:n hela tiden och det går riktigt dåligt. Den stoppar laddningen och påbörjar på nytt, ibland 5-6 ggr och sen slutar den helt plötsligt med felmeddelande. Ut och dra ur och sätta i kontakten igen så kanske det funkar men det är lagom roligt att gå upp mitt i natten för att göra detta.
Nån mer med Halo laddare och som har solpaneler med batteri där laddning strular? I min värld har ChargeAmp skött detta under all kritik och bara säger att det funkar som det skall. Saken är att jag kunde ladda innan lastbalanseraren kom på plats så den ryker antagligen igen fast det inte känns så tryggt att inte ha balansering. Moment 22.
Som sagt, nån mer som har dålig erfarenhet från ChargeAmp?