2 202 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Certifiering kyla?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
ngn som certifierat sig på små anläggningar såsom vanliga luftvärmepumpar? Finns det ngn kort kurs?
Finns korta kurser på ett par dagar hos t ex IUC (installatörernas utbildningscentrum), men de kräver nog vissa förkunskaper inom kylteknik.
Du behöver utöver detta avlägga praktiskt och teoretiskt prov hos någon examinator som är godkänd av Incert, som är de som utfärdar certifikaten.
Vet att IUC har grundkurser i kylteknik också. Har inte gått där själv så jag vet inte vad som ingår i dessa.
Utöver det personliga certifikatet, som du får efter avklarat prov, måste din arbetsgivare (eller du själv om du är egen) inneha ett företagscertifikat. Lämpligen skaffar du certifikat klass 2 om du bara ska jobba med små anläggningar
Du behöver utöver detta avlägga praktiskt och teoretiskt prov hos någon examinator som är godkänd av Incert, som är de som utfärdar certifikaten.
Vet att IUC har grundkurser i kylteknik också. Har inte gått där själv så jag vet inte vad som ingår i dessa.
Utöver det personliga certifikatet, som du får efter avklarat prov, måste din arbetsgivare (eller du själv om du är egen) inneha ett företagscertifikat. Lämpligen skaffar du certifikat klass 2 om du bara ska jobba med små anläggningar
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Ahh. Tänkte ha detta som bisyssla och är inte intresserad av bokföring så tänkte använda mig av frilansfinans. Men detta med företagscertifikat gör det hela lite svårare.L lordi skrev:Finns korta kurser på ett par dagar hos t ex IUC (installatörernas utbildningscentrum), men de kräver nog vissa förkunskaper inom kylteknik.
Klicka här för att svara