Har placerat min centraldammsugare i garaget så jag slipper oljudet.
Själva maskinen sitter på väggen men efter maskinen går luften ut genom yttervägg.

Känns som om detta är dumt med tanke på att vi dammsugar ofta och det är 22 gradig luft som försvinner.

Vad tror ni om att sätta ett Y-rör så man kan låta varmaluften värma garaget på vintern?

Nackdelar som jag ser det är att det kommer låta mycket i garaget samt att det ev kan bli lite damm.

Är inte luften filtrerad när den kommer ut ur dammsugarn? Då borde det ju inte bli problem med damm menar jag...

Jo, det sitter ett filter i dammsugaren, men det tar inte bort micropartiklarna. Men det gör iofs inte en vanlig billig dammsugare heller.
Sen är det inte riktig bra att ha övertryck i en byggnad heller...?

Men om du kopplar utblåsröret till ett långt spirorör i garaget och sedan genom vägg så blir det som en värmeväxlare.....

Hocke skrev:
Men om du kopplar utblåsröret till ett långt spirorör i garaget och sedan genom vägg så blir det som en värmeväxlare.....
Man får antagligen dammsuga en hel del för att det ska gosigt i garaget......

Jag har haft utblåset från CDn i garaget i flera år nu, det funkar bra. Det är förstås bättre att blåsa rakt ut men jag har inte orkat borra hål i väggen. Speciellt varmt kan jag inte påstå att det blir av att vi dammsuger lite dock... ::)

MathiasS skrev:
Man får antagligen dammsuga en hel del för att det ska gosigt i garaget......
Det är ju sant  :D
det är nog ganska lite man tjänar på detta................kanske om man har frånluftsfläkt kan det kanske bli någon "effekt" om man blåser in gammal luft i garaget  :-/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.