Vi ska isolera ytterväggar och vind med cellulosa i hus byggt 1907. I den nya tillbyggnaden kör vi med cellulosa överallt samt lin i de mindre utrymmena. Det är tidigare isolerat med nåt skum, (fogskum?) i den gamla delen. Vi har brutit upp väggen och golvet på några ställen och skummet är i stora klumpar/bollar. Går det att spruta in cellulosa och ha kvar det gamla skummet? Är det giftigt /miljöfarligt? Farligt att handskas med nu?
Jag tror att det blev insprutat nån gång på 70 talet.