Lägger 3 lager av 100mm. Då är alltså cellplast med raka kanter att föredra?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
jag har sett ett par dussin grunder och kollat nåt hundratal på nätet, ingen av dessa har använt falsade skivor, det lär bero på att falsade skivor är dyrare samt om man lägger 3 lager så får det ju samma funktion om man förskjuter skarvarna
http://www.sundolitt.no/upload_images/E7FCB1DAA5E848D6B61E6187A5210010.pdf
'Alla våra grunder ska isoleras antingen med Grundskivor med G-fals eller Standardskivor med rak kant. Vid endast ett isolerlager väljs falsade skivor och då ]man har flera isolerlager väljs skivor med raka kanter och förskjutna skarvar.'
http://www.sundolitt.no/upload_images/E7FCB1DAA5E848D6B61E6187A5210010.pdf
'Alla våra grunder ska isoleras antingen med Grundskivor med G-fals eller Standardskivor med rak kant. Vid endast ett isolerlager väljs falsade skivor och då ]man har flera isolerlager väljs skivor med raka kanter och förskjutna skarvar.'
Kan rekommendera att uppsöka en tillverkare och fråga efter 2:sortering om man har någon i närområdet.
Fick tag i 50mm S150 för 25:-/m2 för att de var 0,5mm för tjocka!!
Byggmaxpris för S80 42:-/m2
Fick tag i 50mm S150 för 25:-/m2 för att de var 0,5mm för tjocka!!
Byggmaxpris för S80 42:-/m2
Ena är finja andra är cellplast direkt.
Men så beställer vi runt 2000kvm i veckan av dem. Och inga mellan händer
Cellplast direkt kan man även som privatperson beställa av utan gå genom återförsäljare
VI har både Finja, bewi (gamla genevad), Cellplast direkt inom 3mils avstånd.
Men så beställer vi runt 2000kvm i veckan av dem. Och inga mellan händer
Cellplast direkt kan man även som privatperson beställa av utan gå genom återförsäljare
VI har både Finja, bewi (gamla genevad), Cellplast direkt inom 3mils avstånd.
Redigerat:
Originalposten har ju några år på nacken, men det är säkerligen aktuellt så länge folk bygger nytt. K-rauta vid svensk-finska gränsen säljer markisolering av märket Finnfoam och har under många år varit billigast i dessa trakter. Den har falsar och är enkel att jobba med. Dessutom är varje skiva längre än många andra märken vilket gör att det går undan när man lägger ut dem (tror måtten är 600 x 2400 mm). Tätt blir det också. Har gjort två betongplattor med Finnfoam och kan bara rekommendera.
Jasså ser man på minsann, det var verkligen stora plattor. Kanske det kan kännas onödigt med falsat om man står och väljer mellan falsat och inte falsat om den falsade är dyrare. Nu var det turligt nog för mig inte så eftersom Finnfoam var nästan hälften så dyr som motsvarande Ecoprim hos den lokala handlaren.Watchmen skrev:
Medlem
· västra götaland
· 1 inlägg
Jobbar du där eller? Isf tycker jag att du får hitta ett annat forum att göra reklam på! Testa med någon av facktidningarna.