Det där får du nog ta och vidareutveckla!

Mikael_L
injonil skrev:
Ändrade mig!

Det regnade lite idag och om vattnet ska kunna rinna bort från grunden under byggtiden så kan jag inte bygga en liten pool av byggplast!

Jag lägger därför byggplasten på den plana ytan kantelement och första lager cellplast. Vatten kan då rinna undan i springorna mellan kantelementen. Det blir inga plastspikar för att hålla cellplasten på plats. Får hoppas att armeringen är tillräckligt tung vid gjutningen.
Plast vs inte plast ... ja en sak jag också funderar mig tokig över just nu ... :)

Ska du inte slå plastspikar genom cellplastlager 1 och 2 då?

Helt klart vissa problem, förutom spikarna så blir det hål i plasten vid alla rörgenomgångar.
Vi har iaf lagt ut en radonslang, till att börja med ... :)

Det blev inga plastspikar pga plasten! Jag "limmade" översta lagret cellplast i ytterkanterna närmast voten med fogskum. Detta tillsammans med tyngden av armering och försiktighet vid utläggning av betong bör räcka.

Edit: Mikael_L, läser du inte PM din rackare?!

Redigerat:
Mikael_L
Jodå, men jag ids inte alltid svara ... :cool:

Det genererar ju inga mer posts, du vet jag siktar ju på titeln "master of byggahus-universum". :D

Alltså inga spikar alls? Inte i något skikt?

Nej, inga spikar. Bara två skikt i detta bygge; 20cm till källargolv ska räcka 1,5m under marken tycker jag, och det är ju jag som är KA ;)

Ville bara veta om du fått PM'et :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.