6 847 läst ·
30 svar
7k läst
30 svar
Festool Carvex 420 eller?
Sida 1 av 3
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Dax för en ny sticksåg.
Är det en Carvex som gäller eller är Bosch det man ska satsa på?
Kommer användas till allt från inredningsjobb till grovsnickeri
Priset är oviktigt utan kvalitet är prioriterat.
Är det en Carvex som gäller eller är Bosch det man ska satsa på?
Kommer användas till allt från inredningsjobb till grovsnickeri
Priset är oviktigt utan kvalitet är prioriterat.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Mafell har jag inte tänkt på.
Är det någon som har den?
Känns som att dom är väldigt sällsynta.
Boschen kanske är mer allround än Festoolen iofs.
Priset är relativt oviktigt, vill inte betala 10 papp för en sticksåg men 5 kan jag mycket väl tänka mig.
Svårt det här...
Är det någon som har den?
Känns som att dom är väldigt sällsynta.
Boschen kanske är mer allround än Festoolen iofs.
Priset är relativt oviktigt, vill inte betala 10 papp för en sticksåg men 5 kan jag mycket väl tänka mig.
Svårt det här...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Då klarar du väl en mafell (ligger väl runt 5k i SE) och även om jag inte har en (jag jobbar mot en budget) har jag verkligen gillat den det lilla jag haft förmånen att testa. Själv lyckad jag inte döda min gamla GST 85 PE och eftersom jag använder den allt för sällan kan jag inte motivera ett nyköp...
Jag har en Mafell P1cc. Mr_Handyman fick testa den, och han skaffade en likadan. Då hade han redan en Carvex och en Bosch 135:a. Själv hade jag bara erfarenhet av en bosch 85:a och lite enklare sticksågar, och då är ju självklart Mafellen bättre på allt. Den enda nackdelen är att den saknar Plugit-anslutning. Det har jag åtgärdat med en grissvans.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Kollade lite youtubevideos på Mafellen.
Den verkar ju bra, men det gör å andra sidan alla saker i "reklamfilmer"
Den såg väldigt stor ut, men det kanske är en synvilla?
Vilken såg det än blir hamnar den i en Systainer och får plugit.
Den verkar ju bra, men det gör å andra sidan alla saker i "reklamfilmer"
Den såg väldigt stor ut, men det kanske är en synvilla?
Vilken såg det än blir hamnar den i en Systainer och får plugit.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Håller med om att mafellen är en riktigt fin maskin. Skulle definitivt falt den framför 420. Inte heller så klumpig som den ser ut.mattiasp skrev:Jag har en Mafell P1cc. Mr_Handyman fick testa den, och han skaffade en likadan. Då hade han redan en Carvex och en Bosch 135:a. Själv hade jag bara erfarenhet av en bosch 85:a och lite enklare sticksågar, och då är ju självklart Mafellen bättre på allt. Den enda nackdelen är att den saknar Plugit-anslutning. Det har jag åtgärdat med en grissvans.
Dock ska man inte dra för stora växlar på vad mr handyman köper, han här säkert köpt 1-2 sticksågar till sen dess, bara för att ha ett par reserver till
Mafellen saknar mororbroms vilket jag tycker är irriterande på en så pass dyr såg.mattiasp skrev:Jag har en Mafell P1cc. Mr_Handyman fick testa den, och han skaffade en likadan. Då hade han redan en Carvex och en Bosch 135:a. Själv hade jag bara erfarenhet av en bosch 85:a och lite enklare sticksågar, och då är ju självklart Mafellen bättre på allt. Den enda nackdelen är att den saknar Plugit-anslutning. Det har jag åtgärdat med en grissvans.
Vad tycker du att 400 gör bättre än 300? Håller själv 300 högre än både 400 o 420.erik832995 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vart köper man Mafell i Sverige?
Google gav nada, noll och ännu mindre.
Eller är det bättre att handla utomlands, i så fall vart?
Google gav nada, noll och ännu mindre.
Eller är det bättre att handla utomlands, i så fall vart?
Theofils säljer P1CC: http://www.theofils.se/produkt/Sticksag-P1CC--62826.aspx
Hur det ligger till med andra alternativ har jag tyvärr dålig koll på.
Hur det ligger till med andra alternativ har jag tyvärr dålig koll på.